Gå til innhold

Telefon abonnement selger(?)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Det var en som ringte og utga seg for å være fra telenor og hadde et tilbud til meg som hørtes godt ut.

Jeg hadde allerede en stund før samtalen fant sted vurdert å bytte fra netcom til telenor.

Han sendte meg en SMS på telefonen min som sier at jeg skal svare ja så går bestillingen igjennom. Det jeg er litt usikker på er om dette er scam eller ikke.

Ble veldig usikker i etterkant, og har ikke svart på SMS'en jeg fikk enda.

 

Har nummeret fra han som ringte, så hvis noen har et svar, setter jeg stor pris på det!

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han var garantert ikke fra telenor men et standard callcenter som var leid inn fra Telenor.

Og for at de skal ha noe å slå i bordet med hvis du nekter på å ha takket ja så må du svare på sms-en. En helt standard måte å få en bekreftelse på.

 

Ikke noe mystisk med dette. Kjør på ! :D

 

Edit: Hvem eier nummeret han ringte fra ?

Endret av MrAvionics
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvem står det i SMS at du takker ja til til?

 

En gang ringte de fra "Netcom" og sa at bindingstida nærmet seg slutten, og de kunne gi meg et godt tilbud.

Jeg fikk en SMS som jeg skulle svare "takk" for å bli kunde i Ucan2.

 

Selgeren sa aldri ordet Ucan2, han løy og påstod at det var snakk om Netcom.

Heldigvis oppdaget jeg at det stod Ucan2 i tekstmeldingen, og valgte en annen operatør.

Lenke til kommentar

anbefaler å lese hele sms`en og se om de tar noen forbehold. Hadde samme opplegg med hafslund, snakket med de på telefon og han sa han skulle sende meg en sms som jeg måtte svare "ja" på og dette var bare for å bekrefte samtalen vår og det tilbudet vi ble enig om. Når jeg fikk sms`en stod det ett annet navn på abonnementet, uten at jeg tenkte altfor mye på det. i dette abonnementet var det endel tilleggstjenester jeg aldri hadde godtatt. Det tok meg en måned før jeg fant det ut når jeg fikk regningen  :closedeyes:

Lenke til kommentar

SMS'en jeg fikk:
 

"Hei, takk for din bestilling. Svar JA på denne meldingen for å bekrefte bestilling av nonstop L til 299,- pr. mnd. Abonnementet unkluderer fri bruk av minutter, SMS, MMS og 5000MB pr. mnd. Egne priser gjelder for utland og spesialnummer. Minstepris første år vil bli 3588,-. Bestillingen gjelder <Navn>, <Tlf nummer>. Hilsen djuice."


For meg så dette ordentlig ut, sjekka også at det var et abonnement som het nonstop L, og det var det. Regner med at jeg blir djuice kunde framover :p

Edit: fikk meldingen fra et rart nummer da..: 22523712281356, kan dette være et utenlandsk nummer? :O

Endret av Nemisen
Lenke til kommentar

At nummeret er rart er gjerne fordi det er sendt via en eller annen sentral som registrerer og sender fra andre nummer enn vanlige nummere. Kan nevne at jeg for litt siden fikk nummer fra 26002120400104 som var en helt legit sms sendt fra norge.

 

Syntes på ingen måte dette hørs ut som scam, verken pga. samtalen, at du måtte godta eller at nummeret var litt rart.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Ikke svar ja. Hvorfor? Fordi prisen er den samme som du får på djuice.no og du bestiller heller der direkte. Eller enda bedre, gå innom eb Elkjøp/Lefdal/expert butikk, portering på under 1 døgn.

 

Svarer du JA gir du bare personen du snakket med en grunn til å komme nærmere sin provisjon

Helt forferdelig om selgeren faktisk tjener penger!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke svar ja. Hvorfor? Fordi prisen er den samme som du får på djuice.no og du bestiller heller der direkte. Eller enda bedre, gå innom eb Elkjøp/Lefdal/expert butikk, portering på under 1 døgn.

 

Svarer du JA gir du bare personen du snakket med en grunn til å komme nærmere sin provisjon

 

Det har jo ikke en dritt å si for kunden hvor han går. Man trenger ikke å være vanskelig bare fordi noen ikke skal få provisjon?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Man kan faktisk få bedre tilbud fra selgere enn man kan få ved å lete

Ja vel...

Den skulle jeg gjerne sett dokumentasjon på.

Selvfølgelig kan man ikke det.

Mange har faktisk trodd det også når man blir solgt strøm/kraft ved et kjøpesenter.

Lokketilbudene kan ved første øyekast se sånn ut, men....

Endret av cirka
Lenke til kommentar

 

Man kan faktisk få bedre tilbud fra selgere enn man kan få ved å lete

Ja vel...

Den skulle jeg gjerne sett dokumentasjon på.

Selvfølgelig kan man ikke det.

Mange har faktisk trodd det også når man blir solgt strøm/kraft ved et kjøpesenter.

Lokketilbudene kan ved første øyekast se sånn ut, men....

 

 

Så du krever dokumentasjon for en påstand, men dokumenterer ikke dine egne påstander?

 

Du kan få bedre tilbud av en telefonselger. Det har skjedd meg også.

At du er i "gråsone til svindel" som du kaller det, er selvfølgelig også tull.

Endret av TheHaughom
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...