Gå til innhold

2.1 høyttalere til PC

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å bytte ut et analogt Creative 5.1 system med 2.1 for å kutte ned på kablingen og siden jeg bakhøyttalere stående rett ved frontene allikevel (på pcbordet)

Spørsmålet er da om noen vet om noen som kan gi en slags 3D effekt og om noen har erfaring med noe å anbefale type budget/mid-range i salg i Norge?

(skal primært brukes til gaming og spotify (på lavt volum))

Jeg er at Logitech Z623 PC Høyttalere får bra forbrukeromtaler (se link under). Noen som har noen kommentarer til det (sammenlignet med andre sett)?

http://www.elkjop.no/product/data/hoyttaler/LTZ623/logitech-z623-hoyttalersystem

Endret av maanemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til surround-effekt i spill anbefaler jeg et par gode stereo-hodetelefoner. Blir bra.

Musikk trenger du ikke surround til.

Når det gjelder høyttalere generelt får du det du betaler for. Z-623 rekker ikke de gamle Z-2300 opp til knærne, og selv ikke de var akkurat det jeg vil kalle hi-fi. Jeg vil egentlig anbefale deg å kjøpe et par aktive høyttalere. Selv har jeg Argon 7460A. De spiller bra så lenge du har en skikkelig DAC koblet til dem. Den innebygde er ikke noe særlig, så jeg bruker Little Dot DAC_II (som også har hodetelefonforsterker).

Lenke til kommentar

Som nevnt over, aktive høyttalere ville jeg klart anbefale. Da har du høyttalere i flere år fremover. De Logitech/Creative-pakkene er du lei etter noen måneder.

Det trenger ikke bli veldig dyrt med aktive heller. For ca 3000kr paret kan du få gode ting, som JBL LSR305.

Lenke til kommentar

Til surround-effekt i spill anbefaler jeg et par gode stereo-hodetelefoner. Blir bra.

Ja, blir vel fort det. Jeg synes det er mye mer avslappende å spille uten hodetelefoner.

Musikk trenger du ikke surround til.

Haha, det er sant! Men det var altså spill jeg tenkte på med surround.

Når det gjelder høyttalere generelt får du det du betaler for. Z-623 rekker ikke de gamle Z-2300 opp til knærne, og selv ikke de var akkurat det jeg vil kalle hi-fi.

Var Z-2300 mye dyrere enn Z-623? Eller hvorfor var de bedre? Så ut som et gammelt analog system? Så hvis ikke Z-623 er bedre, så lover det ikke så bra...

Jeg vil egentlig anbefale deg å kjøpe et par aktive høyttalere. Selv har jeg Argon 7460A. De spiller bra så lenge du har en skikkelig DAC koblet til dem. Den innebygde er ikke noe særlig, så jeg bruker Little Dot DAC_II (som også har hodetelefonforsterker).

Takk for tips! Dette skal stå på bordet i en rom jeg bruker som "kontor", og størrelse har derfor endel å si. Gaming er det viktigste momentet ift valg, og kravene til musikk er meget beskjedne. Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Som nevnt over, aktive høyttalere ville jeg klart anbefale. Da har du høyttalere i flere år fremover. De Logitech/Creative-pakkene er du lei etter noen måneder.

Det trenger ikke bli veldig dyrt med aktive heller. For ca 3000kr paret kan du få gode ting, som JBL LSR305.

Takk for tips til deg også! Også her er utfordringer med størrelse og evt. behov for receiver på et kontorrom.
Lenke til kommentar

Når det gjelder høyttalere generelt får du det du betaler for. Z-623 rekker ikke de gamle Z-2300 opp til knærne, og selv ikke de var akkurat det jeg vil kalle hi-fi.

Var Z-2300 mye dyrere enn Z-623? Eller hvorfor var de bedre? Så ut som et gammelt analog system? SÅ hvis ikke Z-623 er bedre, så lover det ikek så bra...

Z2300 hadde class AB forsterker, langt bedre enn vanlige datahøytalere har til vanlig.

Les mer her:

www.diyaudio.com/forums/chip-amps/179320-logitech-z-2300-chip-amps.html

Lenke til kommentar

Et spørsmål til:

tekniske detaljer på z623 sier 2 x lydinngang ( minijack stereo 3.5 mm )

https://www.komplett.no/product/603224/datautstyr/hyttalere-pc/21-hyttalere/logitech-z623-pc-hyttalere#technical-details

Det er lenge siden jeg har kjøpt pc-høytaler sett til hjemmepc. Men jeg trodde det var digitale løsninger som spdif som hadde tatt over.. det fortsatt analogt som gjelder ut ifra pc?

Endret av maanemann
Lenke til kommentar

Det var en hardcore review for å si det sånn. Logitech skal også ha skryt for å være modige nok til å la det kritiske ordskiftet stå i sine forum. Den dybden på review er det lenge siden jeg har lest. Minner meg om TomsHardware (og Anandtech) når de ble etablert. Synd det lages så få reviewer på dette nivået lenger.

Selv om alt var bedre med Z2300 og det dukker opp mye kritikk av Z623. Synes jeg disse linjene under Verdict var betryggende for å kjøpe Z623, når de skrives av en kar som han:

If you really need a high end 2.1 THX certified multimedia speaker system don’t waste any more time and get a Z-2300 while it is still available. If it not available then only greet the new champ of the block, Logitech Z-623.

Jeg er litt nysgjerrig på Corsair og Bose sine 2.1 systemer, men det virker ikek som om de selges noe særlig i Norge.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...