Gå til innhold

Vpn tilkobling

Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Sitter og kukelurer på nettbrettet og har lastet ett par apper som feks. Hola etter at jeg søkte på vpn i Google Play.

Om jeg setter denne til å være i feks. Polen - skulle ikke da Google Map vise at jeg er i Polen?

Burde ikke NRK appen slutte å fungere om tjenesten virker etter hensikten?

Har null erfaring med vpn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Google maps bruker gjerne din enten GPS-lokasjon eller lokasjonen på det trådløse nettet ditt, ikke hvilken IP du har, som er veldig vanskelig å hente lokasjon fra.

Nå spørs det på nettbrettet ditt, men har du iPad tror jeg du må sette opp VPN i innstillinger på iOS, ikke bruke en app. Altså, det du surfer gjennom Hola browseren går til utlandet, men NRK appen går via ditt vanlige nett. Tipper det er noe tilsvarende på Android også, men ettersom Android er litt mer fleksible på slikt er jeg usikker :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Nå prøver jeg freedome vpn program, og etter hva jeg forstår programmet så skal også appene være dekket. Men appene lever sitt eget liv og enser ikke mitt nye land, så det er nok slik du beskriver.

Ergo helt bortkastet men nettleseren chrome gir meg utenlandsk resultat.

Jeg trodde jeg skulle få Tindr til velge en annen posisjon.

Lenke til kommentar

F.eks. Private Internet Access har kill switch-funksjon som stenger trafikken om den enser at du kommuniserer utenfor VPN. Jeg pleier å ha den av (fordi da kan du lett skru av og på VPN ved behov).

Likt er det på Android-appen.

Har dog ikke testet om appen fungerer skikkelig på alle apper, men så vidt jeg vet så skal den gjøre det.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Private Internet Access koster penger... tenkte litt mer gratisløsninger.

Jeg bruker Android og finner ingen instilling for å slå av gps slik jeg gjør i nedtrekksmenyen på mobilen. Jeg kan gå inn på innstillinger og steder for å slå av plassering og slette posisjonslogg.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det er ikke bare mobilen din som vet hvor routeren er, men google...

Men, å slå av alt av possisjonering kan hjelpe, men da spørs det om det du skal fungerer ettersom du strengt tatt ikke har noe possisjon lengre

Google sin nettleser ser ut til å "lures" - men jeg får ikke lurt appene. Noen som vet om en enkel løsning.

Lenke til kommentar

Spørs hvordan du tester og lurer den, din IP endres antagelig, men routeren ditt og GPS-possisjonen din er den samme. Appen Google Maps bruker nok GPS og router for å finne ut hvor den er, men går du på en eller annen nettside bruker den din IP

Last ned ett fake GPS program, så kanskje du kan lure apper :)

Lenke til kommentar

Forstår du vil ha gratisløsninger. Jeg betaler dog 162 kr i året for min (du har 5 slots, som du kan spleise med en kamerat). Det koster altså da 325 kr i året for 5 slots. Etter min mening en god investering. Fungerer til gaming, streaming etc. Men har litt hastighetskluss for tiden.

Google sin nettleser ser ut til å "lures" - men jeg får ikke lurt appene. Noen som vet om en enkel løsning.

Legge det inn i routeren istedenfor. :p

Hvis den er up for the task.

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Spørs hvordan du tester og lurer den, din IP endres antagelig, men routeren ditt og GPS-possisjonen din er den samme. Appen Google Maps bruker nok GPS og router for å finne ut hvor den er, men går du på en eller annen nettside bruker den din IP

Last ned ett fake GPS program, så kanskje du kan lure apper :)

Fake GPS - noen og anbefale?

Ehh, ja da fant jeg en med ett ganske logisk navn - nemlig fake gps - tester videre.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Spørs hvordan man bruker den, men å laste ned en app og tro at sin identitet er skjult er å strekke den langt ja.

Det VPN gjør er å skjule din IP, verken mer eller mindre. På f.eks nettbrett er det andre måter å finne ut lokasjonen nøyaktig på. På en vanlig PC gjør det oftest jobben mye bedre ettersom det skjeldent er GPS og at de så vidt jeg vet ikke bruker lokasjonen på routeren på noen måte.

Selv med falsk IP er det haugevis av måter å identifisere en pc på.

Her kan du sjekke hvor unik din browser er: https://panopticlick.eff.org/index.php?action=log&js=yes

Min ganske standard chrome med kun adblock installert fikk:

Your browser fingerprint appears to be unique among the 5,849,186 tested so far.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...