Gå til innhold

Bernie Sanders, Amerikas neste president? (Bernie 2020)


Thoto79

Anbefalte innlegg

Ting blir mildt sagt jævlig spennende fremover - fordi det nå er mange liberale stater som skal stemme.

 

Wisconsin, Wyoming, New York. And then the rest of New England. Connecticut, Delaware, Maryland, Maine, Pennsylvania, Rhode Island skal alle stemme i løpet av April. Og Bernie kan vinne ALLE. New York har flest delegater og er hjemstaten til Hillary, men det virker som om New York is feeling the Bern.

Deretter i May er det Indiana, Guam, West Virginia, Kentucky, Oregon, Virgin Islands og Puerto Rico. Tipper Bernie vil ta Indiana og Oregon, og at Hillary vil ta West Virginia. Resten som er amerikanske territorier tør jeg ikke tippe på. De har veldig få kandidater men jeg ville de nok stemmer på Hillary fordi de ikke kjenner Bernie og ikke følger med på amerikansk politikk i samme grad.

 

Så kommer Juni, og det som kan bli de avgjørende slagene. California (548 delegater!!!), Montana, New Jersey, New Mexico, North Dakota, South Dakota og DC. Jeg tror Bernie vinner California. Og det kan faktisk gi ham seieren om han klarer å holde momentum fremover. Tror også han vinner Montana og antagelig dakotaene, Jersey også. Mens jeg tror Hillary vinner DC (50% svart befolkning) og kanskje New Mexico. Kanskje en eller begge dakotaene.

Så dette kommer til å bli VELDIG spennende tror jeg, og jeg tror og håper at Bernie kommer til å ta innpå, og at slaget kanskje står om California og de siste statene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Om superdelegater forsatt holder seg på Hillary sin side selv om Bernie vinner folket tror jeg det blir ett massivt opprør av amerikanerne, Ser ikke for meg at det kan skje, men du vet aldri så korrupt som politikken er i USA.

Poltikken i USA er ikke mer korrupt enn i Norge. :)

Når gå røkke 300 000 kr til Erna så Erna ville gi mer statsstøtte støtte til hans bedrifter?

 

Når ga hydro penger til Jens så de slapp å rense avfallet sitt?

Lenke til kommentar

 

Om superdelegater forsatt holder seg på Hillary sin side selv om Bernie vinner folket tror jeg det blir ett massivt opprør av amerikanerne, Ser ikke for meg at det kan skje, men du vet aldri så korrupt som politikken er i USA.

Du vet ikke kanskje at nominasjonsvalget ikke er ment til å være demokratiske? Får du velge på forhånd hvem står på partilistene er i Norge, eller velger den "korrupte" partiledelsen for deg som superdelegater i USA gjør? Før 1968 var det ingen nasjonal nominasjonsvalg i det hele tatt

Partiledelsen får bestemme hvordan de velger sine kandidater, ikke den typisk mannen på gaten. Partiledelsen har makten til å endre reglene som de vill. Det er noe republikanerne tenker på fordi de mener Trump ødelegger partiet for mange andre republikanere og taper presidentvalget. Det blir et opprør selvfølgelig, men de får bestemme hva som er best for partiet, ikke det generelle befolkningen

Spiller ingen rolle om Hillary tvinger superdelegater til bli hos henne mot folkets vilje. Vil hun tape mot republikanerne da hun vil ha null støtte fra de progressive og independents. Hun kan ikke bare vinne med hjelp av den konservative delen av partiet

Lenke til kommentar

 

Som sagt, det er lite forskjell mellom måten du velger Sanders enn måten andre velger Trump, basert mer på tro på fantasier enn rene objektive fakta.

Nå skyr vel politikere fakta som pesten, så at man da kun kan basere sine valg på tro er vel ikke overraskende?

Det er mange som skyr fakta som pesten. Bedrifter, liberalister, anarkister, osv. Særlig bedrifter er kjente for å lyve mye (eller representantene deres). Politikere er også mennesker, men i motsetning til f.eks. bedriftsledere har de et helt folk de står ansvarlig overfor.

Lenke til kommentar

 

Valgte du taktisk jkkoggan?

 

Jeg vill at Sanders fortsetter valgkampen sin. Det forbereder Clinton for valget senere. Jeg mener en moderat kandidat er bedre enn en ideolog som Samders. Jeg vill ikke ha en president som ikke klarer å gjør noen ting fordi hans ideologi står langt utenfor midten. Når det ikke finnes moderate politikkere så stanser alle lovgivning. Dette er en skremmende trend i USA, helt siden de Dixiecrats forsvant fra kongressen

 

Men betyr ikke "moderat" at de lar Republikanerne styre og sette dagsorden? Republikanerne er jo innstilt på å være ekstreme andre veien, så det praktiske resultatet blir at den moderat demokrat vil la seg trekke mot republikansk side.

Lenke til kommentar

 

 

Valgte du taktisk jkkoggan?

Jeg vill at Sanders fortsetter valgkampen sin. Det forbereder Clinton for valget senere. Jeg mener en moderat kandidat er bedre enn en ideolog som Samders. Jeg vill ikke ha en president som ikke klarer å gjør noen ting fordi hans ideologi står langt utenfor midten. Når det ikke finnes moderate politikkere så stanser alle lovgivning. Dette er en skremmende trend i USA, helt siden de Dixiecrats forsvant fra kongressen

Men betyr ikke "moderat" at de lar Republikanerne styre og sette dagsorden? Republikanerne er jo innstilt på å være ekstreme andre veien, så det praktiske resultatet blir at den moderat demokrat vil la seg trekke mot republikansk side.

Intet parti klarer å skape eller endre lover uten noe støtte fra andre siden, det er hvordan regjeringen fungerer. Ekstreme ideologier har mindre sjanse til å få dette støtte fra andre siden enn moderate ideologier.
Lenke til kommentar

 

 

 

Valgte du taktisk jkkoggan?

Jeg vill at Sanders fortsetter valgkampen sin. Det forbereder Clinton for valget senere. Jeg mener en moderat kandidat er bedre enn en ideolog som Samders. Jeg vill ikke ha en president som ikke klarer å gjør noen ting fordi hans ideologi står langt utenfor midten. Når det ikke finnes moderate politikkere så stanser alle lovgivning. Dette er en skremmende trend i USA, helt siden de Dixiecrats forsvant fra kongressen

Men betyr ikke "moderat" at de lar Republikanerne styre og sette dagsorden? Republikanerne er jo innstilt på å være ekstreme andre veien, så det praktiske resultatet blir at den moderat demokrat vil la seg trekke mot republikansk side.

 

Intet parti klarer å skape eller endre lover uten noe støtte fra andre siden, det er hvordan regjeringen fungerer. Ekstreme ideologier har mindre sjanse til å få dette støtte fra andre siden enn moderate ideologier.

 

Men har ikke republikanerne gått i en mer ekstrem retning? Hvis demokratene er moderate og republikanerne er ekstreme så vil jo republikanerne i stor grad kunne styre dagsorden.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Valgte du taktisk jkkoggan?

Jeg vill at Sanders fortsetter valgkampen sin. Det forbereder Clinton for valget senere. Jeg mener en moderat kandidat er bedre enn en ideolog som Samders. Jeg vill ikke ha en president som ikke klarer å gjør noen ting fordi hans ideologi står langt utenfor midten. Når det ikke finnes moderate politikkere så stanser alle lovgivning. Dette er en skremmende trend i USA, helt siden de Dixiecrats forsvant fra kongressen
Men betyr ikke "moderat" at de lar Republikanerne styre og sette dagsorden? Republikanerne er jo innstilt på å være ekstreme andre veien, så det praktiske resultatet blir at den moderat demokrat vil la seg trekke mot republikansk side.

Intet parti klarer å skape eller endre lover uten noe støtte fra andre siden, det er hvordan regjeringen fungerer. Ekstreme ideologier har mindre sjanse til å få dette støtte fra andre siden enn moderate ideologier.

Men har ikke republikanerne gått i en mer ekstrem retning? Hvis demokratene er moderate og republikanerne er ekstreme så vil jo republikanerne i stor grad kunne styre dagsorden.

En trenger alle republikaners støtte, bare noe få moderate. Er alle dine forslagene ekstreme, får du ingen støtte fra disse moderate og dermed ingen fremgang
Lenke til kommentar

 

Det ser ut til å ende på 104 delegater for Sanders. Han kutter forspranget til Clinton med 66, slår 538 sine targets med 23 og mine med 13.

Nok en gang et ganske stort avvik på predictions. Spennende!

 

 

Ja, hørte senest på nyhetene idag at Sanders allikevel lå håpløst langt bak, men tror de må oppdatere den floskelen der litt nå. Med hans 975 delegater kontra Clintons 1243 vil jeg heller definert det som close race slik som utviklingen har vært i det siste.

 

Blir spennende å se hvordan han gjør det nå i Wisconsin 5 april som jo er en primary hvor det står om 86 delegater. Om han på tross av det nå får med seg ett godt resultat der, så kan mye skje med tanke på New York som det jo blir helt avgjørende å begrense en spådd storseier til Clinton og ett påfølgende delegat skred feil vei. Med tanke på at det kun er to caucuses igjen nå og 8 av 11 stater han har vunnet til nå har hatt nettopp det, så blir det avgjørende å få sving på valgdeltagelsen på primary`s fremover også om det skal holde inn.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...