jjkoggan Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 "Frognerfrua" har en veldig solid CV ift. minoriteter, det er mer enn nok gode grunner til å stemme Clinton. Du antar at det er fordi svarte ikke vet bedre, helt uten grunnlag. Hva om de faktisk ikke er enige med Sanders? Og ja, hva er Sanders sin politikk for å hjelpe minoriteter? Omtrent hver gang han blir spurt om minoriteter skifter han tema til banker, Wall Street og "the billioneers". Det er mye som blir sagt..., essensen i dette må være menneskesynet til disse to kandidatene og kontinuitet med tanke på å handle konsekvent etter ett riktig stilt moralsk kompass. Syntes Sanders kommer best ut i den forstand. Det er mange grunner at en kan velge Clinton foran Sanders som ikke har noe å gjøre med ignorance, det er utrolig arrogante å hevde noe annet hvis en ikke kjenner tankegangen til velgerne. Dette kaller vi bigotry her I midtvesten og går sammen med stereotypene om dumme, feite, religiøse amerikanere som ikke vet bedre. Fikk Milton Friedman sin nobelprisen fordi han var ignorante eller kan det være at andre ideer enn dine om den beste samfunn ikke har noe å gjøre dumhet og ignoranse? Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Tror folk her inne at Bernie har en sjangse til å vinne ? Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 2. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2016 Presidentvalget direkte på NRK: http://www.nrk.no/nyheter/presidentvalget-i-usa-2016-1.12061195 Sanders vant som kjent 4 delstater, Vermont, Oklahoma, Colorado og Minnesota, mens Clinton vant alle seks sør-statene samt dessverre en litt overraskende og knepen seier i Massachusetts. Resultatene ifra super-tirsdag: http://www.nrk.no/urix/her-er-resultatene-fra-_supertirsdag_-1.12830554 Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Det må vel skje noe skal Bernie klare å bli demokratenes kandidat, er man ikke der nå? Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Jeg bommet på Minnesota, så Sanders vant flere stater enn jeg spådde. Samtidig vant Clinton med større margin i flere stater enn jeg hadde trodd på forhånd, så differansen i antall delegater ble minst like stor. At Sanders faktisk vant fire stater er positivt for kampanjen hans, men det begynner å bli for sent. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 2. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2016 Ja, jeg var mest redd for at det skulle være over etter dette, spesielt når man ser at bortimot 90% av de svarte velgerne i sør stemte Clinton... http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Svarte-velgere-flokket-seg-om-Clinton-8378086.html Uansett så henger han da med enda og har selvfølgelig overhodet ingen planer å gi seg med dette om ikke annet for å presse Hillary videre politisk mot venstre. Men som Mammakamelen sier, det må nok skje noe spess (e-mail skandaler anyone?), skal hun bli tatt igjen av Sanders nå. TyT oppsummerer: https://www.youtube.com/watch?v=PdWd0wV44mk Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. mars 2016 Del Skrevet 2. mars 2016 Jeg bommet på Minnesota, så Sanders vant flere stater enn jeg spådde. Samtidig vant Clinton med større margin i flere stater enn jeg hadde trodd på forhånd, så differansen i antall delegater ble minst like stor. At Sanders faktisk vant fire stater er positivt for kampanjen hans, men det begynner å bli for sent.Ja for Clinton. Dette var hennes store sjanse til å slå han ut det gjorde hun ikke.Det er 50/50 nå, det var spådd at hvis Berine vant in Colorado og Wisconsin ville han stå meget sterkt i neste runde, og han vant stort i begge. Jo lenger Bernie er i valget jo mer går oddsen til hans favør. Alle har hørt om Clinton, mange liker henne ikke, det er mange som fremdeles vet lite om Bernie og mange vil like det de lærer om han. Nå blir også sannheten om Clinton og hennes utalelser om minoriteter spredt, som gjør at hun vil miste noen av de stemmene. Lenke til kommentar
.berZerk Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Fri fantasi. Hva vil du han skal gjøre da? Bare gi opp? Hva for en taperholdning er det? Han har gått fra å være fullstendig ukjent til å vinne delstater, mot Clinton familien. Du har rett at han mest sannsynlig ikke vinner nominasjonen, men han har da kommet mer enn langt nok til å fraskrive seg muligheten til å avslutte kampanjen. Lenke til kommentar
sabelpikk Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Artig denna videoen jeg kom over. Gammelt da, men demonstrerer brister i logikken hans. Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Fri fantasi. Hillary leder 599-407. Hun gjorde det sterkt i de "republikanske" eller "røde" statene. Hun tiltrekker seg konservative demokrater. Men det er ikke der Demokratene vinner valg. Ergo er Bernie fremdeles i racet. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Hva vil du han skal gjøre da? Bare gi opp? Hva for en taperholdning er det? Han har gått fra å være fullstendig ukjent til å vinne delstater, mot Clinton familien. Du har rett at han mest sannsynlig ikke vinner nominasjonen, men han har da kommet mer enn langt nok til å fraskrive seg muligheten til å avslutte kampanjen. Det er fri fantasi at det er 50/50. Det er et faktum. Jeg vet ikke hvor du får resten fra, jeg tror ikke Sanders kommer til å trekke seg på lenge.¨ Hillary leder 599-407. Hun gjorde det sterkt i de "republikanske" eller "røde" statene. Hun tiltrekker seg konservative demokrater. Men det er ikke der Demokratene vinner valg. Ergo er Bernie fremdeles i racet. Han er "i racet" i den grad han ikke har trukket seg, det er tilnærmet umulig å vinne nå. Sanders trenger en seiersmargin på 7 proesentpoeng i hver eneste stat for å ta igjen forspranget. Hvis det blir uavgjort i Florida og Michigan må han vinne med rundt 8.5 i resten. Blir det uavgjort? Vel, Clinton leder med 25 i Florida og 20 i Michigan. Selvsagt er det ikke umulig, men det er omtrent så langt unna 50/50 det er mulig å komme. Det er grunn til at betting markets gir 4 %. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 3. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2016 Artig denna videoen jeg kom over. Gammelt da, men demonstrerer brister i logikken hans. Han liberalisten der har gjort det til sin livsoppgave å skreddersy spørsmål som er vriene eller nær sagt umulig å svare på sånn uten videre på direkten for en politiker. Uredelig triksing med ord for å få frem sitt lille precious poeng. Akkurat den "kunsten" der er ikke noe å skryte av, det er en ekstremt annoying og tullete tilnærming på barnsligste vis, sånn liberalister gjerne holder på for å svartmale politiske motstandere. Man kunne nok ha stilt mange "umuligspørsmål" tilbake igjen til godeste Jan Helfeld hvor han også hadde blitt svar skyldig, og slik hadde vi fått oss en helt meningsløs utveksling gående.. 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 3. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2016 Hva vil du han skal gjøre da? Bare gi opp? Hva for en taperholdning er det? Han har gått fra å være fullstendig ukjent til å vinne delstater, mot Clinton familien. Du har rett at han mest sannsynlig ikke vinner nominasjonen, men han har da kommet mer enn langt nok til å fraskrive seg muligheten til å avslutte kampanjen. Det er fri fantasi at det er 50/50. Det er et faktum. Jeg vet ikke hvor du får resten fra, jeg tror ikke Sanders kommer til å trekke seg på lenge.¨ Hillary leder 599-407. Hun gjorde det sterkt i de "republikanske" eller "røde" statene. Hun tiltrekker seg konservative demokrater. Men det er ikke der Demokratene vinner valg. Ergo er Bernie fremdeles i racet. Han er "i racet" i den grad han ikke har trukket seg, det er tilnærmet umulig å vinne nå. Sanders trenger en seiersmargin på 7 proesentpoeng i hver eneste stat for å ta igjen forspranget. Hvis det blir uavgjort i Florida og Michigan må han vinne med rundt 8.5 i resten. Blir det uavgjort? Vel, Clinton leder med 25 i Florida og 20 i Michigan. Selvsagt er det ikke umulig, men det er omtrent så langt unna 50/50 det er mulig å komme. Det er grunn til at betting markets gir 4 %. Hadde det ikke vært for disse superdelegatene, altså eliten i partiet som skal sikre establishment politikere valgseier (dette er ikke noe konspirasjonsteori men ett tiltak som ble gjort for å kunne styre nominasjonsprossessen til en viss grad slik at de ikke skal kunne risikere hvem som helst inn i presidentrollen, altså en tvers igjennom udemokratisk prossess), så hadde dette kunnet bli ett ærlig race helt til døra. Men nå som alle superdelegater ønsker seg Clinton, naturlig nok ettersom Sanders strengt tatt aldri vært noen demokrat, blir det jo ekstra vanskelig å utfordre partieliten og få "folkets favoritt" til makten. Så da går det vel som det må gå om man ikke tar en "Trump" og dermed går over lik for velgere slik at man får nok oppslutning uavhengig av hvem superpampene måtte stemme. Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Nei, tallene mine tar ikke hensyn til superdelegater. Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Hva sier prognosen om sjansene for at Trump blir president? Jeg vet du ga linken tidligere, men godder du poste på nytt? Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 3. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2016 Ok, om man ser bort ifra disse superpampene så tror jeg på det grunnlag av at det viser seg at jo fler som får gleden av å høre om/høre på Sanders, jo flere velgere stemmer på ham, og at det hele derfor kan bli langt jevnere enn det kan se ut til nå. For hver uke som går øker jo den nasjonale oppslutningen hans så hvem vet hva som skjer når juli kommer, dvs forutsatt at mediene ikke lenger klarer å legge lokk på mannen som de har vært så flinke til fram til nå. Sanders er derimot helt avhengig av at unge (18-30 år) kommer seg opp og ut å stemme og ikke bare ender opp som sofa idealister da dette er størstedelen av velgergruppa hans. Til nå så har oppslutningen blant unge vært litt lavere enn Bernie2016 hadde håpet på, tar dette seg opp samtidig som fagforeninger med alle sine medlemmer kjenner sin besøkelsestid, så kan nok alt skje. Men så var det disse juksepampdelegatene da..... Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 3. mars 2016 Del Skrevet 3. mars 2016 Hva sier prognosen om sjansene for at Trump blir president? Jeg vet du ga linken tidligere, men godder du poste på nytt? Jeg har ingen direkte prognoser, men kan leke litt: 77 % sjanse for at Trump blir nominert: http://predictwise.com/politics/2016-president-republican-nomination 37 % sjanse for at neste president er republikaner: http://predictwise.com/politics/2016-president-winner 0,77 x 0, 37 = 28,5 %. Men, dette forutsetter at Trump vil gjøre det like godt som Cruz/Rubio/(Kasich) i et valg, og det er ikke særlig realistisk. Sannsynligheten for at Trump blir president er derfor et eller annet tall lavere enn 28,5 %. 1 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 3. mars 2016 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2016 Tror det ligger noe i dette, man prøver å få folk til å tro at det er slutt for Sanders slik at de heller gir sin stemme til Clinton, litt samme type skittne triks som Cruz dro med Carson, slike ting burde vel være forebeholdt republikanere: https://www.youtube.com/watch?v=w9xz93JpBUk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå