Tommy Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Hei. Har bestilt nye komponenter fra databutikken.com. Får ikke instalert OS på den. Sendte dem mail og de mente problemet var at klokkefrekvensen på minne var 400. Denne skulle jeg justere ned til 333. Men jeg finner ikke ut hvor i bios jeg gjør det?? Hovedkort: ASP4P800 (Asus P4P800/GD I865PE 4DDR-DIMM 5PCI SATA GB-LAN Audio Socket478 ATX) link: http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=ASP4P800 Noen som vet hvor i bios jeg endrer denne klokkefrekvensen?? Tommy Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 hvilken cpu har du Lenke til kommentar
Tommy Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Intel P4 3 gHz 800 bus Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Da må du ringe dem og høre med dem om dem har solgt darautstyr lenge , både hk og cpu er beregnet for 400 minne en P4 3,0 800 kjører std på en fsb på 200 noe som gir en minnehastighet på 400 mhz. Du kan selfølgelig sette minnet til 333 dette finner du i biosen under der du stiller fsb , men da underklokker du minnet og det er ikke sånn det skal vere. Lenke til kommentar
Tommy Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Ok. Det var de som ba meg gjøre det, prøvde å ringe men ingen var på teknisk support da.... deler av mailen: "Problemene du beskriver angående installasjon av OS, kommer mest sannsynlig av problemer med minne. Dette löse ved at du senker klokkefrekvensen til 333mhz." ............... "Du skal _ikke_ justere den tilbake til 400mhz. Ved å la den stå på 333mhz vil faktisk PC väre noe kjappere og ikke minst stabil." Finner ikke hvor man stiller fsb.... det er det som er problemet.. Tommy Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Gå i bios velg advanse der finner du noe som jeg tror heter jumperfree configuration sett denne til manuell da får du opp en del valg bla AI overclock tuner , dram frequensy osv. Der skall din cpu stå på 200 og minnet på 400 det er det som er korrekt prøv dette først nytter ikke det kan du da sette minnet til 333 men da er dette underklokket og du vil få dårligere ytelse ikke bedre som dem sier. Lenke til kommentar
Tommy Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Tusen takk for hjelpen!! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Bare hyggelig får du det ikke til send en pm så kan vi ta det der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå