espen82 Skrevet 16. september 2015 Del Skrevet 16. september 2015 Hei. Eg klare ikke å overføre filer til ekstern harddisk lengre. Når eg skal dra ei fil over så kommer det opp ein runding med strek over. Har tidligere gjort dette mange ganger uten problem, eg klare å gjøre det motsatt vei. Eneste forandring eg har gjort med Mac`en er at eg har reinstallert den. Har ein MacBook Pro tidlig 2011. På forhånd takk for svar Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 16. september 2015 Del Skrevet 16. september 2015 (endret) Har harddisken et filformat som Mac / OS X kan skrive til, som. f.eks. ExFAT eller Mac OS Extended Journal (standard)? Hvis det er en NTFS-disk (Windows-disk), så kan OS X kun lese, ikke skrive. Kanskje du hadde et program installert før du re-installerte som tillot deg å skrive til NTFS-disker? Det er flere av dem. Endret 16. september 2015 av Pey'J Lenke til kommentar
espen82 Skrevet 16. september 2015 Forfatter Del Skrevet 16. september 2015 Ser at det er NFTS-disk. Ok, kan dette vere eit program som brukes til andre ting også? Eg mener bestemt at eg ikkje installerte noko program når eg overførte første gangen...så har ingen anelse hvilke program dette kan vere.. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 16. september 2015 Del Skrevet 16. september 2015 (endret) Kan du ikke formatere den med HFS (fortrinnsvis journaled, Apples filsystem) da? Evt. kan fuse/ntfs 3g fra macports eller fink muligens gjøre susen. Ikke prøvd, og nå kjører jeg en beta som macports ikke vil snakke med... Endret 16. september 2015 av quantum Lenke til kommentar
espen82 Skrevet 18. september 2015 Forfatter Del Skrevet 18. september 2015 Det ordnet seg ved å laste ned Tuxera NTFS for Mac... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå