Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan sette opp VPN på en enkel måte?

Anbefalte innlegg

Kryper til korset og spør bare først som sist , har googlet det litt men ble ikke klok nok desverre.

Hvordan sette opp en vpn service eller lignende på enklest mulig måte for å bevare anonymitet på nett,

og samtidig ikke miste hastighet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du må regne med hvis du bruker VPN så får du ikke like kraftig linje som du har. selv om du har 1 gigabit begge veier eller 10 gigabit må du regne med å få en del lavere, og dårligere ping om du bruker vpn fra usa eller kina.

OpenVPN er nok det beste av de gratis, andre levrandører VPN klienter har vel muligens andre programvare.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Takk for svar, min hastighet i dag er 70ned 20 opp.

Leste litt om piratpartiet som tilbød alle å bruke deres dns, vil det funke ?

Jeg liker bare ikke tanken på å bli overvåket.... ikke at det gjør noe for jeg har ikke noe som trenger å skjules.

Gi meg gjerne det beste alt hvis jeg bør gå for å leie en tjeneste.

Har også en server i huset jeg pr i dag kun bruker som filserver, kan den settes opp som en dns server og oppnå det jeg ønsker? kostnad ?

Endret av B502
Lenke til kommentar

Takk for svar, min hastighet i dag er 70ned 20 opp.

Leste litt om piratpartiet som tilbød alle å bruke deres dns, vil det funke ?

Jeg liker bare ikke tanken på å bli overvåker.... ikke at det gjør noe for jeg har ikke noe som trenger å skjules.

Gi meg gjerne det beste alt hvis jeg bør gå for å leie en tjeneste.

Har også en server i huset jeg pr i dag kun bruker som filserver, kan den settes opp som en dns server og oppnå det jeg ønsker? kostnad ?

Nei, og nei.

Det nærmeste du kommer anonymitet på nett, uten betydelig innsats og/eller gjøre noe ulovlig, er Tor. Det er selvsagt ikke 100 % anonymt, men langt bedre enn å stole på ett eller annet selskap som tilbyr «anonym» VPN-tjeneste. For ikke å snakke om å tro at å bruke et politisk parti sin DNS-tjener – eller noen andre sin DNS-tjener – i seg selv gir anonymitet. Det eneste du vil oppnå med det er nemlig at både Piratpartiet OG din nettleverandør vil kunne se hvilke nettsider du besøker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...