Gjest Slettet+123486210 Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 Hvordan overklokker jeg en pc? Jeg har googlet det men jeg klarer ikke å få det til.... Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 Du går inn i bios og skrur opp frekvensen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 Da er det neppe noe for deg. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 Hva slags hovedkort og prosssor har du? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 Da er det neppe noe for deg. Du skulle bare visst hvor mange ting jeg har googlet og ikke fått til i starten, men fått hjelp til etterhvert (her på diskusjon.no tilogmed), som faktisk har vært noe for meg 1 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 17. mars 2018 Del Skrevet 17. mars 2018 Hvis du er helt fersk så finn deg en god guide spesifikt laget for den generasjonen av CPU du har. Det finnes i flusst på nettet om du gidder å google litt. Hvis du kan finne en spesifikt for hovedkortet du har så er det ENDA bedre for da vil alle instillinger ha samme navn osv. Å overklokke i disse dager er 10x enklere enn det var, men et visst minimum av teknisk forståelse må du kanskje ha bare for å forstå instruksjonene. Første bud er at du sjekker om du har en overklokkbar CPU. For AMD er stort sett alt overklokkbar i disse dager tror jeg. For Intel er det bare K og X seriene som har opplåst multiplier. Hvis du ikke har en av de to så kan glemme det. Du kan i prinsippet overklokke andre serier enn dette, men det er vanskelig og upraktisk, så det er garantert ikke noe du bør forsøke på som en overklokkings-newbie. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå