Gå til innhold

prosjektor

diversity

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan anbefale deg å se på Infocus X1. Det er en DLP-projektor, og har fått veldig god omtale. Jeg har den selv og er kjempefornøyd. Prisen ligger vel på rundt 13.000,- i Norge nå, eller du kan bestille den fra utlandet og få den til rundt 10.000. X1 gir etter mitt syn mest for pengene i dag.

Ellers kan du se på Panasonic PTAE-300E. Det er en LCD-projektor som koster noe mer enn X1, rundt 15.000,- hvis jeg ikke tar helt feil.

Jeg kan anbefale deg å se på www.avforum.no . Her er det stor aktivitet, og du får nok svar på alt du lurer på.

Det er for tiden veldig stor utvikling innen projektorer, prisene raser nedover, så jeg vil kanskje anbefale deg å vente en stund før du kjøper.

Lenke til kommentar
Jeg kan anbefale deg å se på Infocus X1. Det er en DLP-projektor, og har fått veldig god omtale. Jeg har den selv og er kjempefornøyd. Prisen ligger vel på rundt 13.000,- i Norge nå, eller du kan bestille den fra utlandet og få den til rundt 10.000. X1 gir etter mitt syn mest for pengene i dag.

Ellers kan du se på Panasonic PTAE-300E. Det er en LCD-projektor som koster noe mer enn X1, rundt 15.000,- hvis jeg ikke tar helt feil.

Jeg kan anbefale deg å se på www.avforum.no . Her er det stor aktivitet, og du får nok svar på alt du lurer på.

Det er for tiden veldig stor utvikling innen projektorer, prisene raser nedover, så jeg vil kanskje anbefale deg å vente en stund før du kjøper.

Faktisk får du Infocus X1 fra 9000,- og oppover i Norge nå! Løp og kjøp...

Lenke til kommentar

... ja da bestile fra utlande og betale frakt og porto og mva på 24% !!!

Bedre å kjøppe i norge da hvis noe e galt så slipper du å betale porto hele tiden.

Lenke til kommentar

Ja, det er riktig at man må betale frakt og mva, men allikevel blir det ganske mye billigere. Betalte vel 10.300 totalt for min X1, sparer endel i forhold til i Norge. Infocus har dessuten Worldwide Gurantee på sine projektorer, og har en fabrikk i Fredrikstad, så jeg tviler på at jeg må sende den helt til USA for reparasjon. Men man kan jo aldri vite, og er enig i at det kanskje er litt sikrere å handle i Norge.

Uansett er projektorer blitt ekstremt populært...utrolig digg og sitte og se på film eller spille Xbox på et 110-tommers lerret!

Lenke til kommentar

Widescreen er absolutt ikke et must hvis du skal se film. Selvfølgelig, hvis du BARE skal se film er widescreen det rette alternativet, men dersom du f.eks vil se på TV i tillegg er jo en 4:3 projektor bedre til akkurat det. Dessuten skalerer f.eks. X1 glimrende til 16:9 format, så det er egentlig ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Det er helt klart et poeng i å ha en prosjektor med høy nok oppløsning til at DVD ikke skaleres NED. Og dette skjer dessverre med X1. ved visning av et 16:9 bilde vil oppløsning være 800x450, og PAL dvd har 576 vertikale linjer, mens NTSC dvd har 480 vertikale liner. Altså vil du ikke se filmene i full oppløsning.

Lenke til kommentar

jeg har x1 og er happy med den, at den skalerer ned bildet når jeg ser dvd er null problem, da jeg bruker xbox for å se på dvd alikevel, samt alle andre ting, og da er 4:3 kjekt å ha.

off topic: hvorfor greier ingen her å skrive projektor riktig? (bortsett fra martlo) det heter prosjektør eller projektor, ikke prosjektor.

Lenke til kommentar

Kor mange her har 32" widescreen tv?

Kor mange ser på tv2 i 4:3 av dei som har widescreen?

(tenker da på 4:3 matriale som f.eks nyheitene)

dei aller aller aller fleste ser det i widescreen modus på tv'n sin, og det samme gjeld prosjektorer. Prosjektorn gjer akkurat det samme som tv'n.

Eg vill heilt klart gått for ein widescreen prosjektor!

Lenke til kommentar

Jeg orker ikke kutte vekk noe fra bildet eller strekke det i det hele tatt, så det blir en annen diskusjon. Men hver sin smak. Selv om man forutsetter at man ser alt i det originale formatet, så er jo widescreen det som i nesten alle tilfeller er det som passer best for film, som er fra 16:9 og oppover.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...