DataFMT Skrevet 14. september 2015 Del Skrevet 14. september 2015 Skyer Vs Stein Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Trond Olav Løkken Skrevet 14. september 2015 Del Skrevet 14. september 2015 Rent kompositorisk kjenner jeg behov for å flytte meg, mot venstre, for å få bort sperren mot ren utsikt til øya der ute. Som påminner om Lovund på form. Ellers fint bilde med behagelig lys, fra lav sol. Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 14. september 2015 Forfatter Del Skrevet 14. september 2015 Rent kompositorisk kjenner jeg behov for å flytte meg, mot venstre, for å få bort sperren mot ren utsikt til øya der ute. Som påminner om Lovund på form. Ellers fint bilde med behagelig lys, fra lav sol. Tusen takk for kommentar! Du er ikke så langt unna. Det er Søla som ligger utenfor Vega. Bildet er tatt fra vestsiden av Vega. Det forrige bildet var også derfra. Jeg skal se om jeg ikke har et slikt bilde i serien. Dette bildet var et forsøk på å komme seg bort fra det gyldne snitt. Det meste i motivet "peker" mot Søla. Skyene med sin omvendte pyramideform, krattet til venstre, berget jeg står på, berget rett forran peker litt opp, og bergknausen til høyre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 14. september 2015 Del Skrevet 14. september 2015 Flott bilde med en nydelig forgrunn i et fint lys . Liker best v1 , jeg synes v2 ble litt mørk . Mvh Alec Lenke til kommentar
Trond Olav Løkken Skrevet 14. september 2015 Del Skrevet 14. september 2015 Rent kompositorisk kjenner jeg behov for å flytte meg, mot venstre, for å få bort sperren mot ren utsikt til øya der ute. Som påminner om Lovund på form. Ellers fint bilde med behagelig lys, fra lav sol. Tusen takk for kommentar! Du er ikke så langt unna. Det er Søla som ligger utenfor Vega. Bildet er tatt fra vestsiden av Vega. Det forrige bildet var også derfra. Jeg skal se om jeg ikke har et slikt bilde i serien. Dette bildet var et forsøk på å komme seg bort fra det gyldne snitt. Det meste i motivet "peker" mot Søla. Skyene med sin omvendte pyramideform, krattet til venstre, berget jeg står på, berget rett forran peker litt opp, og bergknausen til høyre. Ja, nå ser jeg det, - var litt rask på avtrekker.. Effekten av "symmetrrien" skaper fin dybde; ser man etter. Og den taper seg om mulig dersom du bytter perspektiv. Det smaker av landets vakreste område, av en lang, praktfull kyst. Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 15. september 2015 Forfatter Del Skrevet 15. september 2015 Rent kompositorisk kjenner jeg behov for å flytte meg, mot venstre, for å få bort sperren mot ren utsikt til øya der ute. Som påminner om Lovund på form. Ellers fint bilde med behagelig lys, fra lav sol. Tusen takk for kommentar! Du er ikke så langt unna. Det er Søla som ligger utenfor Vega. Bildet er tatt fra vestsiden av Vega. Det forrige bildet var også derfra. Jeg skal se om jeg ikke har et slikt bilde i serien. Dette bildet var et forsøk på å komme seg bort fra det gyldne snitt. Det meste i motivet "peker" mot Søla. Skyene med sin omvendte pyramideform, krattet til venstre, berget jeg står på, berget rett forran peker litt opp, og bergknausen til høyre. Ja, nå ser jeg det, - var litt rask på avtrekker.. Effekten av "symmetrrien" skaper fin dybde; ser man etter. Og den taper seg om mulig dersom du bytter perspektiv. Det smaker av landets vakreste område, av en lang, praktfull kyst. Mange takk Trond Olav, men jeg skal prøve som du først foreslo også. Man må jo eksperimentere litt Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 15. september 2015 Forfatter Del Skrevet 15. september 2015 Flott bilde med en nydelig forgrunn i et fint lys . Liker best v1 , jeg synes v2 ble litt mørk . Mvh Alec Tusen takk for kommentar Alec . Da er vi enige. Årsaken til at V2 er med er fordi V1 er omtrent slik V2 ser ut i lightroom til meg. Skjønner ikke helt hvorfor LR framstiller bildene lysere enn hvordan de blir etter at de er "eksportert". Det er litt bedre på den andre skjermen jeg har, men det er en gammel 19". Kanskje på tide å se seg om etter en skikkelig skjerm snart. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 Fint bilde! All denne steinen vi ser til høyre, er det en morenerygg fra istida? Jeg liker at du går litt bort fra det gyldne snitt innimellom, kjedelig når alt skal være komposisjonsmessig likt hele tiden. Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 15. september 2015 Forfatter Del Skrevet 15. september 2015 Fint bilde! All denne steinen vi ser til høyre, er det en morenerygg fra istida? Jeg liker at du går litt bort fra det gyldne snitt innimellom, kjedelig når alt skal være komposisjonsmessig likt hele tiden. Tusen takk Fotoskrulla! Ja, man må tørre å ta noen sjanser. Jeg kommer nok til å snuble noen ganger. Er fortsatt ganske fersk. 1 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 Liker kompen av dette flotte motivet... Fin balanse mellom øvre og nedre del av bildet, gjør susen for meg... V1 definitivt! Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 15. september 2015 Forfatter Del Skrevet 15. september 2015 Liker kompen av dette flotte motivet... Fin balanse mellom øvre og nedre del av bildet, gjør susen for meg... V1 definitivt! Tusen takk smort1! Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 Fint bilde! All denne steinen vi ser til høyre, er det en morenerygg fra istida? Jeg liker at du går litt bort fra det gyldne snitt innimellom, kjedelig når alt skal være komposisjonsmessig likt hele tiden. Tusen takk Fotoskrulla! Ja, man må tørre å ta noen sjanser. Jeg kommer nok til å snuble noen ganger. Er fortsatt ganske fersk. Da er vi to! 1 Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 15. september 2015 Del Skrevet 15. september 2015 Her ender jeg nok på V2. Om du skulle tatt en beskjæring under den vesle dotten opp e til høyre eller ikke blir jeg ikke enig med meg sjøl om. Roar Lenke til kommentar
DataFMT Skrevet 15. september 2015 Forfatter Del Skrevet 15. september 2015 Her ender jeg nok på V2. Om du skulle tatt en beskjæring under den vesle dotten opp e til høyre eller ikke blir jeg ikke enig med meg sjøl om. Roar Tusen takk for kommentar Roar Da jeg satt å redigerte var det en del ting jeg ikke klarte å bestemme meg for på dette bildet. Det var flere bilder i serien fra ulike andre steder, men syntes dette kunne bryte litt med det jeg har gjort før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg