Gå til innhold

Bernie Sanders, Amerikas neste president? (Bernie 2020)


Thoto79

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

-snip-

 

Here we go again... Kan si med en gang at kommer du trekkende med det sedvanlige ignorante rasehatet ditt i tråden her så rapporterer jeg deg på flekken.

 

Å si at hvite ikke kan være fattige er en rasistisk påstand som stigmatiserer hvite. Det er splittende av Bernie og det kommer ingenting godt utav det. Det er ett veldig aktuelt tema for tråden.

Lenke til kommentar

Ser på NBC at valglokalet de dekket hadde foreløpig over en time i stående kø.. derav de utelukkes mange, både rastløse unge var sett å gå samt eldre. Når slike flaskehalser finner sted i stat etter stat må da det være en skandale.

Du må klage på partiene som kan betale og organiserer valget Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Bernie the lightweight?

 

Han klager bestandig at media ikke tar han alvorlig men når han ble spurt alvorlige spørsmål så minner han meg om Trump som ikke har gjennomtenkt hvordan han skal "break up the big banks"

 

In fact, even on his signature issue of breaking up the banks, he's unable to answer basic questions about how he'd go about doing it, and even seems uncertain whether a president does or doesn't already have that authority under existing law."

http://www.cnn.com/2016/04/05/politics/bernie-sanders-interview-new-york-daily-news/index.html

 

Vet Sanders egentlig hva han snakker om? Dårlig gjort når en ikke vet hvordan en skal implementere det man har snakket om i flere måneder. Clinton har ikke dette problem og sikkert skal angripe Sanders om denne saken

Lenke til kommentar

Bernie the lightweight?

 

Han klager bestandig at media ikke tar han alvorlig men når han ble spurt alvorlige spørsmål så minner han meg om Trump som ikke har gjennomtenkt hvordan han skal "break up the big banks"

 

In fact, even on his signature issue of breaking up the banks, he's unable to answer basic questions about how he'd go about doing it, and even seems uncertain whether a president does or doesn't already have that authority under existing law."

http://www.cnn.com/2016/04/05/politics/bernie-sanders-interview-new-york-daily-news/index.html

 

Vet Sanders egentlig hva han snakker om? Dårlig gjort når en ikke vet hvordan en skal implementere det man har snakket om i flere måneder. Clinton har ikke dette problem og sikkert skal angripe Sanders om denne saken

 

Ja det er litt vanskelig å se på, og det er også trist å se hvordan media kaster seg over og baser i dette, det var vel aldri noen tvil ifra før heller hvem de (og da mener jeg alle, inkl MSNBC) ønsker seg som den Demokratiske kandidat..

 

MEN nå skal jeg ikke jeg se meg blind på Sanders gode intensjoner, man må jo kunne svare på spørsmål som er rettet direkte inn mot politikken han fører, om kanskje ikke i detalj så ihvertfall i det store og hele hvordan dette skal løses/hvilken instans det skal delegeres til/hvordan man skal få gjennomslag.

 

Nå skal det sies at det er befriende å se en så ærlig politiker som svarer nettopp "vet ikke" når han faktisk ikke vet da skal sies, det er verdi i det også og noe vi aldri hadde hørt ifra Clinton ettersom jeg tror hun heller hadde funnet på hva som helst for å ikke sette seg i ett sådan lys.

 

Tenker den gamle ringrev kommer sterkt tilbake med gode svar, enig i at han skylder velgerne det nå. Etter dette er jeg veldig glad for at det ble en ny debatt hvor dette garantert vil bli belyst med både lommelykt og flomlys av Clinton og hvor Bernie sikkert for god sjans til å gjøre rede for seg og forhåpentligvis gjøre media og skeptikerne til skamme.

Lenke til kommentar

Hvor mange stater har Bernie Sanders vunnet på rad nå? 6? 7?

 

Det virker som han faktisk har mulighet til å "stjele" valget og redde verden fra Hillary Clinton.

 

New York, Clintons hjemstat blir en stor test. Vinner han der har han stor mulighet til å vinne nominasjonen. Taper han, kan han fortsatt vinne. Har New York folk våknet opp, eller vil de stemme lokalt og groteskt?

Lenke til kommentar

Hvor mange stater har Bernie Sanders vunnet på rad nå? 6? 7?

 

Det virker som han faktisk har mulighet til å "stjele" valget og redde verden fra Hillary Clinton.

 

New York, Clintons hjemstat blir en stor test. Vinner han der har han stor mulighet til å vinne nominasjonen. Taper han, kan han fortsatt vinne. Har New York folk våknet opp, eller vil de stemme lokalt og groteskt?

 

Ja, nå er det vel jaggu seks stater på rad og  håpet er der i aller høyeste grad :thumbup:  

 

Skulle han tape i New York (som jo er meningsmålinger viser en forholdsvis klar Clinton seier), så har man alltids California igjen som har over dobbelt så mange delegater som New York, og håpet er nok at han kan ta igjen det evnt tapte der da vestkysten er Sanders` :)

Lenke til kommentar

 

Hvor mange stater har Bernie Sanders vunnet på rad nå? 6? 7?

 

Det virker som han faktisk har mulighet til å "stjele" valget og redde verden fra Hillary Clinton.

 

New York, Clintons hjemstat blir en stor test. Vinner han der har han stor mulighet til å vinne nominasjonen. Taper han, kan han fortsatt vinne. Har New York folk våknet opp, eller vil de stemme lokalt og groteskt?

 

Ja, nå er det vel jaggu seks stater på rad og  håpet er der i aller høyeste grad :thumbup:  

 

Skulle han tape i New York (som jo er meningsmålinger viser en forholdsvis klar Clinton seier), så har man alltids California igjen som har over dobbelt så mange delegater som New York, og håpet er nok at han kan ta igjen det evnt tapte der da vestkysten er Sanders` :)

 

 

Jojo. Men på grunn av disse korrupte superdelegatene bør han helst vinne New York, Pennsylvania OG California eller minst to av de hvor en er California. Jeg regner med han er favoritt i California?

 

Hvor er disse New York meningsmålingene? Noen ferske?

 

Eller har disse "delegatene" som har valgt Clinton mulighet til å endre mening senere? F.eks hvis Sanders får totalt flertall av stemmer og vinner de fleste resterende stater?

Lenke til kommentar

 

 

-snip-

 

Here we go again... Kan si med en gang at kommer du trekkende med det sedvanlige ignorante rasehatet ditt i tråden her så rapporterer jeg deg på flekken.

 

Å si at hvite ikke kan være fattige er en rasistisk påstand som stigmatiserer hvite. Det er splittende av Bernie og det kommer ingenting godt utav det. Det er ett veldig aktuelt tema for tråden.

 

 

Sanders er realistisk. Statistisk sett har han jo rett. Ja, det finnes trailertrash men de lever ikke i by-ghettoer, de lever normalt sett langt ute på landet.

 

Men ghettoer i USA er som regel en plass de undertrykkede svarte menneskene bor, og delvis også latinoer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

-snip-

 

Here we go again... Kan si med en gang at kommer du trekkende med det sedvanlige ignorante rasehatet ditt i tråden her så rapporterer jeg deg på flekken.

 

Å si at hvite ikke kan være fattige er en rasistisk påstand som stigmatiserer hvite. Det er splittende av Bernie og det kommer ingenting godt utav det. Det er ett veldig aktuelt tema for tråden.

 

 

Sanders er realistisk. Statistisk sett har han jo rett. Ja, det finnes trailertrash men de lever ikke i by-ghettoer, de lever normalt sett langt ute på landet.

 

Men ghettoer i USA er som regel en plass de undertrykkede svarte menneskene bor, og delvis også latinoer.

 

Hvordan er de undertrykkede og er det ett faktum at du MÅ være svart for å bo i en ghetto?

Lenke til kommentar
Hvordan er de undertrykkede og er det ett faktum at du MÅ være svart for å bo i en ghetto?

 

 

 

De undertrykkes ved at flertallet av svarte ikke har sosial mobilitet, og fordi rasisme er meget vanlig i USA, selv om denne ikke nødvendigvis er på overflaten.

 

Jeg sa ikke at du MÅ være svart for å bo i ghetto. Jeg sa at som regel er det svarte (og lationer) som bor i byghettoer.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

De undertrykkes ved at flertallet av svarte ikke har sosial mobilitet, og fordi rasisme er meget vanlig i USA, selv om denne ikke nødvendigvis er på overflaten.

 

Du snakker som om det første hvite tenker på når de står opp er "Hvordan kan jeg holde nede en svart person idag?". Dette er overhode ikke tilfelle. Hvite er de mest tolerante og individualiserte menneskene, ikke bare i USA, men i hele verden. Er det noen som er rasistiske og intolerante så er det svarte. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...