Gå til innhold

Billig laptop til spill?

Anbefalte innlegg

I forbindelse med midlertidig hjemløshet (flyttemoro) vurderer jeg å gå til innkjøp av en relativt billig laptop som i hovedsak skal kunne dra Sims 3 (kanskje 4), Dragon Age Inquisition og ellers mest brukes til surfing.

Noen som kan gi meg specs/prisantydning/direkte tips om noe som kan passe?
Jeg er ellers stasjonær-fan, så har null peiling på laptop, og situasjonsbetinget stress utelukker at specs-og-prisjakt er noe jeg kan sette meg ned og kose meg med på ledige kvelder...

Her er pris og ytelse (innenfor de gitte parametre) viktigere enn vekt og batterilevetid, og jeg trenger ikke noe top-of-the-line monster som kan dra alle de siste FPS-spillene.

Evig - eller i hvert fall midlertidig takknemlighet utloves til hjelpsomme sjeler!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dragon Age Inquisition vil du ikke kunne spille på en billig laptop, da ville jeg heller gått for konsoll.

Du kan jo ta en titt på denne http://www.multicom.no/multicom-kunshan-n150-156-full-hd/cat-p/c1000042/p10631103

Terningkast 6 i HjemmePC mai 2015: En skikkelig alt mulig-maskin med en av de beste skjermene i denne klassen.

Omtrent samme specs: 

Ellers er det en mye mer kjent produsent som Lenovo: https://www.netonnet.no/art/data-og-nettbrett/barbar-data/15-16-tommer/lenovo-y50-7059445008/219262.10997/

Edit: godt mulig du kan få det enda billigere, ser at du kan sette ned grafikken og kjøre på Nvidia GT 840M .  Men du må huske at laptop CPUer er mye svakere enn sine stasjonære brødre

Endret av Nado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du et lite budsjett kan du jo sjekke:

• i5 5200U
  • 8 GB ram
  • GTX 940M
  • Samsung 850 evo 250 GB.

Skal du bare ha hd skjerm kan muligens noe slik noe være brukbart og ha bedre batterlevetid en førstnevnte.

Men tror prismessig blir de ca det samme, om dette er 14" eller mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...