basst Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Vil det funke å koble vannkrana der du bor, til vannkjølinga på dataen? Returen kan en jo hive ut et vindu eller legge i et avløp! Vil jo ikke være bruk for en radiator heller, ettersom vannet er kaldt fra før av, og ikke returneres inn i kjølesystemet! Vil jo etterhvert bli et ganske karslig vannforbruk, og muligens litt upraktisk med vannrør gjenom hele huset, men en har jo full kontroll over vanntemp og trykket! Hadde blitt en temmelig rå vannkjøling, og ikke særlig dyrt heller. Bare slange, koblinger å kjøleblokk... Teoretisk sett så bør det jo være mulig!? Hadde vært moro å prøvd på dette! Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Det er forhåpentligvis ikke lov. Tenk på all den vannsløsinga! Noe annet hadde vært om man hadde kobla vannkjølinga til pcen før vannet kommer inn i varmtvannstanken. Da får jo vannet en liten boost før den kommer inn i varmtvannstanken. Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Har vært snakk om det her før ja. Jeg personlig syns at det er noe sinnsykt sløsing med vann(tenk på de fattige barna i afrika : ) Ellers er det fullt mulig, men kondens er et problem. Bare å isolere godt, så er også det problemet løst. Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Vil det funke å koble vannkrana der du bor, til vannkjølinga på dataen? Returen kan en jo hive ut et vindu eller legge i et avløp! Vil jo ikke være bruk for en radiator heller, ettersom vannet er kaldt fra før av, og ikke returneres inn i kjølesystemet! Vil jo etterhvert bli et ganske karslig vannforbruk, og muligens litt upraktisk med vannrør gjenom hele huset, men en har jo full kontroll over vanntemp og trykket! Hadde blitt en temmelig rå vannkjøling, og ikke særlig dyrt heller. Bare slange, koblinger å kjøleblokk...Teoretisk sett så bør det jo være mulig!? Hadde vært moro å prøvd på dette! Nå vet jeg ikke hvordan du bor, men jeg vil tro at naboer og / eller gressplenen ikke ville blitt så altfor glade for dette. Husk at vannet frosser om vinteren, du vil da lage en ganske så stor frossen "pil" mot boligen din. Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Ser du litt nedover på siden synes jeg huske at det var en post om omtrent det samme. Kjøp et skikkelig sett du. Lenke til kommentar
Flames Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Det er sikkert fullt mulig det der.. Kanskje noe for meg det her! Bor jo i utmarka og vi har egen brønn.. :> Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Tenk på all den vannsløsinga! Har slikt på jobben vi, untatt at vannet går igjennom en radiator som kjøler ned luften på serverrommet Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Meg å !!!, har tenkt litt på det før, men man må vel rense. Etter 10 år ?! :ide: blir det vel litt grønn algevekst..... Jeg bor også mitt på et jorde- tror ikke mor blir så gla for is i blåmsterbedde Vi har 1-2 brønner + borre hull. Vi har fjøs så dit går det vel noen k-. van hver dag.... LOZER kjeder meg i dag, kan ikke noen ta en tur oppo'om ? *grin* Lenke til kommentar
basst Skrevet 12. november 2003 Forfatter Del Skrevet 12. november 2003 Må nok si meg enig at vannforbruket blir litt forhøyt! For vel heller satse på WaterChill eller MIST Tsunami, hvis det er noe tess da... Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Vil det funke å koble vannkrana der du bor, til vannkjølinga på dataen?Du menar något i den här stilen? *grin* /Olle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå