Gå til innhold

Hjelp til valg av terrengsykkel (hardtail)

thyes

Anbefalte innlegg

Hei hei. Jeg har hatt lyst å kjøpe meg sykkel ganske lenge nå, og siden en kompis gikk til innkjøp for litt siden er lysten enda større. 

Det jeg har lyst til er å sykle i skog, på stier på fjellet og lignende, i litt mer krevende terreng enn asfalt og grusveier. Sykkelen kommer nok sikkert til å bli brukt en del på asfalt også, men det er fjellet som lokker mest, og hovedgrunnen til at jeg har lyst å kjøpe sykkel. 

Tingen er at jeg har ikke råd til å bruke 15-20 lapper på en sykkel, jeg tror ikke jeg vil strekke meg lengre enn til like i overkant av 6000, gjerne billigere også om det går an å oppdrive en bra sykkel til en rimeligere pris. 

Vil en sykkel i denne prisklassen funke greit på fjellet? Jeg tenker ikke å sykle i steinrøyser, men litt røtter, humper etc. bør den kunne tåle. Er det noen som har anbefalinger eller tips? 

Kan en halvdempet sykkel av kjent merke til 5000,- på G-Sport gjøre susen? 

Tips tas imot med takk :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her får du en god del for pengene: http://www.birksport.no/index.php?main_page=product_info&cPath=1009_1010&products_id=6976

Siden 2016-syklene er på vei inn, kan du fort komme over noen gode tilbud på 2015-sykler. Dersom den sykkelen blir for dyr, kan du også sjekke de andre syklene på birk, eller for eksempel på bikeshop.no.

Har ikke erfaring med sykler fra G-sport, så det er litt vanskelig å si.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Takk for tipset! Jeg endte opp med en Diamant Apex 27.4. Flott sykkel, har fått testa den i skikkelig terreng et par ganger nå og er meget fornøyd :) 

Den kosta originalt 8999, var satt ned til 6999, og når selgeren sjekka prisen i kassa viste det seg at den var satt ned ytterligere en tusenlapp, flott med høstsalg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...