diversity Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 I fremtiden kunne jeg tenke meg en prosjektor. Bare lurte på hva som er bra men ikke koster like mye som en god bil trenger ikke sånn priser og sånn, dette er bare et spørsmål- Lenke til kommentar
martlo Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Jeg kan anbefale deg å se på Infocus X1. Det er en DLP-projektor, og har fått veldig god omtale. Jeg har den selv og er kjempefornøyd. Prisen ligger vel på rundt 13.000,- i Norge nå, eller du kan bestille den fra utlandet og få den til rundt 10.000. X1 gir etter mitt syn mest for pengene i dag. Ellers kan du se på Panasonic PTAE-300E. Det er en LCD-projektor som koster noe mer enn X1, rundt 15.000,- hvis jeg ikke tar helt feil. Jeg kan anbefale deg å se på www.avforum.no . Her er det stor aktivitet, og du får nok svar på alt du lurer på. Det er for tiden veldig stor utvikling innen projektorer, prisene raser nedover, så jeg vil kanskje anbefale deg å vente en stund før du kjøper. Lenke til kommentar
DjViper Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 ta en titt på dette forumet: AvForum.no Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Jeg kan anbefale deg å se på Infocus X1. Det er en DLP-projektor, og har fått veldig god omtale. Jeg har den selv og er kjempefornøyd. Prisen ligger vel på rundt 13.000,- i Norge nå, eller du kan bestille den fra utlandet og få den til rundt 10.000. X1 gir etter mitt syn mest for pengene i dag.Ellers kan du se på Panasonic PTAE-300E. Det er en LCD-projektor som koster noe mer enn X1, rundt 15.000,- hvis jeg ikke tar helt feil. Jeg kan anbefale deg å se på www.avforum.no . Her er det stor aktivitet, og du får nok svar på alt du lurer på. Det er for tiden veldig stor utvikling innen projektorer, prisene raser nedover, så jeg vil kanskje anbefale deg å vente en stund før du kjøper. Faktisk får du Infocus X1 fra 9000,- og oppover i Norge nå! Løp og kjøp... Lenke til kommentar
diversity Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 hehe.. skulle bare sjekke.. vil ha en i fremtiden (nærmeste fremtid helst).. men takk for svar Lenke til kommentar
Pirka Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Jeg kan anbefale deg å se på Infocus X1. Det er en DLP-projektor, og har fått veldig god omtale. Jeg har den selv og er kjempefornøyd. Prisen ligger vel på rundt 13.000,- i Norge nå, eller du kan bestille den fra utlandet og få den til rundt 10.000. X1 gir etter mitt syn mest for pengene i dag.Ellers kan du se på Panasonic PTAE-300E. Det er en LCD-projektor som koster noe mer enn X1, rundt 15.000,- hvis jeg ikke tar helt feil. Jeg kan anbefale deg å se på www.avforum.no . Her er det stor aktivitet, og du får nok svar på alt du lurer på. Det er for tiden veldig stor utvikling innen projektorer, prisene raser nedover, så jeg vil kanskje anbefale deg å vente en stund før du kjøper. ... ja da bestile fra utlande og betale frakt og porto og mva på 24% !!! Bedre å kjøppe i norge da hvis noe e galt så slipper du å betale porto hele tiden. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 PAnasonicen har alle innganger! vis du skal sjå film så er den kanonbra! Widescreen er tøft! Eg har den! sjekk link i sigg. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Det er for tiden veldig stor utvikling innen projektorer, prisene raser nedover, så jeg vil kanskje anbefale deg å vente en stund før du kjøper. Vente på hva da? Lenke til kommentar
DocJ Skrevet 13. november 2003 Del Skrevet 13. november 2003 Vente på på at de blir billigere, mindre og ikke så støyende vel. Fikk meg ny prosjektor i går faktisk. Knøtte liten i forhold til den jeg hadde før og bedre bilde og mindre bråkete. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Hvorfor ikke kline til å kjøpe det beste med en gang? he he he. Den er jo bare helt rå da!! Lenke til kommentar
martlo Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Ja, det er riktig at man må betale frakt og mva, men allikevel blir det ganske mye billigere. Betalte vel 10.300 totalt for min X1, sparer endel i forhold til i Norge. Infocus har dessuten Worldwide Gurantee på sine projektorer, og har en fabrikk i Fredrikstad, så jeg tviler på at jeg må sende den helt til USA for reparasjon. Men man kan jo aldri vite, og er enig i at det kanskje er litt sikrere å handle i Norge. Uansett er projektorer blitt ekstremt populært...utrolig digg og sitte og se på film eller spille Xbox på et 110-tommers lerret! Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Dere må i allefall finne ut av kva dere skal bruke den til. Skal dere sjå film, så er widescreen eit must! Panasonic'n mekker bildet i widescreen fra dataen perfekt! Lenke til kommentar
ToreBK Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Jeg har en X1 selv, og er godt fornøyd med den, svært mange anbefaler GreyLine lerret til DLP-prosjektorer. Lenke til kommentar
martlo Skrevet 14. november 2003 Del Skrevet 14. november 2003 Widescreen er absolutt ikke et must hvis du skal se film. Selvfølgelig, hvis du BARE skal se film er widescreen det rette alternativet, men dersom du f.eks vil se på TV i tillegg er jo en 4:3 projektor bedre til akkurat det. Dessuten skalerer f.eks. X1 glimrende til 16:9 format, så det er egentlig ikke noe problem. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Det er helt klart et poeng i å ha en prosjektor med høy nok oppløsning til at DVD ikke skaleres NED. Og dette skjer dessverre med X1. ved visning av et 16:9 bilde vil oppløsning være 800x450, og PAL dvd har 576 vertikale linjer, mens NTSC dvd har 480 vertikale liner. Altså vil du ikke se filmene i full oppløsning. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 jeg har x1 og er happy med den, at den skalerer ned bildet når jeg ser dvd er null problem, da jeg bruker xbox for å se på dvd alikevel, samt alle andre ting, og da er 4:3 kjekt å ha. off topic: hvorfor greier ingen her å skrive projektor riktig? (bortsett fra martlo) det heter prosjektør eller projektor, ikke prosjektor. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 tviler ikke på at du er fornøyd med den, men sier bare at det finnes alternativer som er laget med tanke på film (widescreen), der dette problemet er eliminert. spesielt dyrere er de heller ikke. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Kor mange her har 32" widescreen tv? Kor mange ser på tv2 i 4:3 av dei som har widescreen? (tenker da på 4:3 matriale som f.eks nyheitene) dei aller aller aller fleste ser det i widescreen modus på tv'n sin, og det samme gjeld prosjektorer. Prosjektorn gjer akkurat det samme som tv'n. Eg vill heilt klart gått for ein widescreen prosjektor! Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 (endret) Jeg orker ikke kutte vekk noe fra bildet eller strekke det i det hele tatt, så det blir en annen diskusjon. Men hver sin smak. Selv om man forutsetter at man ser alt i det originale formatet, så er jo widescreen det som i nesten alle tilfeller er det som passer best for film, som er fra 16:9 og oppover. Endret 15. november 2003 av mad_arab Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Har selv widescreen tv og ser alltid på widescreen bilde... du blir fort vant til det, og det blir jo flott til film når du skal se på det uansett. Synes folk ser litt sammentrykket ut på vanlig tv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå