Gå til innhold

Bernie Sanders, Amerikas neste president? (Bernie 2020)

Thoto79

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+2534

Jeg tror problemet ditt er at du ikke reflekterer over dine egne innlegg, og ikke forstår hvor dumt det høres ut. Det forklarer gjerne hvorfor du driver med skitkasting på andre ideologier enn din egen, istedet for å komme med fornuftige argumenter.

Du er alene Turbonello. Enten så kan du fortsette å klovne på egen bekostning, eller så kan du akseptere at det du driver med bærer null vekt og heller komme med saklige argumenter mot Bernie Sanders.

Vi når nye lavmål her.  :roll:

Turbo er vel omtrent den eneste her inne som forsøker å holde en saklig diskusjon. Det samme kan ikke sies om flere andre her inne som tyr til personangrep over en lav sko fremfor å debattere på en voksen måte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+2534

Gitt at største sosialistiske gruppering i Norge ikke lenger betegner seg selv som sosialister, men som progressive noe som til forsveksling kan forstås som fremskritt, så kan man vel anta at sosialisme ikke har samme gjenklang i folkesjela som før.

If it walks like a duck, quacks like a duck and looks like a duck; then it must be a duck.

Eller: dersom personen lover bort "gratis" ditt og "gratis" datt, roper ut om forbud, mer makt til staten, etc; da er det mest sannsynlig en sosialist. :)

Lenke til kommentar

Gitt at største sosialistiske gruppering i Norge ikke lenger betegner seg selv som sosialister, men som progressive noe som til forsveksling kan forstås som fremskritt, så kan man vel anta at sosialisme ikke har samme gjenklang i folkesjela som før.

If it walks like a duck, quacks like a duck and looks like a duck; then it must be a duck.

Eller: dersom personen lover bort "gratis" ditt og "gratis" datt, roper ut om forbud, mer makt til staten, etc; da er det mest sannsynlig en sosialist. :)

Det er vel stort sett bare "sosialister" som har skjønt at ingenting er gratis, ergo må vi øke skattene for å få råd til det også liberalistene vil ha, men da uten å betale noe for det.

Lykke til videre med det luftslottet der ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Uansett: Jeg ønsker at du tar tak i mine spørsmål og problemstillinger. :) ...

Jeg ville ikke holdt pusten i forventing over at Thoto79 faktisk tar utfordringen. :)

Lenke til kommentar

Uansett: Jeg ønsker at du tar tak i mine spørsmål og problemstillinger. :) ...

Jeg ville ikke holdt pusten i forventing over at Thoto79 faktisk tar utfordringen. :)

Hakke gjort annet i tråden her enn å mate liberalister med info om den virkelige verden her føler jeg, og tråden handler tross alt om Bernie og ikke liberalisme, så tror det begynner å bli greit nå igrunn.

Vi alle vet jo forskjellen mellom liberalisme og sosialisme, så blir jo bare en evig drakamp.

Lenke til kommentar

Vel, spørsmålet blir vel da hva som kjennetegner en sosialist, og den mest tradisjonelle og aksepterte er ønsket om at Staten skal eie produksjonsmidlene.

I så hendseende må man vel si:

If it doesn't walk like a duck, doesn't quack like a duck and doesn't look like a duck; then it might not be a duck.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Hakke gjort annet i tråden her enn å mate liberalister med info om den virkelige verden her føler jeg, og tråden handler tross alt om Bernie og ikke liberalisme, så tror det begynner å bli greit nå igrunn.

Vi alle vet jo forskjellen mellom liberalisme og sosialisme, så blir jo bare en evig drakamp.

Bernie minner veldig om en sosialist (eller sosialdemokrat da om du vil), så da er det vel ikke spesielt rart at de som ikke synes noe om politikken han står for argumenterer mot fra "sitt ståsted" (for eksempel et liberalistisk ståsted)!?

Hele tråden handler jo om hvorvidt han kan bli USA sin neste president, samt hvorvidt det vil bli bra for landet eller ei. Da må jo de ulike debattantene få kunne komme med sine argumenter for og mot, uavhengig av om de er sosialister, liberalister eller hva det nå måtte være. Eller?

Lenke til kommentar

Bernie minner veldig om en sosialist (eller sosialdemokrat da om du vil), så da er det vel ikke spesielt rart at de som ikke synes noe om politikken han står for argumenterer mot fra "sitt ståsted" (for eksempel et liberalistisk ståsted)!?

Hele tråden handler jo om hvorvidt han kan bli USA sin neste president, samt hvorvidt det vil bli bra for landet eller ei. Da må jo de ulike debattantene få kunne komme med sine argumenter for og mot, uavhengig av om de er sosialister, liberalister eller hva det nå måtte være. Eller?

Joda for all del, bare å kjøre på! Men tror ikke jeg personlig gidder å involvere meg i alt mener jeg, for hvert svar man gir så bare vokser backloggen og noen ganger kan livet føles for kort :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Joda for all del, bare å kjøre på! Men tror ikke jeg personlig gidder å involvere meg i alt mener jeg, for hvert svar man gir så bare vokser backloggen og noen ganger kan livet føles for kort :)

Det fine er jo at man selv kan velge hvor mye man gidder å engasjere seg her inne. Personlig så er jeg ikke ute etter å skulle overbevise eller omvende noen, folk får selv lese det som står her inne og så gjøre seg opp sin egen mening.

Selv er jeg hovedsaklig ute etter å lære og få nye idéer. :)

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

TRåden handler om hvorvidt Sanders kan bli den neste president, ikke om liberalisme er bedre for USA enn sosialisme. Jeg er helt sikkert den neste president blir ikke sosialist eller liberalist
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

TRåden handler om hvorvidt Sanders kan bli den neste president, ikke om liberalisme er bedre for USA enn sosialisme. Jeg er helt sikkert den neste president blir ikke sosialist eller liberalist

Det er trådens tittel ja, men det har og blitt diskutert mye annet her. Dersom tråden kun skal handle om Sanders kan ble den neste presidenten eller ikke, da hadde det vel holdt med et ja/nei svar og ikke 14 sider med diskusjon? :)

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

Det er trådens tittel ja, men det har og blitt diskutert mye annet her. Dersom tråden kun skal handle om Sanders kan ble den neste presidenten eller ikke, da hadde det vel holdt med et ja/nei svar og ikke 14 sider med diskusjon? :)
Dere har ødelagt tråden, med å diskutere liberalisme mot sosialisme istedenfor hvorvidt og hvorfor Sanders blir president eller ikke

Det blir snart bare noe få liberalister som diskuterer liberalisme eller kanskje noen få som gjør frem og tilbake personangrep mot Turbonello

Saklig diskusjon Som diskuterer virkeligheten unngås. Om noe få måneder må jeg stemme på noe få kandidater for president, ingen av dem blir liberalister eller sosialister.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

De som ødelegger tråden er de som tyr til personangrep fremfor å holde en saklig og voksen tone.

Håper ellers at dere får en fornuftig president snart. USA er et flott land (var nylig der) og dere fortjener gode ledere, ledere som faktisk tenker på folket.

Lenke til kommentar

De som ødelegger tråden er de som tyr til personangrep fremfor å holde en saklig og voksen tone.

.

Uenig. Denne tråden hadde muligheten til å bli mer enn utallige andre "dere sosialister" mot "dere liberalister" tråder som har nesten ingenting å gjøre med Bernie Sanders. Bedre forståelse av amerikansk politikk, hvordan og hvorfor det fungerer slik det gjør diskuteres ikke og dermed ødelegges tråden

Denne tråden dør snart fordi "sosialistene" forsvinner og bare "liberalister" diskuterer med hverandre hvor dumme "sosialistene" er

Lenke til kommentar

Killah Mike introduserer Bernie i Atlanta og det skal ikke stå på engasjementet! :)

https://www.youtube.com/watch?v=Kywpo-XmFYg

Full Speech, han starter på 6:45

https://www.youtube.com/watch?v=wf-R7_3QDes

Man vil ikke finne en mer samlende leder enn dette, noe Amerika trenger sårt. Det er ett hensynsløst samfunn slik det stiller seg idag og om han så blir valgt eller ikke så tror jeg uansett Amerikanere har lært noe om solidaritet etter denne valgkampen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Man vil ikke finne en mer samlende leder enn dette, noe Amerika trenger sårt. Det er ett hensynsløst samfunn slik det stiller seg idag og om han så blir valgt eller ikke så tror jeg uansett Amerikanere har lært noe om solidaritet etter denne valgkampen.

Jeg tror mer amerikanere ser på hans "solidaritet" som en krig mellom klasser enn solidaritet. Amerikanere er mer som katter enn flokkdyr, det finnes for mange forskjeller mellom oss. USA er det mest individualistisk landet i vesten og tenker mest på "jeg" istedenfor "vi".

Linken viser forskjeller i verdier mellom Norge og USA som gjør det vanskelig å adoptere det samme politikk. Norge er mye mer feminint (nummer 2 i verden) og mindre individualistisk (USA er nummer 1 i verden) ifølge Forskningen.

Norway scores 8 and is thus the second most Feminine society (after the Swedes). This means that the softer aspects of culture are valued and encouraged such as leveling with others, consensus, “independent” cooperation and sympathy for the underdog. Taking care of the environment is important. Trying to be better than others is neither socially nor materially rewarded.

Vi har veldige forskjellige kulturer som fører til en helt annerledes politikere og politikk generellt. Samarbeid mellom hverandre og ansvar på de svakeste i samfunn er naturligvis mye høyere i Norge enn USA. Sanders politikk bommer i usa pga disse kulturelle forskjeller

http://geert-hofstede.com/norway.html

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Håper ellers at dere får en fornuftig president snart. USA er et flott land (var nylig der) og dere fortjener gode ledere, ledere som faktisk tenker på folket.

Hvordan forholde seg saklig til usaklige innlegg? Bla bakover og ta en titt, endel innlegg ser ut som copy paste fra 4chan.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...