ExtremeGo Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 Hei ! Har nettopp bygget meg ny pc , jeg har et nettverkskort på pcen som jeg skulle sjekke og glemte da å slå av pcen . Jeg klarte å komme litt borti skjermkortet med en ledning og pcen slo seg av og siden har jeg ikke fått den på ..? Har byttet psu men fortsatt ingenting skjer ? Hva er den beste måten å sjekke om evt hk ikke funker ? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 Vanligvis er det LED lys på hovedkortet, og det skal lyse grønt når HK virker. Les i manualen for HK for å finne ut hvor lysene sitter (om du ikke ser dem) og hvordan de skal lyse når HK er OK. Trolig har du kortsluttet HK. Gjort det selv en gang da jeg skulle bytte en harddisk og ikke slo av strømmen, og kom borte i HK, så var det dødt. Lenke til kommentar
ExtremeGo Skrevet 15. september 2015 Forfatter Del Skrevet 15. september 2015 Virker som jeg må kjøpe nytt hk igjen .. Jaja dritt !!! Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 16. september 2015 Del Skrevet 16. september 2015 Man lærer så lenge man lever Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 16. september 2015 Del Skrevet 16. september 2015 Hahaha, det der er den verste måten å ødelegge en PC på, kondolerer. Har du tatt ut GPU og sjekket om den slår seg på? Hvis alle PCIe sporene er ødelagt så er du jo egentlig like langt Så bør du teste å koble ut alt annet for å sjekke og så sette inn en og en ting av gangen. Når man får en slik kortslutning så kan strømmen påvirke andre ting også, men i mine øyne så burde det egentlig bare gå ut over GPU. Vær også forsiktig med å teste delene i en annen PC, hvis det har blitt noe galt med en av delene så kan det gå utover PC'en du bruker for å teste. Derfor bør du jo teste ut delene i en PC det ikke er noe farlig om kanskje ryker siden du ikke vil sette inn en defekt del i et nytt HK. En annen PC kan også tåle feilen som er på en ødelagt del så du ikke egentlig vet om det skjer noe med nytt HK Du får stort sett godkjent RMA hvis det nye HK'et dør da de ikke kan bevise at det var din egen feil siden det ikke blir noen fysiske skader ved å sette deler på HK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå