bakalaka Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 Hei, Jeg fikk en Macbook Air som jobb-pc for 5 mnd siden, og bruker den primært på kontoret. Jeg bruker Firefox som nettleser, da jeg bruker det også på samtlige andre datamaskiner jeg bruker (Windows), og har lagret faner, bokmerker, passord, historikk etc på tvers av maskinene. Men, på macen er Firefox blitt noe helt hinsides tregt, nesten så det ikke går an å bruke det lenger. Såvidt jeg kan se har jeg den siste oppdateringen, men er dette et kjent problem blant Mac-brukere? Er jeg nødt til å bruke Safari for å få en "sømløs" opplevelse på en Mac? Det er uansett ikke aktuelt over tid. Selve maskinen virker også å ha blitt en del tregere, til tross for at det ikke er blitt installert noen særlig tunge programmer, men Safari er som natt og dag i forhold til Firefox.Noen idéer? Lenke til kommentar
atwater Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 Se om noen av disse tipsene hjelper: https://support.mozilla.org/en-US/kb/firefox-slow-how-make-it-faster 1 Lenke til kommentar
quantum Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Såvidt jeg kan se har jeg den siste oppdateringen, men er dette et kjent problem blant Mac-brukere? Kan ikke si at det er min erfaring. Til tider har jeg brukt mye Firefox men uten de problemene du beskriver. Har desverre ikke noe forslag utover å re-installere firefox og disable/avinstallere diverse plugins, hvis du har noen. Slett også $HOME/Library/Application Support/Firefox hvis du reinstallerer. 1 Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 19. september 2015 Del Skrevet 19. september 2015 Jeg har også problemer med siste versjon av Firefox, riktignok på linux. Det gjelder bare én av maskinene mine, selv om Firefox-versjon og OS er det samme - jeg har ikke klart å finne ut hva det skyldes, men Firefox er dessverre helt ubrukelig på den ene maskinen. Ingen problemer med forrige versjon. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå