Gå til innhold

Noen som vil vurdere siden?

Anbefalte innlegg

Noen som har lyst til å vurdere denne siden? Komme med konstruktiv kritikk?

Siden er ikke noen designmessig revolusjon, men det er heller ikke meningen. Den er laget for min bror, som er forfatter. Han hadde behov for å være på nett for potensielle kunder. Det er meningen at siden skal være enkel, oversiktlig, lett å navigere i og behagelig å se på, designmessig. Spørsmålet er om jeg har klart å oppfylle disse kravene.

Hva synes dere? Kom med det!

Er forresten mitt første innlegg her på forumet. *grin*

:-)

Runo.no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

wow.... thanks!

Nei, han blir visst ikke særlig rik av å skrive, enda.

Fonten nederst, ja. Du har helt rett! Og så times new roman da!!! Må ha skjedd noe rot i css-fila....er meningen det skal være verdana.

Skal teste det med hooveren, og se hvordan det blir.

Andre ting å sette fingeren på?

Lenke til kommentar
Men ellers er den nydelig og kravene du stillte passer bra.

Nyyydelig var den nå ikke... Litt rotete faktisk. Dårlig skille mellom meny/innhold, samme font, forskjellig farge.

Synes det var litt "Power-point-mal" preg over den. (Nå må jeg snart slutte med disse sammenligningene)

Ser at det er tre like mail adresser på slutten av siden, [email protected], hva med å slå sammen og gjøre dette til en. Om du skjønner.

Lenke til kommentar

powerpoint var ordet.

Likte ikke overgangen mellom meny og innhold. Spesielt ikke med tanke på at bakgrunnen fader over til å være meny igjen mot høyre side. Får meg til å ønske jeg hadde større skjerm så jeg kunne se om menyen kommer på nytt igjen litt utenfor skjermen på høyre side :)

Ser at siden blir veldig skjev med høy oppløsning - for mye vekt på venstre side. Det hadde gått fint hvis det hadde vært en overgang til noe nøytralt til høyre for innholdet - se itavisen.no f.eks

Fin header. Egentlig ganske ok fargesammensetning - passet fint til cover på bøkene

Ustrukturert med tanke på at innholdet ikke står likt på ulike sider. menyen flytter seg litt ned på sidene om bøkene, runo.no endrer seg.

Du bør ha samme format på overskrifter på alle sider, og seff ha de på samme plass.

Sorry, siden virker ikke helt gjennomført. Du har en god grunnidè å jobbe på, men det virker litt uferdig.

edit; snakk om å skrive mange feil...

Endret av enden
Lenke til kommentar

Ok. Tusen takk for konstruktiv kritikk. Greit å vite hva en skal jobbe med. Planen er å bruke php include på det meste innen kort tid. Skal tenke litt på det der med menyer og bakgrunn og dette, hvordan jeg skal løse det. Noen forslag?

:-)

Lenke til kommentar

Lær deg litt mer om css basert layout så kan du trikse og mikse med plassering av elementer i mye høyere grad, samme med bakgrunner.

Et greit eksempel å se på er den siste kreasjonen min --> http://www.storm-tt.net.

Der er all layout basert på css. Koden er heller ikke så vanskelig å sette seg inn i da jeg ser du alt har brukt css litt :) Bruker eksterne stilark som heter det samme som html-fila og ligger i samme katalog :)

Lenke til kommentar

som nevnt i andre innlegg, må gjøre overgangen meny / innhold / meny mer tydelig.

skifte mouse over. kanskje til en lysere farge. synes siden var generelt ganske mørk.

finner ikke noe å sette fingen på teknisk. menyen er den samme på alle sidene, ikke gjort noen sprell, f.eks. glemt å legge til noe. virker stort sett bra.

grei og oversiktlig meny.

men, fiks den scrollmenyen. den passet ikke inn. blåfargen som er brukt er litt i skarpeste laget. kan godt bare ha gult der. trenger ikke ha med alle fargekombinasjonene fra siden med i scrollmenyen.

ellers lite å sette fingen på. enkelt og greit nok. ikke de store grafiske sprell, men samtidig oversitklig og greit å finne frem. fin side til en forfatter.

- smidt

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Ting flytter seg når jeg trykker på linkene. Det er veldig irriterende! Du burde låse både banneret og linkene i en table eller lignende for å unngå at siden flyter rundt på den måten.

Lenke til kommentar

Takk yNx! Tar med det jeg kan få.... hehe.. Ellers er jeg enig i at siden kan virke noe mørk. Men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Har forsøkt mange alternativer uten å bli fornøyd. Her er en av dem. Synes ikke den ble noe særlig. Et alternativ er selvfølgelig å designe siden på nytt. Starte fra scratch. Men det blir nok en stund til.

Er klar over at sidene er litt "urolige". Som nevnt over er det meningen at banner og meny og slikt skal over på php include. Det samme gjelder alt innholdet. På den måten blir det jo kun en side som laster, og alt blir likt.

Skal forresten forsøke css basert layout, som enden nevnte. Og det kan jo være et riktig tidspunkt å se nærmere på designet.

Takker så mye for alle tilbakemeldinger. I love it!

*grin*

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Har forsøkt mange alternativer uten å bli fornøyd. Her er en av dem. Synes ikke den ble noe særlig.

Den var jo bra! For all del, bruk den siden. Ser mye mer gjennomført ut. Symmetrisk og det hele. En ide er kanskje å linke banneret til forsiden?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Her er en av dem.

Den første siden var bra, men denne var mye bedre og får min stemme. Likte at den var midtstilt i tillegg til at det ble lettere å se hvor siden slutta. Finfin.

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...