Gå til innhold

Bernie Sanders, Amerikas neste president? (Bernie 2020)


Thoto79

Anbefalte innlegg

Stort tap i Florida. Moderat, men klart, tap i Ohio og North Carolina. Ekstremt jevnt i Illinois og Missouri, men tap i begge. Sanders slår 538-targets i Illinois, treffer de omtrent nøyaktig i Missouri, bommer litt i North Carolina og bommer klart i Ohio og Florida. Resultatet er at Clinton rykker i fra, både i faktiske delegater og targets.

 

Kjapp hoderegning, feilkilder er både at jeg kan ha bommet litt, og at fordelingen av delegater foreløpig er estimater: Før i kveld måtte Sanders vinne resten av delegatene med rundt 8 %. Etter i kveld er tallet 15-16 %. Ja, herfra og ut er det flere stater som er mer Sanders-vennlige, men han er avhengig av å vinne med enorme marginer i hver eneste stat. Dette inkluderer ikke superdelegater. Det er over nå.

 

Edit: Så over tallene en gang til, og fikk rundt 17 %.

 

Edit 2: Nei, jeg er bare dum. Rundt 16 % er riktig. 2026 delegater gir majoritet. Herfra og ut er det 2033 delegater å kjempe om. Antagelse: Dagens delegater fordeler seg etter prosentene vist via NY Times. Det gir Clinton 394 eller 395 delegater, 1169 eller 1170 totalt. Hun trenger rundt 42 % resterende delegater for å nå 2026, mens Sanders da trenger 58 %.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, selv om det var veldig jevnt i flere stater (51-49 Ilinois og 50-50 i Missouri), så vant Clinton klart i antall delegater mye på grunn av klar seier i Florida (foreløpig 65-33) som ga flest delegater (124 mot Sanders 60).

 

Close but no sigar, blir vanskelig nå ja men ikke umulig. Ta storeslem på vestkysten + litt flaks og en haug superdelegater som tar til vettet så er mye gjort....men få har vel veldig trua på akkurat det akkurat nå.

 

Det viktigste er at han ikke gir seg uansett, som han sier jo lengre han er med i gamet, jo mer progressiv blir Clinton for å ikke lekke velgere til ham. Det store problemet blir vel om alt kommer til alt og det er Clinton med sin brokete fortid som møter Trump, pollsene er i den forstand skumle:

 

Sanders vs Trump

Clinton vs Trump

 

Skulle det gå gærnt så kan man vel bare takke seg selv og stemme Bernie 2020 om verden enda står ;)

Lenke til kommentar

 

 

Thoto ser ikke de skyggelappene han selv har på (noe vi alle har litt vansker med).

Helt klart! Jeg mener det hjelper når en diskuterer saker med folk med helt forskjellige syn.

Utvilsomt, men selv da er det vanskelig, spesielt om man ikke har opplevd å innse sine egne feil tidligere og har fått en skolegang der logikk eller kritisk tenkning ikke akkurat er grunnstenen.

 

 

Om dere to blir ferdige med runkeringen der dere skremmende nok tilsynelatende fantaserer om meg, så kan dere ta en titt på noe som kanskje belyser litt hvorfor i alle dager hvorfor alle vi useriøse, uvitende og godtroende skap-kommunistene kan finne på å stemme på den ukristelige Sanders, når man jo tross alt har all den fornuft, gudsfrykt og integritet folket fortjener i Clinton? 

 

https://www.youtube.com/watch?v=Rpm4rjejFgQ

 

Og ikke bare er det hele en stor utopi, man kan jo ikke risikere Trump som president, eller at jeg mister noen økonomiske fordeler, så da er vel Clinton the safest bet?

 

https://www.youtube.com/watch?v=TnQS9ZW3g2Q

Lenke til kommentar

 

 

 

Thoto ser ikke de skyggelappene han selv har på (noe vi alle har litt vansker med).

Helt klart! Jeg mener det hjelper når en diskuterer saker med folk med helt forskjellige syn.
Utvilsomt, men selv da er det vanskelig, spesielt om man ikke har opplevd å innse sine egne feil tidligere og har fått en skolegang der logikk eller kritisk tenkning ikke akkurat er grunnstenen.

Om dere to blir ferdige med runkeringen der dere skremmende nok tilsynelatende fantaserer om meg, så kan dere ta en titt på noe som kanskje belyser litt hvorfor i alle dager hvorfor alle vi useriøse, uvitende og godtroende skap-kommunistene kan finne på å stemme på den ukristelige Sanders, når man jo tross alt har all den fornuft, gudsfrykt og integritet folket fortjener i Clinton?

 

Og ikke bare er det hele en stor utopi, man kan jo ikke risikere Trump som president, eller at jeg mister noen økonomiske fordeler, så da er vel Clinton the safest bet?

If we just think only positive thoughts really hard and dream that all americans will suddenly all become progressives who love each other(solidarity for all!), and adore our scandinavian friends and their great system so that us ignorant Americans don't choose leaders who will nor save us from ourselves! After all we keep choosing conservatives that make us on the bottom even worse off. If only Bernie had come sooner!

 

BTW. Jeg stemte på Sanders på tirsdag.

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

If we just think only positive thoughts really hard and dream that all americans will suddenly all become progressives who love each other(solidarity for all!), and adore our scandinavian friends and their great system so that us ignorant Americans don't choose leaders who will nor save us from ourselves! After all we keep choosing conservatives that make us on the bottom even worse off. If only Bernie had come sooner!

BTW. Jeg stemte på Sanders på tirsdag.

 

 

Grættis! Jeg visste du var god på bunn ;)

Lenke til kommentar

Valgte du taktisk jkkoggan?

Jeg vill at Sanders fortsetter valgkampen sin. Det forbereder Clinton for valget senere. Jeg mener en moderat kandidat er bedre enn en ideolog som Samders. Jeg vill ikke ha en president som ikke klarer å gjør noen ting fordi hans ideologi står langt utenfor midten. Når det ikke finnes moderate politikkere så stanser alle lovgivning. Dette er en skremmende trend i USA, helt siden de Dixiecrats forsvant fra kongressen
Lenke til kommentar

 

Når det ikke finnes moderate politikkere så stanser alle lovgivning. Dette er en skremmende trend i USA, helt siden de Dixiecrats forsvant fra kongressen

Hmm, høres ut som du vil ha mer forbud og påbud, mao et mer autoritærtsamfunn, for det er det man får når det produseres mer og mer lover.
Det krever lover til å eliminere gamle lover
Lenke til kommentar

 

 

 

Når det ikke finnes moderate politikkere så stanser alle lovgivning. Dette er en skremmende trend i USA, helt siden de Dixiecrats forsvant fra kongressen

Hmm, høres ut som du vil ha mer forbud og påbud, mao et mer autoritærtsamfunn, for det er det man får når det produseres mer og mer lover.
Det krever lover til å eliminere gamle lover
Ja, men det er noe politikere flest ikke er tilhengere av, og minst av alle de såkallte "moderate" politikerne.
Lenke til kommentar

 

 

 

Når det ikke finnes moderate politikkere så stanser alle lovgivning. Dette er en skremmende trend i USA, helt siden de Dixiecrats forsvant fra kongressen

Hmm, høres ut som du vil ha mer forbud og påbud, mao et mer autoritærtsamfunn, for det er det man får når det produseres mer og mer lover.
Det krever lover til å eliminere gamle lover
Ja, men det er noe politikere flest ikke er tilhengere av, og minst av alle de såkallte "moderate" politikerne.
ingenting endrer seg uten noe moderate politikkere, enten fra konservative eller progressive siden
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Når det ikke finnes moderate politikkere så stanser alle lovgivning. Dette er en skremmende trend i USA, helt siden de Dixiecrats forsvant fra kongressen

Hmm, høres ut som du vil ha mer forbud og påbud, mao et mer autoritærtsamfunn, for det er det man får når det produseres mer og mer lover.
Det krever lover til å eliminere gamle lover
Ja, men det er noe politikere flest ikke er tilhengere av, og minst av alle de såkallte "moderate" politikerne.
ingenting endrer seg uten noe moderate politikkere, enten fra konservative eller progressive siden
Mention a single legislature since 1776 that the shelf-feet of laws and regulation decreased.
Lenke til kommentar

Eneste måten Bernie har sjanse nå er at han tar ALLE stater som kommer opp til og inkludert New York, og helst store seire.

 

Det vil ikke skje, jeg regner med etter den dårlige tirsdagen, han gjør det dårlige enn forventet de neste valgene. Jeg er ikke sikker om at han vil gjøre det bra nok i Midtvesten og vest til at det er noe vits å holde ut til new york.

 

Meget synd, amerikanere vil heller ha en senter høyre pro crony capitalism leder enn en genuin liberal. Det er synd for dem, me de gjør det demokratisk. Som man sier i et demokrati fortjener du det du stemmer på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Når det ikke finnes moderate politikkere så stanser alle lovgivning. Dette er en skremmende trend i USA, helt siden de Dixiecrats forsvant fra kongressen

Hmm, høres ut som du vil ha mer forbud og påbud, mao et mer autoritærtsamfunn, for det er det man får når det produseres mer og mer lover.
Det krever lover til å eliminere gamle lover
Ja, men det er noe politikere flest ikke er tilhengere av, og minst av alle de såkallte "moderate" politikerne.
ingenting endrer seg uten noe moderate politikkere, enten fra konservative eller progressive siden
Mention a single legislature since 1776 that the shelf-feet of laws and regulation decreased.
Again, deregulation requires addition of new laws, so this is a false argument
Lenke til kommentar

Again, deregulation requires addition of new laws, so this is a false argument

Deregulation requires the elimination of old laws, not addition of new ones.

 

Anyway the argument (which cannot be false, since only premises or conclusion can be false or true) is that deadlock preventing the passing of new laws is likely to be better than a collaborative congress that can pass new laws, since historical record indicate that each legislative have only increased amount of laws and regulations and thus reduced freedom.

 

Though this assumes liberty is better than subjugation.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

 

Again, deregulation requires addition of new laws, so this is a false argument

Deregulation requires the elimination of old laws, not addition of new ones.

 

Anyway the argument (which cannot be false, since only premises or conclusion can be false or true) is that deadlock preventing the passing of new laws is likely to be better than a collaborative congress that can pass new laws, since historical record indicate that each legislative have only increased amount of laws and regulations and thus reduced freedom.

 

Though this assumes liberty is better than subjugation.

 

 

Jo færre lover jo bedre liksom? Syntes du ikke innholdet i lovteksten er avgjørende for om den har en positiv leffekt og om den er nødvendig eller ikke?

 

Jeg tror vi generelt sett trenger langt flere og strengere lover for å begrense økonomisk kynisme og uetisk kapitalhåndtering. De fleste lover er jo faktisk der for å beskytte svake grupper i samfunnet og ikke bare for å plage deg :)

Lenke til kommentar

 

Again, deregulation requires addition of new laws, so this is a false argument

Deregulation requires the elimination of old laws, not addition of new ones.

 

Anyway the argument (which cannot be false, since only premises or conclusion can be false or true) is that deadlock preventing the passing of new laws is likely to be better than a collaborative congress that can pass new laws, since historical record indicate that each legislative have only increased amount of laws and regulations and thus reduced freedom.

 

Though this assumes liberty is better than subjugation.

To eliminate existing bills, new bills must be passed declaring them invalid. This also applies to new bills that reduce regulations to newer, less restrictive regulations. The only exception are bills with expiration dates.

 

Gridlock prevents any of this from happening

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...