Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

VPN kommer ikke på telenorsperret side - hvorfor?

MrL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bytt DNS servere du bruker så slipper du VPN. Selv bruker jeg OPENDNS, men f.eks google dns eller Piratpartiet sin DNS kan brukes.

Edit:

Nå har jeg testet selv (har en boks med PIA VPN), og nettsiden du nevner funker ikke på den. Den funker tho på PC'ene mine uten VPN (OPEN DNS). Så er mulig de sperrer rangene til PIA VPN? Prøv å koble deg til et annet land.

Endret av fjs
Lenke til kommentar

Det betyr at du kjører DNS-forespørsler gjennom Telenor sin DNS-tjener – eventuelt at du tidligere har gjort det, og maskinen din har lagret informasjonen. Slett DNS-cachen. Sjekk IP-adressen du eksponerer. Blokker IPv6.

Interesant, jeg har gjort dette og det fungerer forsatt ikke. Mulig jeg må benytte en dns server som jeg leser over her.

Mitt poeng her er egentlig bare hvilken anonymitet har jeg egentlig med VPN hvis man ikke løser dette DNS problemet?

Lenke til kommentar

Det betyr at du kjører DNS-forespørsler gjennom Telenor sin DNS-tjener – eventuelt at du tidligere har gjort det, og maskinen din har lagret informasjonen. Slett DNS-cachen. Sjekk IP-adressen du eksponerer. Blokker IPv6.

Interesant, jeg har gjort dette og det fungerer forsatt ikke. Mulig jeg må benytte en dns server som jeg leser over her.

Mitt poeng her er egentlig bare hvilken anonymitet har jeg egentlig med VPN hvis man ikke løser dette DNS problemet?

Vell til en viss grad så sender du ingen info om hva du foretar deg på domenet når du har en slik "DNS Lekasje" til Telenor.

Om vi bruker dagbladet som eksempel om det var sperret, og du prøvde å komme deg rundt sperringen.

Datamaskinen din vet overhodet ikke hvor dagbladet.no holder til, om det er på andre siden av kloden, i nabobygget, eller en server i samme nettverk.

Så da sender den en DNS forespørsel, eller spør en DNS server om hvor dagbladet.no befinner seg, og får en IP som svar som den så kobler seg til, i ditt tilfelle over VPN, deretter har du ingen kontakt med DNS serveren.

Sperringen går ut på at Telenor sin DNS server lyver og sender deg IPen til STOPP serveren med meldingen sin.

Så du må gå aktivt inn å renske Telenor DNS serverne fra routeren din helst, siden oftest vil PCen sende sine forespørsler dit.

• Liker 1
Lenke til kommentar

En av årsakene til at Kickass unngår det så langt er at de fjerner torrents når MAFIAAen sutrer på dem.

Men de har gått etter de mest populære så langt, og de vil naturligvis legge til andre etterhvert som de går nedover listen.

Du må huske at disse lever på slutten av 80 tallet til tidlig 90 tallet, så de er ikke spesielt raske :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...