heipameg Skrevet 16. september 2015 Del Skrevet 16. september 2015 Hei, hva vil egentlig det si å jobbe som vikariat? Jeg tenker vel ordet i seg selv at jeg ikke får en fast stilling? Er ikke det litt risky? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 16. september 2015 Del Skrevet 16. september 2015 Det betyr at det ikke er en fast stilling, men et oppdrag som går over en gitt periode. Det er mindre risky enn å ikke ha en jobb. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. september 2015 Del Skrevet 16. september 2015 (endret) Man bør styre unna vikariater om det ikke er mulig for fast stilling - noe man må vurdere i vært enkelt tilfelle. Som vikar får du ikke lån til bolig, du opparbeider deg dårligere rettigheter til ledighetstrygd mellom vikariatene osv. Bedrifter utnytter vikarer til å løpe fort/yte 110% å gi håp om at de skal få fortsette. Det er lettere å skyfle folk inn og ut av bedriften og utnytte situasjonen da det er pengene som rår og ikke den ansatte. Dette fører til at mange i vikarstillinger eller stillinger som går gjennom bemanningsbyråer blir utbrent og utslitt, uten å få livet på plass mtp. bolig, lån, fast arbeid osv. Usikkerheten råder både for deg, familien og banken. Endret 16. september 2015 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
heipameg Skrevet 21. september 2015 Forfatter Del Skrevet 21. september 2015 Det var dette jeg tenkte meg. Takk for svar. Lenke til kommentar
skripis Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Vel... Heller vikar på CV'en enn x antall år på NAV... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå