Danier Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 Hei! Jeg har et spill ide på hode. Og den skal være sånn pixel lignende spill. Jeg er ganske ny på dette men villig til å lære, så det jeg lurer på er hvilken gratis programmer finnes det der ute hvor jeg kan lage/tegne på hvordan ting skal se ut? Også etter at jeg er ferdig med tegningen, hvordan vil jeg da få de tegningene inn på appen i xCode? Er det noen her som er profesjonelle som kan gi svar på dette? Hadde vært så supert. Lenke til kommentar
Hignoria Skrevet 25. september 2015 Del Skrevet 25. september 2015 Dette får du laget i Unity, de har en gratis versjon som kan brukes til slikt. Tegningene kan du lage i photoshop for eksempel og lage sprite sheet eller tile sheet som kan importeres inn og bruker i spillet. Du finner også ferdiglaget sheet om du ikke vil tegne selv. Unity er veldig brukervennlig og ikke vanskelig å lære seg å bruke, selv om det kanskje ser litt skremmende ut ved første inntrykk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå