Gå til innhold

Erfaringer med Yamaha A-S701

Chief

Anbefalte innlegg

Har forsøkt å finne erfaringer med Yamaha A-S701. Dette skal være det blant det beste fra Yamaha i 2 kanaler.

Noen som har denne, eller kjenner til den, som kan si noe om den?

Så langt jeg har funnet, skal det være et meget holdent produkt, men jeg finner ikke så altfor mye om den, og ønsker gjerne å få noen synspunkter på den før jeg evt. legger en i bestilling.

-Chief

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har forsøkt å finne erfaringer med Yamaha A-S701. Dette skal være det blant det beste fra Yamaha i 2 kanaler.

Noen som har denne, eller kjenner til den, som kan si noe om den?

Så langt jeg har funnet, skal det være et meget holdent produkt, men jeg finner ikke så altfor mye om den, og ønsker gjerne å få noen synspunkter på den før jeg evt. legger en i bestilling.

-Chief

Noen spesiell grunn til at du nevner akkurat denne? Den er egentlig ganske langt unna det beste fra Yamaha, også for to kanaler. Skal du opp til det beste, må du på A-S2000 og 3000. Men bra med integrert DAC, bare så synd den ikke har USB inn  også.

Lyden i disse siste seriene kjennetegnes ved relativt varm og detaljert. Lett å like, passer godt med mange litt hissige høyttalere (i betydningen rimelige høyttallere som fort blir noe skarpe i diskanten).

Men altså, den er ikke noe dumt valg, såpass hørte jeg på mine skarve 5 minutter med den.

Lenke til kommentar

A-S2000 og A-S3000 er noe helt annet ser jeg. Det blir i overkant det jeg er på jakt etter, eller rettere sagt, noe i en helt annen prisklasse enn det jeg er på jakt etter. I den prisklassen er det fort mye annet som også hevder seg ganske bra.

Jeg tror jeg får satse på den A-S701-forsterkeren. Virker ikke som det er stort mer som slår den i akkurat den prisklassen.

Takk for info.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...