Gå til innhold

sette harddisken fra bærbar til stasjonær pc

Danier

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det kan du uten problemer. Nå vet jeg ikke hva slags stasjonær du planlegger å kjøpe, men du vil trenge en strømkabel som går fra strømforsyningen til harddisken og en SATA-kabel. Så disse kablene må du ha ledig, evt. bytte harddisk om det ikke er plass.

Greieste er å koble til og overføre alt av filer som du vil beholde til den nye disken og sette inn den gamle disken tilbake i den bærbare. Da har du to funksjonelle maskiner istedenfor én :)

Endret av Vannlinjen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det kan du uten problemer. Nå vet jeg ikke hva slags stasjonær du planlegger å kjøpe, men du vil trenge en strømkabel som går fra strømforsyningen til harddisken og en SATA-kabel. Så disse kablene må du ha ledig, evt. bytte harddisk om det ikke er plass.

Greieste er å koble til og overføre alt av filer som du vil beholde til den nye disken og sette inn den gamle disken tilbake i den bærbare. Da har du to funksjonelle maskiner istedenfor én :)

Jeg har planer om å kjøpe et kraftig hp modell. 

Hva trenger jeg av utstyr/verktøy for å kunne overføre alt av innhold i bærbar harddisk til harddisken i stasjonær? 

Lenke til kommentar

Du trenger ikke noe tilleggsutstyr. Trenger bare å koble den gamle harddisken til den nye PCen. Det er egentlig det. Gjort på 10 sekunder. Så er det bare å starte maskinen og begynne å dra filer. Evt. finnes det en haug av videoer som viser fremgangsmåte.

Kan også kjøpe et harddiskkabinett som du legger harddisken inn i og kobler til med USB.

https://www.dustinhome.no/product/5010666558/icy-box-ib-273stu3?ssel=false&utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.no&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637146042

Endret av Vannlinjen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan kjøpe en 2 bay docking med klonefunksjon. Er du heldig kan du sette harddisken fra laptopen og den nye harddisken fra den stasjonære i denne, trykke på knappen og vips så er alt klonet. Med heldig mener jeg at desktopen vil boote på dette og fungere feilfritt.

https://www.dustinhome.no/product/5010784891/dock-station-2x-2535-sata-usb-30?ssel=false&utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.no&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637147121

Cloning Process

Disconnect the docking station from your computer and unplug the power cable.

Insert the hard drive you want to clone from into the slot marked “HDD A”.

Insert the hard drive you want to clone to into the slot marked “HDD B”.

Connect the power cable again to the docking station and turn it on using the switch. After ten seconds hold the cloning button for three seconds. A light near the cloning button will start to flash indicating that the cloning process has begun.

The colour of the light will inform you on the status of its charge:

Green 25%

Red 50%

Yellow 75%

Orange 100% Cloning has finished when all lights are on.

Please ensure that you do not have the docking station connected to your computer during the cloning process.

Be advised: Confirm that you have chosen the correct slot when you are going to clone the drives. When you start cloning you cannot retrieve the data from the destination drive.

Men jeg vil også anbefale at du heller tar kopi av alle filene dine (bilder, dokumenter osv) fra laptop og så installerer OS på nytt på desktop (gitt at du flytter harddisk fra laptop til desktop). Deretter kopierer du filene dine over på dekstop.

Hvis desktop leveres med eget OS ferdig installert så kan du bare montere harddisk fra laptop i desktop. Kopier filene over til desktop og deretter sletter du partisjonen på laptop-harddisk slik at denne blir tømt og kan brukes til ren lagring.

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...