Gå til innhold

Bytte mobiloperatør. Skjer det av seg selv?

Anbefalte innlegg

Heisann! 

Jeg kjøpte en ny Sony Z2 i August ifjor, nå er jeg ferdig med bindingstiden og klar for en ny operatør. I løpet av det året jeg har hatt med Netcom så har jeg funnet ut at det gagner meg mest med Telenor-dekning, derfor har jeg bestilt nonstop L hos Djuice. Der får jeg 5GB i måneden fremfor 3GB hos Netcom til samme pris. Får itillegg Telenor-dekningen som jeg så sårt trenger.  :wee:

Uansett, det jeg lurer på er følgende: Hvordan skjer dette, går det automatisk? Altså, jeg bestilte abonnementet hos Djuice på søndag, registrerte meg med det samme nummeret jeg har brukt i en årrekke. Men må jeg si ifra til Netcom på et vis? Eller vil det gå av seg selv i og med at jeg bestilte et nytt abonnement med samme nr. 

Setter pris på svar. Takk!  :)

Endret av Krapylen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og forvent deg en telefon fra Netcom hvor de spør hvorfor du har byttet. Om du ikke har noe vittig svar så vil de gi deg ett tilbud om du velger å kansellere overføringen til den nye leverandøren.

Ja, får bare skylde på dekninga da. :)

Anbefaler Talkmore, både Talkmore og Djuice eies av Telenor, men Talkmore er billigere. Du kan også få to måneder gratis dersom du blir vervet av noen som allerede er kunde hos Talkmore (f.eks meg).

Talkmore er vel ikke billigere om man ser bort ifra vervingen? Det ble iallefall Djuice denne gangen. Binder meg jo ikke opp til noe så kan det kan godt være jeg bytter igjen etterhvert. 

Lenke til kommentar

Ble vervet til talkmore av en kollega. Vervet så dama, en kompis og muttern å fattern.

10 måneder gratis mobilbruk med 5Gb i måneden vil jeg påstå er billig. Enda ikke betalt en regning.

Kjempegreit for deg da, men jeg skjønner ikke hvordan det kan bli god butikk for Talkmore. 

Lenke til kommentar

Talkmore er vel ikke billigere om man ser bort ifra vervingen? Det ble iallefall Djuice denne gangen. Binder meg jo ikke opp til noe så kan det kan godt være jeg bytter igjen etterhvert. 

Ikke dyrere ved første øyekast kanskje, men vær klar over at om du bruker mer data enn den inkluderte mengden så betaler du svimlende 5 kr pr. MB, makspris på kr 399 pr mnd. Ingen makspris pr. dag som de fleste andre opererer med, så her fyker lappene fort om du ikke passer på.  Prisene til spesialnummer er også gjennomgående dyrere hos Djuice. Bruker du Bank-ID på mobilen så må du også betale for det. Har du Talkmore og reiser med t/r Norwegian til EU/EØS så får du halv pris på all bruk i det landet du besøker. Du får også 5% av mobilregningen gjort om til Cashpoints hos Norwegian.

Lenke til kommentar

Ikke dyrere ved første øyekast kanskje, men vær klar over at om du bruker mer data enn den inkluderte mengden så betaler du svimlende 5 kr pr. MB, makspris på kr 399 pr mnd. Ingen makspris pr. dag som de fleste andre opererer med, så her fyker lappene fort om du ikke passer på.  Prisene til spesialnummer er også gjennomgående dyrere hos Djuice. Bruker du Bank-ID på mobilen så må du også betale for det. Har du Talkmore og reiser med t/r Norwegian til EU/EØS så får du halv pris på all bruk i det landet du besøker. Du får også 5% av mobilregningen gjort om til Cashpoints hos Norwegian.

Hmm, skulle kanskje forhørt meg litt før jeg bestilte abonnement hos Djuice. Men du, hvordan er det hos Netcom da? Vet du det? Koster Bank-ID der f. eks?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...