Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Pedophili og varsling

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om det fungerer på "alle".

Nei, nettopp det. Så vidt jeg har lest så har kjemisk kastrering en viss virkning på noen, men det er langtfra noe sesam-sesam (helt bortsett fra det etiske aspektet). Som ventelig er, egentlig. Menn med manglende seksuell lyst (impotens) mister jo ikke evnen til å beundre kvinner, og beholder lysten til å gjøre bade det ene og det andre med dem. Selv om akkurat det tredje, det må de la være. Jeg vil tippe det er noe lignende med pedofile.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær obs på at det kan være OCD (Obsessive Compulsive Disorder), og ikke pedofili. Står endel om "sexual obsessions" her:

https://en.wikipedia.org/wiki/Sexual_obsessions

"It cannot be overemphasized that the sexual obsessions in OCD are the opposite of the usual sexual daydream or fantasy. The thoughts are not really part of the person's identity, but they are the sort of thoughts or impulses the person with OCD fears that he/she may have. The sexual ideation in OCD is unpleasant and distressing for the person with OCD. The individual with OCD does not want the thought to become real. The idea of acting out the obsession fills the OCD victim with dread. The sexual ideation in such situations is termed ego-dystonic or ego-alien, meaning that the behavior and/or attitudes are seen by the individual as inconsistent with his or her fundamental beliefs and personality. Therefore, OCD can decrease sex drive."

Merk begrepet ego-dystont her. Det motsatte er ego-syntont. Dette kan søkes på. En OCD behøver ikke innebære tvangshandlinger. Det kalles Pure-O. Obsessions.

Det høres litt rart ut dette. TS har kone, har aldri "agert" på noen som helst måte, og virker til å flyte over av skam og forferdelse. Typisk for tvangslidelser.

Nå er ikke jeg en psykolog! Så dette er såklart bare et tips om noe generelt. Hvis det er OCD så lønner det seg sikkert å fortelle psykologen om dette. Som det står i artikkelen jeg lenket til, så er seksuelle obsessjoner veldig vanlig ved tvangslidelser. Det er som alle andre i denne tråden har påpekt, store tabu knyttet til pedofili. Det gjør det ikke lettere for tvangsnevrotikeren å snakke om problemene, i frykt for hva andre kan tro.

Anonymous poster hash: 65f4c...a19
Lenke til kommentar

Det høres litt rart ut dette. TS har kone, har aldri "agert" på noen som helst måte, og virker til å flyte over av skam og forferdelse. Typisk for tvangslidelser. 

At TS ikkje har agert på sine lyster tyder vel meir på at han er eit oppegåande menneske framfor at han har OCD. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...