Geita007 Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 No har det seg sånn at jeg har noe lærere som tenker at vi er noe genier hele gjengen, så de velge rå bare gi oss kåseri-oppgaver ))) Noe vi selvfølgelig ikke har lært... Noen som har noe tips til meg? Tema er egoisme og jeg har en setning som jeg tenker kunne være fin å ha med. Problemet er jeg vet ikke hvordan man bygger opp et kåseri:/ Hjelp? Lenke til kommentar
secretx Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 Er ikke så flink på det selv, men husker vi hadde om kåserier. Vanligvis er det ofte er seriøst tema fremstilt på en humoristisk måte, det vil si en morsom evt sarkastisk måte. Det skal likevel understreke ditt poeng. Husk at kåseri er MUNTLIG, og ikke skriftlig som essay. Lykke til! Lenke til kommentar
Geita007 Skrevet 15. september 2015 Forfatter Del Skrevet 15. september 2015 Er ikke så flink på det selv, men husker vi hadde om kåserier. Vanligvis er det ofte er seriøst tema fremstilt på en humoristisk måte, det vil si en morsom evt sarkastisk måte. Det skal likevel understreke ditt poeng. Husk at kåseri er MUNTLIG, og ikke skriftlig som essay. Lykke til! Tusen takk du dagens helt Du vet vell ikke om det er noe regler på måten å bygge opp et kåseri? Lenke til kommentar
secretx Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 Hm, for å være ærlig huskee jeg faktisk ikke. Men husk at kåseriet skal holde en rød tråd hele veien. Jeg brukte masse eksempler, begynte å snakke om andre relevante tema, før jeg kom tilbake til hovedtemaet. Vanskelig å forklare. I tillegg er du nødt til å være underholdene, samtidig som du må passe på å ikke gå over grensen. Siden det er muntlig, så har der ingen faste regler på innledning etc, men jeg ville lagt til en konklusjon på slutten om min egen mening om egoisme! Håper det hjalp Lenke til kommentar
Geita007 Skrevet 15. september 2015 Forfatter Del Skrevet 15. september 2015 Hm, for å være ærlig huskee jeg faktisk ikke. Men husk at kåseriet skal holde en rød tråd hele veien. Jeg brukte masse eksempler, begynte å snakke om andre relevante tema, før jeg kom tilbake til hovedtemaet. Vanskelig å forklare. I tillegg er du nødt til å være underholdene, samtidig som du må passe på å ikke gå over grensen. Siden det er muntlig, så har der ingen faste regler på innledning etc, men jeg ville lagt til en konklusjon på slutten om min egen mening om egoisme! Håper det hjalp Tusen takk det hjalp kjempe masse Lenke til kommentar
Alex T. Skrevet 16. september 2015 Del Skrevet 16. september 2015 http://lmgtfy.com/?q=skrive+k%C3%A5seri Neida Men tror virkelig du får bedre svar av å søke det på google enn det noen her kan gi. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå