Gå til innhold

[Trenger hjelp] Budsjett pc på 5500-6000kr skal primært brukes til WoW/GW2

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg har da tenkt å bruke 5500-6000kr på en budjett pc som takler spillet World of Warcraft Warlords of Draenor/ Legion og Guild Wars 2 Heart of Thorns da og med jeg bare raider (litt ensformig spilling men det er typisk at man bruker mye tid i mmorpg spessielt i raiding miljøet). Har da også tenkt å bruke det til noe simulator spill ellers ikke noe annet (Euro Truck Simulator 2, Construction Simulator 2015).

Jeg har da sett litt på denne pc'en i fra komplett. https://www.komplett.no/komplett-entry-gamer-intel/10876#!tab:reviews Og sett noen video ifra youtube ved de forksjellige komponentene i benchmark tester. Jeg tror disse testene overgår WoW generelt sett da og med graffiken ikke er noe å skryte av. kanskje litt verre for Guild Wars 2 og Construction Simulator 2015. (NB: Trenger ikke å inkulder OS da og med jeg allerede har window 8.1 installasjons CD/CDKey)

Jeg ville bare høre om folk har noen råd, eventuelt måter å gjøre pc'en enda bedere innen for pris klassen. Kan også komme med forslag om helt nytt build innen for pris klassen.

(Jeg er da super noob på hardwares, og setter pris på om du sender meg linker som begrunner hvorfor disse delene er bedere enn valgt komponent ifra komplett.no osv.)

Takk på forhånd.

Endret av RyuuAkari
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-tDbelX

Ville bytta ut prosessoren med f.eks. en billig Intel i5 og satt i en 240 gb SSD hvis du primært skal ha den til gaming.

Største forskjellen vil komme fra å bytte til SSD.

Edit: Ser nå at da går du over budsjett hvis du velger ferdigbygd pc, men tror du kan spare sikkert 1000-1500 på å bygge den selv. 

Endret av Slettet-tDbelX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...