kpolberg Skrevet 17. september 2016 Del Skrevet 17. september 2016 Er ikke garantert den fungerer, men du kan jo prøve å oppgradere firmware og bytte mellom type1 og type2. Husk at ikke alle protokoller kan være aktive samtidig. Dette er dokumentert i userguiden til rfxcom. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 13. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2017 (endret) Til dere som ikke henger på det andre HA forumet: (pollenvarsel) https://github.com/flemmingss/Pollen-forecast-in-Norway-for-Domoticz Endret 13. mars 2017 av Evelen! Lenke til kommentar
Reakwonfloyd Skrevet 12. juni 2017 Del Skrevet 12. juni 2017 kanskje dumt spørsmål, men kan ikke finne noe info om akkurat dette (søkresultatene på google finder bare den "andre" veien)kan domoticz kommunisere med homekit devices? er litt kjent med homebridge, som gjør ja da f.eks en z-wave produkt tilgjenglig som en homekit produkt.. men kan en homekit produkt (er interessert i en fibaro homekit sensor i såfall) integreres med domoticz sånn at jeg kan lese ut / styre homekit devices?Hilsen, Markus Lenke til kommentar
Lalla80111 Skrevet 17. juli 2017 Del Skrevet 17. juli 2017 Jeg tenkte gå over ifra Nexa til Z-Wave i det meste av huset her.Derfor ønsker jeg å beholde en del av mine trådløse Nexa brytere og fjernkontroller. Benytter Domoticz med RFXtrx 433 og UZB1. Er det noen måte jeg kan bruke mine gamle nexa fjernkontroller til å både slå av/på lys (Fibaro Z-wave dimmere) samt dimme ned og opp? Har fått til under "Hendelser", blocky å lage en fungerende på/av funksjon men ikke dimming. Noen gode tips til hvordan, evt script? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 17. juli 2017 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2017 Har ikke noe for hånden, men det er nok mulig med blockly, men da også med en del variabler. Script vil nok være den beste løsningen, LUA Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 4. august 2018 Del Skrevet 4. august 2018 Jeg har Aeotec ZW100 MultiSensor 6, hadde planer om å teste bevegelse sensoren til feks skru på lyset. Noen som vet hvordan? Jeg er litt usikker på hva sensoren heter Lenke til kommentar
*F* Skrevet 4. august 2018 Forfatter Del Skrevet 4. august 2018 hvis du nettopp har inkludert den gå under devices og sorter på høyeste IDX nr først. Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 4. august 2018 Del Skrevet 4. august 2018 Tror jeg har funnet den nå, men da må jeg lage senario (Event)? Forslag til hordan den kan se ut? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 5. august 2018 Forfatter Del Skrevet 5. august 2018 nå er det ei stund siden jeg brukte domoticz, men: IF<sensor>=<on> Set<Lys>=<on> Lenke til kommentar
Skikongen Skrevet 24. mars 2021 Del Skrevet 24. mars 2021 ...lite aktivitet her. Har Domoticz som system sakte men sikkert forvitret til fordel for andre HA-systemer? Noen som forresten har noen tanker om hvordan man enklest får strømdata fra AMS /Aidon gjennom HAN connectoren til å enklest vises i Domoticz? Tenker mest på om verdiene vil vises direkte og korrekt i Domoticz eller om man her må legge inn ulike kalkulasjoner manuelt for å vise riktige verdier. Lenke til kommentar
DeVille Skrevet 25. mars 2021 Del Skrevet 25. mars 2021 Nei, ikke mye aktivitet her, men mer på hjemmeautomasjon.no AMS - Hjemme har jeg Tibber og bruker denne: GitHub - flopp999/Tibber-Domoticz: Script to communicate with Tibber. Please use invite-link, we both get 500skr or buy-me-a-coffee https://www.buymeacoffee.com/flopp999 På hytta bruker jeg: Kamstrup AMS-måler WiFi adapter - Strømsparing og strøm-overvåkning - Hjemmeautomasjon Begge deler fungerer utmerket. Lenke til kommentar
Skikongen Skrevet 24. juli 2022 Del Skrevet 24. juli 2022 Her har en flink person laget integrasjon mellom Badetassen og Homey. Mulig å gjøre det samme mot Domoticz for noen som kan denslags? Hadde vært genialt å både få logg og visning av badetemperaturene på et utvalgt sted. https://homey.solweb.no/custom-integrations/badetemperatur // Fetching temperature from Altibox API. Badetassen. // For use with Athom Homey as a homeyscript. const apiurl = 'https://prdl-apimgmt.lyse.no/apis/t/prod.altibox.lyse.no/temp/1.0/api/location/' async function getData() { let resp = await fetch(apiurl, { "headers": { "accept": "application/json", "content-type": "application/json", "Authorization": "Bearer 9df43895-3d09-30d5-afe4-db2bf92a86f0", }, "method": "GET" }); let data = await resp.json() let el = null for (let i = 0; i < data.length; i++) { if (data.Name === 'Sjøbadet') { el = data } } return el } let r = await getData() console.log("=== Results ===") console.log(r) if (r === null) return; console.log("Tag " + "badetassen_" + r.id) console.log({type: 'number', title:'Badetemp [' + r.Name + ']'}) console.log("Temperature: ", r.lastTemperature) await setTagValue("badetemp_" + r.id, {type: 'number', title:'Badetemp [' + r.Name + ']'}, parseFloat(r.lastTemperature)) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå