Woods Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Merkelig. Min har kjørt 24/7 siden slutten av november, med unntak av noen strømbrudd i januar. Noen som får mydomoticz til å fungere? Jeg får ikke instance id, bruker riktig api og har prøvd å lage ny konto. Lenke til kommentar
Oyvind- Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Jeg har kjørt Domoticz på RPi2 siden desember. Så vidt jeg vet har den gått offline bare en gang på den tiden Lenke til kommentar
Gjest Slettet-A7VIlhBsZy Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Jeg hadde mye problemer med Harmony Hub'en for veldig mange beta'er siden - ble fikset på ett senere tidspunkt. Ellers kan kanskje dette være nyttig: https://randomstuffintech.wordpress.com/2016/01/17/using-systemd-with-domoticz/ Lenke til kommentar
Archos Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Har kjørt Harmony Hub siden desember uten problemer. Riktignok på Windows server. Lenke til kommentar
Archos Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Jeg bruker for det meste denne frontpagen på en tablet, så da fungerer det bra nok frontpage.PNG Hvordan fikk du vist bare prisen hvis du bruker pressure dummy sensor? Å vet du evt. hvordan man kan legge på kr etter på frontpagen? Å takk for hjelp på Domoticz forumet Robert Lenke til kommentar
Rydin Skrevet 9. mars 2016 Del Skrevet 9. mars 2016 Jeg bruker Percentage sensor på prisen. For å fjerne %-tegnet så la jeg til denne linjen i frontpage.js vdata=new String(vdata).split("%",1)[0]; For å få kr istedenfor % så kan du legge inn dette isteden vdata=new String(vdata).replace("%","kr"); Men da vil alt som har % bli byttet ut med kr Det du kan gjøre er å legge til en if (bytt ut 70 med idx til din sensor) if (item.idx == '70') { vdata=new String(vdata).replace("%","kr"); } Det er ikke så lett å redigere frontpagen så den blir akkurat som man vil ha den. Jeg har litt lyst til å skrive om hele, men det kommer til å ta litt tid siden det er mange år siden jeg har lekt noe særlig med kode. Lenke til kommentar
Archos Skrevet 10. mars 2016 Del Skrevet 10. mars 2016 Takk så mye. Legger ut bilde så fort jeg kommer litt lenger på den. Lenke til kommentar
Rydin Skrevet 11. mars 2016 Del Skrevet 11. mars 2016 Nå har custom sensor blitt lagt til i den siste betaen Jeg kjører stable på mitt system, men da har jeg noe å se frem til. Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 Merkelig dette her, etter jeg postet det med ustabilitet har den tutlet og gått, vet ikke om det har vært noe kluss med at den har gått i dvale om den ikke har fått noen inputs, men etter jeg slo på biltema temperatur sensorene igjen som oppdaterer hinsides ofte så har den ikke gått ned. Til Evelen!: kan oppdatere hardware listen med Nexa PE-3 fjernstrømbryter, i motsetning til Cotech sin 3 pakkning til 179 så fungerte Nexa sine tipptopp. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 13. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2016 Til Evelen!: kan oppdatere hardware listen med Nexa PE-3 fjernstrømbryter, i motsetning til Cotech sin 3 pakkning til 179 så fungerte Nexa sine tipptopp. Det kan jeg, gjelder det både fjernkontroll og strømtingene? Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 13. mars 2016 Del Skrevet 13. mars 2016 Uhm, har bare brukt fjernkontrollen til å få den(kanalene) registrert i Domoticz, slår nå av og på strømbryterene via domoticz Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 15. mars 2016 Del Skrevet 15. mars 2016 Good news, med firmware versjon 1.38 av RFLink Gateway får en nå opp Biltema temperatur og fuktighetsmåler til 69,90,- i Domoticz. Har 1 på test nå, skal henges ut på terrassen så blir det artig å følge med hvor lenge de varer. Forhåpentligvis bra og billig Lenke til kommentar
Woods Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Merkelig. Min har kjørt 24/7 siden slutten av november, med unntak av noen strømbrudd i januar. Noen som får mydomoticz til å fungere? Jeg får ikke instance id, bruker riktig api og har prøvd å lage ny konto. Etter oppdateringen til V3.4834 har alt gått til helvete. Loggen er rødere enn Rødt og absolutt alt er borte. Jeg er ganske flink med backup av filer, bilder etc... Ikke like flink å backe opp Domoticz... Lenke til kommentar
Hr Kotelett Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Huff, jinxed it med andre ord? Skal ærlig innrømme at jeg ikke har tatt backup en eneste gang, har dog ikke så mye fancy enda. Kan vel automatiseres det og Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 17. mars 2016 Del Skrevet 17. mars 2016 Jeg kjører en cron job hver kveld som pakker ned basen og sender på mail. Funker fjell. Lenke til kommentar
dreuf Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Kjører ikke domo backup selv hver natt? Lenke til kommentar
Woods Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Kjører ikke domo backup selv hver natt? Du fortjener en kasse øl. cd domoticz sudo cp backups/daily/backup-day-30.db ./domoticz.db sudo chown pi.pi domoticz.db sudo service domoticz.sh start Det fungerte etter tre forsøk. Nå har jeg eksportert databasen og planlegger å starte fresh. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Den er vel å grei, men hjelper f.eks ikke mot korrupt sd-kort. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 18. mars 2016 Del Skrevet 18. mars 2016 Det gjør den ikke. Skal få satt opp en skikkelig backupløsning etter påske. Nå er leiligheten satt i feriemodus og jeg sitter på Gardermoen! :-) Lenke til kommentar
DeVille Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 Hvordan tar jeg backup av UZB1? Mente jeg hadde lest noe om det her, men klarer ikke å finne det igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå