Gå til innhold

Litt spm rundt g-sync med flere skjermer


uggy

Anbefalte innlegg

Har et par spm ang g-sync og flere skjermer.

 

1. Om en har 1 g-sync skjerm og 1 ikke g-sync skjerm, begge 2 bruker display port, må da g-sync skjermen være hovedskjerm for at g-sync skal fungere? 

 

2. Om en har 2 g-sync skjermer, med forskjellige oppløsninger på skjermen. F.eks 1440p og 4k. Og en skal ikke bruke de til sourround gaming. Vil da g-sync fungere på begge skjermene? Om en bytter på å spille spill i 1440p og 4k? 

Og skal da begge skjermene være tilkoblet samme skjermkort? når en har SLI oppsett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan fortelle at forskjellige skjermer med nvidia surround er en dårlig idè. Det har en tendens til å føkke ting opp :p

 

Noen ganger funker det, og andre ganger ikkje. Er en grunn for at jeg bruker 3 helt like skjermer på hovedpc'n :)

er vell heller mer dette jeg lurer på. 

spm nr.1 fant jeg ut av selv :) 

 

Om en har 2 g-sync skjermer, med forskjellige oppløsninger på skjermen. F.eks 1440p og 4k. Og en skal ikke bruke de til sourround gaming. Vil da g-sync fungere på begge skjermene? Om en bytter på å spille spill i 1440p og 4k? 

Og skal da begge skjermene være tilkoblet samme skjermkort? når en har SLI oppsett.

Lenke til kommentar

 

Kan fortelle at forskjellige skjermer med nvidia surround er en dårlig idè. Det har en tendens til å føkke ting opp :p

 

Noen ganger funker det, og andre ganger ikkje. Er en grunn for at jeg bruker 3 helt like skjermer på hovedpc'n :)

er vell heller mer dette jeg lurer på. 

spm nr.1 fant jeg ut av selv :)

 

Om en har 2 g-sync skjermer, med forskjellige oppløsninger på skjermen. F.eks 1440p og 4k. Og en skal ikke bruke de til sourround gaming. Vil da g-sync fungere på begge skjermene? Om en bytter på å spille spill i 1440p og 4k? 

Og skal da begge skjermene være tilkoblet samme skjermkort? når en har SLI oppsett.

 

 

Dette er sånn typisk prøv, og se om det funker :D Funker det ikkje, så gjør det vel ikkje det da :p

 

Irriterer meg fortsatt at ikkje DSR + Swift g-sync + sli ikkje fungerer :D

Lenke til kommentar

er det noen måte å finne ut om g-sync fungerer? annet enn at det står aktivert i nvidia kontrollpanel ?

 

Man merker det når man spiller. Iallefall standard g-sync med v-sync. Locker g-sync til skjermfrekvensen. Altså det som er mest vanlig. Det blir veldig smooth og ingen delay. Er liksom umulig å ikkje merke at det er på.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...