Gå til innhold

Bernie Sanders, Amerikas neste president? (Bernie 2020)


Thoto79

Anbefalte innlegg

 

The political revolution continues

Vet ikke helt det...

 

Jeg skjønner følelsen. Hvis det for eksempel Jeb hadde blitt republikanernes kandidat, og Trump sa seg villig til å jobbe for ham, hadde jeg ikke støttet Jeb av den grunn, jeg hadde bare mistet respekten for Trump.

 

 

Og etter at du hadde mistet denne respekten, så hadde du hoppet over til den demokratiske kandidaten? Eller bare tydd til stille apati? :) Jeg tror at folk som jobber med en rasjonell tilnærming mot å få på plass en sosialdemokratisk modell i Amerika slik som vi har i Europa, også ser at Clinton vil ta dem ett skritt nærmere nettopp det. Sanders og de tolv millioner velgerne hans vil passe på at det blir lagt politisk press også videre.

 

Trump er selvfølgelig ikke ett relevant alternativ i denne sammenheng.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trump er selvfølgelig ikke ett relevant alternativ i denne sammenheng.

Jeg har sett en god del bernouts si de vil stemme på Trump fremfor Hillary. Om det er fordi de tror han vil gjøre en bedre jobb, eller om det er "accelerationism" vet jeg ikke.

Endret av Skinfaxi
Lenke til kommentar

 

Trump er selvfølgelig ikke ett relevant alternativ i denne sammenheng.

Jeg har sett en god del bernouts si de vil stemme på Trump fremfor Hillary. Om det er fordi de tror han vil gjøre en bedre jobb, eller om det er "accelerationism" vet jeg ikke.

 

 

Bunner i forsmådde proteststemmer som jeg i utgangspunktet har full forståelse for, men man må på tross av at sin foretrukne kandidat ikke vant valget klare å lukte realitetene rundt seg. Og om man løper ifra den ene muligheten demokratene nå har igjen, så må man innse at dette alternativet stinker langt verre noe annet har gjort noengang. 

 

Det er merkverdig om jeg flyvende forbanna på AP for å ha presset ut SV, skal ta sats og hive meg rundt halsen på Siv Jensen for å vise min motstand. Det hele blir en oppskrift på å ikke få det som man ønsket seg og vil virke mot sin hensikt.

Lenke til kommentar

 

 

The political revolution continues

Vet ikke helt det...

 

Jeg skjønner følelsen. Hvis det for eksempel Jeb hadde blitt republikanernes kandidat, og Trump sa seg villig til å jobbe for ham, hadde jeg ikke støttet Jeb av den grunn, jeg hadde bare mistet respekten for Trump.

Og etter at du hadde mistet denne respekten, så hadde du hoppet over til den demokratiske kandidaten? Eller bare tydd til stille apati? :) Jeg tror at folk som jobber med en rasjonell tilnærming mot å få på plass en sosialdemokratisk modell i Amerika slik som vi har i Europa, også ser at Clinton vil ta dem ett skritt nærmere nettopp det. Sanders og de tolv millioner velgerne hans vil passe på at det blir lagt politisk press også videre.

.

Mye av støtte til Sanders er ikke ideologiske men heller sin outsider status og hans påstander om korrupsjon. Amerikanere må stemme på personen, ikke partiet og våre valg er alltid mellom 2-3 kandidater som er aldri perfekte. Det gjør valget mindre ideologisk enn å stemme på et partilisten og gjør valgkampen stygge med mange personangrep.

Hittil har jeg ikke sett noe meningsmåler som viser at store deler av amerikanere har skiftet sine meninger mot venstre eller ingenting som ligner en grasrot bevegelse som Tea Party. Det gjør meg meget skepsis mot de som hevder at et stort antall amerikanere ønsker et skandinavisk slags sosialdemokrati. Meningsmåler indikerer heller at mange amerikaner mener systemet er rigget mot dem og er korrupte, noe som Bernie lover å endre mens Hillary som insider ikke kan love til samme grad.

Lenke til kommentar

Meningsmåler indikerer heller at mange amerikaner mener systemet er rigget mot dem og er korrupte, noe som Bernie lover å endre mens Hillary som insider ikke kan love til samme grad.

Ikke bare at hun ikke kan gjøre like mye for å endre det, men at hun ikke har noen intensjon om å endre det, fordi hun er en del av det. Noe Trump ikke er.

Endret av Skinfaxi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skinfaxi har rett. Og det er derfor Hillary til syvende og sist er en større trussel mot USA og verden enn Trump.

 

Nå viser det seg at Clinton Foundation har tatt imot titalls MILLIARDER ifra land i Midtøsten, som hun som utenriksminister bla. har godkjent massive våpensalg til, bla. av teknologi som i utgangspunktet ikke skulle eksporteres.

Det er bedre å ha en massiv kuk i det hvite hus i 4 år som ikke får gjennom noe politikk og at USA omgrupperer seg for valget i 2020 enn at det militær-industrielle-banksystemet får 4-8 nye år som skaper mer krig og blør økonomien ytterligere på vei mot ny kræsj.

Endret av misanthrope
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Meningsmåler indikerer heller at mange amerikaner mener systemet er rigget mot dem og er korrupte, noe som Bernie lover å endre mens Hillary som insider ikke kan love til samme grad.

Ikke bare at hun ikke kan gjøre like mye for å endre det, men at hun ikke har noen intensjon om å endre det, fordi hun er en del av det. Noe Trump ikke er.

 

 

Man er i villfarelse om man av moralske grunner ikke kan stemme Clinton og dermed gir sin stemme til Trump.. :p Goddagmannøkseskaft. Har man levd under en stein det siste året eller har man bare selektiv hukommelse? Det er jo ingen tvil i verden om hvilke av disse to som har en forsvarlig og konsekvent moralstandard på plass, og det er selvfølgelig ikke wall street cowboyen med en endeløs rekke av søksmål for og imot alt man har bedrevet på med i sitt voksne liv. Dette er en mann som alltid vil mele sin egen kake og ikke kaken til de litt mindre sofistikerte som her har gått fem på.

Lenke til kommentar

Skinfaxi har rett. Og det er derfor Hillary til syvende og sist er en større trussel mot USA og verden enn Trump.

 

Nå viser det seg at Clinton Foundation har tatt imot titalls MILLIARDER ifra land i Midtøsten, som hun som utenriksminister bla. har godkjent massive våpensalg til, bla. av teknologi som i utgangspunktet ikke skulle eksporteres.

 

Det er bedre å ha en massiv kuk i det hvite hus i 4 år som ikke får gjennom noe politikk og at USA omgrupperer seg for valget i 2020 enn at det militær-industrielle-banksystemet får 4-8 nye år som skaper mer krig og blør økonomien ytterligere på vei mot ny kræsj.

 

Tror ikke man skal skal skyve Trump foran seg som en fredselskende politiker man kan være trygg på at tar rasjonelle utenrikspolitiske valg. Hvor har man fått det ifra? jeg har sett time ut og time inn av Trump taler og intervjuer, og har da aldri fått noe inntrykk av at dette er noen slag Gandhi eller en samlende skikkelse?

 

Alle vet at Clinton har svin på skogen, then again hvem andre enn Sanders i hele det politiske Amerika er det som ikke har det? Om alt det Trump har sagt og gjort hadde kommet fram i lyset, så hadde nok flere vrengt seg for å i det hele tatt nevnt mannen i pene ordelag. Han fortjener ikke støtten, det er ett narrespill hele jævla kanditaturet hans, noe man som norsk og ser det hele utenifra med letthet skal kunne gjennomskue. Vi har jo ikke engang media biasen til å overbevise oss om løgnen her vi sitter, men allikevel så går man altså fem på? Det er bare intellektuelt svakt.

Lenke til kommentar

Det er jo ingen tvil i verden om hvilke av disse to som har en forsvarlig og konsekvent moralstandard på plass, og det er selvfølgelig ikke wall street cowboyen med en endeløs rekke av søksmål for og imot alt man har bedrevet på med i sitt voksne liv.

...

 

Du er klar over at Hillary er under etterforskning av FBI?

 

Hillary_Yard_Sign.jpg

Lenke til kommentar

Jeg sier som Jill Stein: "Donald Trump says terrible things, but Hillary actually does them."

 

 

Stor respekt for Jill Stein, hadde vært min foretrukne kandidat blant dem alle. Men det forandrer ingenting i forhold til Clinton vs Trump, hun hadde heller aldri sluppet en stemmeseddel med Trumps navn ned i en urne noengang på tross av at Clinton aldri så mye er en hauk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Så sykt skuffet. Jeg vet Bernie er redd for Trump, og at en President Trump skal bli Bernies "politiske ettermæle" ala Ralph Nader, men med alt han har erfart ifra Hillary og DNC så burde han gjøre det han kan for å sabotere... noen vil kalle ham en statsmann. Jeg vil si han har begått sin største feil.

Lenke til kommentar

Så sykt skuffet. Jeg vet Bernie er redd for Trump, og at en President Trump skal bli Bernies "politiske ettermæle" ala Ralph Nader, men med alt han har erfart ifra Hillary og DNC så burde han gjøre det han kan for å sabotere... noen vil kalle ham en statsmann. Jeg vil si han har begått sin største feil.

Hillary is the candidate who better reflects Bernie's political ideology. To sabotage her campaign would be self-defeating
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hillary is the candidate who better reflects Bernie's political ideology. To sabotage her campaign would be self-defeating

 

Actually, a lot of Bernie's policies are more in line with Trump. Hillary is the more conservative in this race.

. Bernie agrees much more with Hillary than trump. Hillary better represents the political center and has a better chance of reform
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Productivity increase now more comes from *replacing* labour - making "ordinary people" more poor and marginal.

This is orthogonal to what it used to be. Do not believe this fundamental fact can be "solved" by better talking :-)

 

Just a hint:

 

http://www.economist.com/blogs/freeexchange/2014/01/inequality

 

Copy from there:

 

"The twist in the story is that while technological progress can raise labour productivity and boost wages, it can also make it easier to substitute capital for labour. In that case, even rapid productivity growth may merely enhance capital's share of income, the return to capital, and the concentration of income and wealth."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...