Torstein Norum Bugge Skrevet 16. september 2015 Del Skrevet 16. september 2015 Det kan lønne seg å gjenopprette hele sulamitten før du setter igang.GUIDE: iOS 9 slippes i dag, men ikke oppgrader før du har gjort dette Lenke til kommentar
kenzzz Skrevet 16. september 2015 Del Skrevet 16. september 2015 Er det lurt å oppgradere først -> ta sikkerhetskopi -> gjenopprett til fabrikk -> gjenopprett fra sikkerhetskopi? Eller sikkerhetskopi -> oppgrader -> gjenopprett til fabrikk -> gjenopprett fra sikkerhetskopi? Eller har det ikke noe å si? Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 16. september 2015 Del Skrevet 16. september 2015 En av de beste tingene ved å kjøpe en ny iPhone eller iPad, er at enheten vil oppleves som utrolig rask. Etter flere måneder eller et års bruk kan dessverre enheten oppleves som tregere og tregere, og du vil kanskje vurdere å rett og slett bytte ut hele greia med en ny Apple-dings. Jaha, dette var nytt for min del. Kan ikke si jeg kjenner meg igjen i dette på noen av enhetene mine. Eneste som har gjort noen av dem tregere er oppdateringer, og det vil ikke fikses av "å gjennomføre en fabrikkinnstilling av enheten." Lenke til kommentar
Leifern79 Skrevet 16. september 2015 Del Skrevet 16. september 2015 (endret) Kanskje verdt å nevne at ekstra lagring på icloud koster lommerusk, 50gb koster nå en tier per måned. Utrolig mange som ikke har fått med seg det Endret 16. september 2015 av Leifern79 1 Lenke til kommentar
paalpet Skrevet 16. september 2015 Del Skrevet 16. september 2015 (endret) Dette var en litt merkelig artikkel, bakvendt og sammenblanding av ulike utrykk.Jeg er ikke ekspert på iPhone, men min erfaring er at man bør gjøre en gjenoppretting/tilbakestilling ETTER oppdateringen og ikke før..En gjenoppretting via iTunes laster ned hele OSet på nytt og overskriver alt, en oppdatering etterpå vil jo fortsatt potensielt ta med seg problemene oppdateringen medfører.At begrepet gjenoppretting også brukes om å hente innstillinger og apper fra backup i ettertid er i beste fall forvirrende Endret 16. september 2015 av paalpet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 16. september 2015 Del Skrevet 16. september 2015 (endret) Tar heller å oppgaderer, så tar jeg en reset av hele driten. Når i dag er den blir slippet forresten? Endret 16. september 2015 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 16. september 2015 Del Skrevet 16. september 2015 Merkelig artikkel. Jeg har aldri tatt egen backup ved OTA-oppdateringer (men iOS tar jevnlige oppdateringer over wifi til icloud gjennom hele dagen). Jeg har heller aldri hatt ytelsesproblemer før eller etter oppgradering. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 16. september 2015 Del Skrevet 16. september 2015 Og DER var OTA tilgjengelig Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 16. september 2015 Del Skrevet 16. september 2015 Jupp, og første jeg får er feilmelding Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 16. september 2015 Del Skrevet 16. september 2015 (endret) Jupp, og første jeg får er feilmelding hehe, jeg også - men den startet helt fint 2 sekunder etterpå. edit: Akk nei. Tydeligvis for trangt på linja til Apple i kveld Endret 16. september 2015 av Twinflower Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 16. september 2015 Del Skrevet 16. september 2015 aldri vært borti at iphonene mine har blitt trege med årene. er det her virkelig nødvendig? skulle tro Apple har designet system slik at det kan oppdateres i det uendelige uten at den blir tregere. samme gjelder jo også OSX nå, OSX blir heller ikke tregere med årene Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 16. september 2015 Del Skrevet 16. september 2015 iPhone 4s ble så treig med ios8 at den knapt er brukbar. Ingen reset som ordner det iallefall. Men jeg skal ikke klage, begynner jo å dra på årene den. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 16. september 2015 Del Skrevet 16. september 2015 Det er ikke så rart at eldre modeller blir tregere på nye os som er designet for den nye genrasjonen. Men på en annen side er nyeste OSX kjappere enn de gamle på min maskin fra 2010 Lenke til kommentar
pstub Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Har en iPad 2.... Noen som vet om den blir raskere eller tregere med iOS9? Lenke til kommentar
CrowJuice Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 iPhone 4s ble så treig med ios8 at den knapt er brukbar. Ingen reset som ordner det iallefall. Men jeg skal ikke klage, begynner jo å dra på årene den. Jeg så en iPhone 4 med orginal iOS og den var lyn rask i forhold til min iPhone 4S med nyeste iOS. Her burde den ha beholdt den eldre iOS og heller ha hatt en google lignende Play Services oppgradering. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 17. september 2015 Del Skrevet 17. september 2015 Skulle ikke low power mode slå seg av når batteriet var ladet til over 20% Nå må jeg skru av manuelt selv om jeg er ladet til 100% (Jeg har kun aktivert low power mode når jeg får popup-en ved 20% batteri) Lenke til kommentar
oskaragasos Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Er det verdt å gjøre dette etter du har tatt oppdateringa? Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Har en iPad 2.... Noen som vet om den blir raskere eller tregere med iOS9? Jeg har en iPad mini (1-gen) og den har samme prosessor og ram som iPad 2. Oppgraderte til iOS9 beta tidligere i sommer, og den var merkbart tregere, selv med siste tilgjengelig beta. Bl.a. tok det sikkert 1 sekund fra jeg trykket på adresselinjen i Safari til jeg fikk opp favorittene og tastaturet. Samme var det med iPhone 4S, utrolig treg med iOS9. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 (endret) Jeg merket ikke noe forskjell i treghet på min gamle iPad Mini etter oppgraderingen til iOS 9 på onsdag, men har ikke testet surfing med Safari. Min gamle iPod Touch fungerer også like tregt/raskt som før oppdateringen. Edit: Har testet Safari nå. Jeg skulle ønske den gamle iPaden var raskere, men den fungerer fortsatt i iOS 9. Når man skal skrive inn adressser raskt så ligger den av og til et tastetrykk eller to etter. Endret 18. september 2015 av Frobe Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Er det verdt å gjøre dette etter du har tatt oppdateringa? nei, dette er gammel mentalitet fra før i tiden da slikt var nødvendig. i apple verden har dette ingenting å si. mulig det også stammer fra windows verden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå