Simen1 Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 (endret) Jeg synes det er ganske merkelig at dere omtaker følgende kateogorier slik: Kjølere, luftCPU-kjølere, enkeltvifter og andre luftbaserte kjøleløsninger. Kjølere, aktive (vann / etc) Kjølere som baserer seg på aktiv kjøling. Vann, evaporatorer mv. Grunnen er at aktiv kjøling er per definisjon kjøling der man må tilføre energi fro å effektivisere kjølingen. Da mener jeg vifter (som man jo tilfører elektrisk energi) også kvalifiserer for å kalles aktiv. Dette er slik jeg alltid har lært og skjønnt det, og slik utenlandske nettsteder definerer aktiv. Så da lurer jeg på hvorfor dere bryter med denne velkjente måten å skille på aktiv og passiv? Ville det ikke vært bedre med f.eks en slik inndeling: LuftkjølingCPU-kjølere, enkeltvifter, passive kjøleribber og andre luftbaserte kjøleløsninger. Vannkjøling, Gasskjøling Vannkjløling, Peltierkjøling, gasskjøling og andre "eksotiske" kjølemetoder Endret 12. november 2003 av Simen1 Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Du lagde ikke denne posten fordi du har lite å gjøre og/eller er en liten kverulant, vel ? Jeg ser meg frabedt flere slike poster Simen1 Lenke til kommentar
DavidS Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Hadde sikkert være bedre sånn. Men hvilken praktisk nytte har det? Trenger egentlig ikke endre noe syns jeg. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 LuftkjølingCPU-kjølere, enkeltvifter, passive kjøleribber og andre luftbaserte kjøleløsninger. Vannkjøling, Gasskjøling Vannkjøling, Peltierkjøling, gasskjøling og andre "eksotiske" kjølemetoder Består ikke luft av forskjellige gasser, da? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 (endret) Jeg ser meg frabedt flere slike poster Simen1 Det må da gå an å diskutere slikt på en fornuftig måte også, så la meg legge inn denne advarselen: Hold diskusjonen på et sakelig nivå eller så får moderatorene beskjed, og dere risikerer advarsel eller det som værre er. PS. Kanskje vi burde fjerne ordene "aktiv" og "passiv" fra omtalen for å unngå hete diskusjoner? (akkurat som amerikanerene har fjernet en del stygge ord fra amerikanske ordbøker) Består ikke luft av forskjellige gasser, da? Ok, kanskje vi burde endre den til "kompressor-basert kjøling". Kom på at jeg faktisk kan skryte av at jeg kjøler PC'n min med gasskjøling med 78% nitrogen. Endret 12. november 2003 av Simen1 Lenke til kommentar
EC Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Har i grunnen aldri tenkt nærmere over det - så jeg skal forandre det til et eller annet mer korrekt. Takker for tilbakemeldingen. Jarbra: Jeg vil ha meg frabedt å se flere slike poster fra din side. Posten din var totalt unødvendig, usaklig og hadde intet med denne tråden å gjøre what so ever. Dette er kategorien for tilbakemeldinger, og vi tar imot all konstruktiv kritikk - uansett hvor mye flisespikkeri det nå måtte være. Ser vi tilbakemeldinger som ikke er vesentlige, ignorerer vi dem eller svarer i retning av "takk, men...". Lenke til kommentar
Novec Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Mæget bedre, Vidar :-) Definisjonene ble skrevet i de dager hvor vannkjøling fortsatt var ansett som ekstremkjøling, vettu. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Betre no? Helt grei, selv om jeg kommer til å slite med å venne meg til det de første ukene... *grin* Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 (endret) Personlig mener jeg hele HW og OK delene bør legges om helt / slås sammen. Blandt annet ser vi alt for mye overklokkingsrelatert i Hovedkort, Prosessor og minne kategorien på HW delen (=tegn på at folk ikke klarer å skille). Det bør jo kanskje være en tankevekker at "alle" leser forumet via "Siste 24 timer". Det er rett og slett fordi det er litt for mange kategorier og holde styr på. Men er det riktig å skrive "Vannkjøling, ekstremkjøling, Vapochill og andre "eksotiske" kjøleløsninger (ikke luftkjøling)."? Vapochill er tross alt et produkt og det er derfor litt skjult reklame i beskrivelsen. Burde vel egentlig ha valgt et litt mer nøytralt ord som f.eks kompressorkjøling? Endret 12. november 2003 av Anders Leipsland Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. november 2003 Forfatter Del Skrevet 13. november 2003 Ja, det er en stor forbedring dette, Yummy. (Er ennå litt usikker på hvor jeg skal poste om heatpipes og kjøleribber.. Det blir vel under "luftkjølere") Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Hva mener de som var totalt imot Simen på dette ? Kan de komme med ett saklig argument mot forslaget hans ? Synes det var en stor forbedring dette, bra noen påpeker det. Og det er godt å se at moderatorene takler det på en så god måte ! Gir meg bare større tillit til dem dette (at de hører på brukerne) Noe jeg også alltid har stusset ved, men aldri følt for å ta opp var "Vann, evaporatorer mv." Da kunne det jo ha stått f.eks bare pumper osv. siden evaporator kun er en del av en kompressorbasert kjøleenhet. Men nå er dette endret og godt er det, og når godt er godt, ja da er alt godt ;D Lenke til kommentar
EC Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Anders: Vapochill er et produkt, det er korrekt. Men stort sett alle vet hva det er, og da gir det seg selv hva den kategorien skal inneholde. Når det gjelder inndelingen av forumet, er det en sak som vi har diskutert flere ganger. Foreløpig kjører vi med samme løsning som i dag, så får vi se hva som evt. skjer over tid. Simen1: Heatpipes og kjøleribber benytter primært sett luft for å kjøle. Ergo... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå