Gå til innhold

Exploit: Iframeref.DG - hva er dette, hva må gjøres videre?

Anbefalte innlegg

Microsoft Defender har funnet og slettet en exploit kalt "iframeref.DG". Her er litt informasjon om denne. Det jeg ikke har klart å finne ut av er hva den egentlig gjør? En slik exploit kommer gjerne inn uten brukerens medvirken, og vil installere annen programvare i bakgrunnen. Men hva? Og hvordan? Nå kjører jeg fulle tests og updates her, men jeg føler meg utrygg.

Firefox 40.0.3 på Windows 8, fult oppdatert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+123486210

Det er litt avansert med dette og exploits men ta deg en runde med malwarebytes anti malware og kankje hitman pro.

Og for at dette ikke skal vere like enkelt å bli infeksert av igjen så anbefaler jeg malwarebytes anti exploit.

De fleste slike programmer installerer cryptolocker (https://en.wikipedia.org/wiki/CryptoLocker) eller andre slike ting.

Ver glad at du ikke ble infeksert av noe annet tull som cryptolocker og anti-piracy scammen

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takk for svaret! Ser det først nå. Nå holder jeg på å installere Anti Exploit Free. Jeg var ikke klar over at det er behov for et separat lag med beskyttelse mot slike ting. Er det vanlig prosedyre? I dag oppdaget Defender en virus, en trojaner. Det gir ikke mye mening for meg, jeg vet ikke helt hva som skjer her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...