Ckni Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 Hei, jeg har problemer med en 2007 modell renault kangoo 1,5dci. Får feilkode 225. Det kommer opp serv og glødelys. Jeg klarer ikke å finne sensoren. Er det noen som kan forklare hvor den er? Mvh Christian Lenke til kommentar
Indian Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 Ta ut å se om den trenger en rens. Prøv med bremserens. Det kan være mye sot og koks inni. http://www.buzzle.com/articles/how-to-clean-a-throttle-position-sensor.html Lenke til kommentar
Ckni Skrevet 15. september 2015 Forfatter Del Skrevet 15. september 2015 Ja, hadde jeg bare funnet den. jeg begynner å lure på om det er tps på akkuratt den bilen. Jeg får høre med et verksted i morgen. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 Du må først ta av det svarte dekselet oppå motoren og så skru av den svarte boksen under der(luftfilter boksen). Når du har fått av dette så skal du nok se spjeldhuset. Vet ikke om jeg tenker på riktig motor, men jeg tror det var sånn Lenke til kommentar
Ckni Skrevet 15. september 2015 Forfatter Del Skrevet 15. september 2015 Hei, takker for svar. Jeg har tatt av dekselet og skrudd av luftfilterboksen. Klarte fremdeles ikke å finne den. Det jeg har funnet er luftmengdemåler som er sammen med luftfilteret, top dead sensor, temperaturmåler og en tredje ting jeg ikke husker når. Tror det var crankshaft position sensor den siste. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 16. september 2015 Del Skrevet 16. september 2015 TPS ligger på et metalrør med noen ledninger plugget inn. Det finnes et spjeld inn i røret. Sjekk ut TPS i en renault Clio. Lenke til kommentar
Ckni Skrevet 17. september 2015 Forfatter Del Skrevet 17. september 2015 TPS ligger på et metalrør med noen ledninger plugget inn. Det finnes et spjeld inn i røret. Sjekk ut TPS i en renault Clio. Takk for svar, den motoren er totalt forskjellig fra den jeg har. Men kan jo være at det er noenlunde det samme opplegget. Uansett så har jeg bestilte en verksted manual til bilen nå. Så får jeg hvertfall gjort det på riktig måte. Lenke til kommentar
Ckni Skrevet 18. september 2015 Forfatter Del Skrevet 18. september 2015 Det var vist sensor 1 i gasspedalen det er noe feil med. Så da er det bare å skifte den. Blir litt enklere med skikkelig diagnoseverktøy ja. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå