Gå til innhold

Problemer med Macbook Pro (Late 2011) Reklamasjon?


Anbefalte innlegg

Nei, det er du som oppfatter det som klaging, som igjen betyr at du rett og slett ikke respekterer at jeg benytter meg av korrekt tråd for sådanne bekymringer.

 

Kanskje du bør roe ned litt

 

Hva er det med Mac'er som gjør at de har en veldig forskjellig livslengde enn andre PC'er? De består vel stort sett av de samme komponentene som alle andre PC'er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

 

Nei, det er du som oppfatter det som klaging, som igjen betyr at du rett og slett ikke respekterer at jeg benytter meg av korrekt tråd for sådanne bekymringer.

Kanskje du bør roe ned litt

 

 

Hva er det med Mac'er som gjør at de har en veldig forskjellig livslengde enn andre PC'er? De består vel stort sett av de samme komponentene som alle andre PC'er?

Aner ikke, er bare en kunde, men må si jeg ikke synes noe om regnestykket etter oppsummering 5 år står helt i stil med forhåndsrosen.

 

Dyr voksenopplæring .. ;)

Lenke til kommentar

 

 

Aner ikke, er bare en kunde, men må si jeg ikke synes noe om regnestykket etter oppsummering 5 år står helt i stil med forhåndsrosen.

 

Dyr voksenopplæring .. ;)

 

 

Da vil du mao troppe opp på Elkjøp, handle f.eks. en Acer, og forvente at den varer en 10-12 år? 

 

Jeg prøvde, bare gi opp. Fyren tror at kvantitet og kvalitet er det samme.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Aner ikke, er bare en kunde, men må si jeg ikke synes noe om regnestykket etter oppsummering 5 år står helt i stil med forhåndsrosen.

Dyr voksenopplæring .. ;)

 

 

Da vil du mao troppe opp på Elkjøp, handle f.eks. en Acer, og forvente at den varer en 10-12 år?

Nei, det kan gjerne du gjøre. Hva vil du frem til?

Lenke til kommentar

 

Nei, det kan gjerne du gjøre. Hva vil du frem til?

 

 

Jeg er ferdig med voksenopplæringen for lenge siden, så det er nok helt unødvendig. De færreste pc'er forventes å leve noe særlig lengre enn sju år. Hvis du har veldig beskjedne behov for ytelse er det bedre for deg å kjøpe noe billig og heller bytte flere ganger. 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Og jeg snakket fra en "kundes" ståsted. Kan du se postene i den kontekst, ikke fra ett "faglig" ståsted

 

Bjarne betjent kan faget, ok, intet problem. Mens selv epleskrotten som produsent dekker behendig over faktum. De kunne reklamere med at maskinen varte like lenge som rutete benklær bruker gjøre

 

Som tidligere nevnt kunne jeg kjøpt 10 vanlige, og vært dekket i ca 50 år

 

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Som tidligere nevnt kunne jeg kjøpt 10 vanlige, og vært dekket i ca 50 år

 

:)

 

Ja, det kunne du, som nå nevnt veldig mange ganger av flere. Tror ikke du får kjøpt noe PC-merke i dag med advarsel om at produktet ikke lever evig. Intet spesielt med Mac der. Faktisk levetid er nok heller ikke veldig spesiell i forhold til de fleste andre PC-merker. Problemet med Mac er - derimot - at det bare er en produsent, og dermed vil ikke policyen passe alle like godt, i pc-markedet kan man isteden velge ifra den billigste drit som varer kun et par år og oppover, etter ønske og behov. 

 

Neste gang du kjøper PC er sannsynligheten stor for at du snakker med en annen selger. Og opplevelsen blir en helt annen, bedre eller dårligere. Et veldig hett tips er noe som heter "google", les deg litt opp på hvilke problemer andre har med den modellen du har lyst på. Du kan også spørre her på forumet, og andre steder, hvilke merker og modeller man bør kikke på når levetid og ikke pris-ytelse er primærkriteriet.

Endret av quantum
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ser ikke ut som poenget kommer frem ...?!?

 

Jeg bryr meg ikke om gadgeten i det hele tatt. Det jeg irriterer over er "hypen" og "propagandaen" som lurer folk til å kjøpe tøvet. Dette er min holdning til markedskreftene, og har mindre med akkurat denne dippedutten å gjøre.

 

Det må sies at eplegutten jeg snakket med hadde langt større forståelse for det poenget.

 

Edit:de burde merke varene sine med "best før dato", da kunne kunden valgt om han ville ta sjansen

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg ser at du er veldig fokusert på person og nedrakking, og samtidig lurer jeg på om man bare blir utsatt for personangrep fra "vanlige idioter", eller om det i tillegg til vanlig idioti, kan være på-pluss av eple fanboyism- idiotien ..

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Ser ikke ut som poenget kommer frem ...?!?

 

Jeg bryr meg ikke om gadgeten i det hele tatt. 

 

Poenget er litt uklart ja. Og ikke minst hvorfor du i det heletatt kjøpte denne "gadgeten" ...

 

 

Jeg kjøpte den fordi reklamen virket på meg, men hadde jeg fått ærlig og redelig informasjon hadde jeg aldri kjøpt den.

Lenke til kommentar

Jeg prøver bare å komme med det samme poenget jeg har prøvd å komme med siden i går: Du har aldri fått en garanti om at maskinen kommer til å vare lenger enn 5 år, og hadde det ikke vært for norsk lov hadde du ikke fått det en gang! Hvem i helvete er det som har sagt noe annet, for det er DEN personen du skal klage til, ikke resten av verden.

Lenke til kommentar

Neimen! Hva er det eg ser?

Den ene store fordelen eg har hørt fra eple gutta er at det virker og det virker, og det virker, og i en og samme tråd innrømmer eple folka at macen "normalt" varer i 5 år slik som mange andre produkter, og at de ryker de og

 

Og eg som nesten begynte å tro at Apple på ett mirakuløst vis hadde løst problemet med at el.artikler ikkje varer evig!

 

Eg vil samtidig informere at min SAMSUNG laptop til den nette sum av 12000,og som var med meg jorden rundt i noen år, og som runder 7, eg repeterer SYV år fortsatt lever i min far sitt eie og blir brukt til dagen. Vel og merke er batteriet rimelig dårlig, men den fungerer!

 

Så eg vil bare takke for denne oppklarende tråden, som igjen minner meg på at Apple er for lettlurte folk som tror de kjøper noe som er bedre enn ALT annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...