Gå til innhold

Vannkjøling fra krana?

Anbefalte innlegg

Vil det funke å koble vannkrana der du bor, til vannkjølinga på dataen? Returen kan en jo hive ut et vindu eller legge i et avløp! Vil jo ikke være bruk for en radiator heller, ettersom vannet er kaldt fra før av, og ikke returneres inn i kjølesystemet! Vil jo etterhvert bli et ganske karslig vannforbruk, og muligens litt upraktisk med vannrør gjenom hele huset, men en har jo full kontroll over vanntemp og trykket! Hadde blitt en temmelig rå vannkjøling, og ikke særlig dyrt heller. Bare slange, koblinger å kjøleblokk...

Teoretisk sett så bør det jo være mulig!? :wow: Hadde vært moro å prøvd på dette! :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil det funke å koble vannkrana der du bor, til vannkjølinga på dataen? Returen kan en jo hive ut et vindu eller legge i et avløp! Vil jo ikke være bruk for en radiator heller, ettersom vannet er kaldt fra før av, og ikke returneres inn i kjølesystemet! Vil jo etterhvert bli et ganske karslig vannforbruk, og muligens litt upraktisk med vannrør gjenom hele huset, men en har jo full kontroll over vanntemp og trykket! Hadde blitt en temmelig rå vannkjøling, og ikke særlig dyrt heller. Bare slange, koblinger å kjøleblokk...

Teoretisk sett så bør det jo være mulig!? :wow: Hadde vært moro å prøvd på dette! :woot:

Nå vet jeg ikke hvordan du bor, men jeg vil tro at naboer og / eller gressplenen ikke ville blitt så altfor glade for dette. Husk at vannet frosser om vinteren, du vil da lage en ganske så stor frossen "pil" mot boligen din.

Lenke til kommentar

Meg å !!!, har tenkt litt på det før, men man må vel rense. Etter 10 år ?! :ide: blir det vel litt grønn algevekst..... :lol:

Jeg bor også mitt på et jorde- tror ikke mor blir så gla for is i blåmsterbedde :cry:

Vi har 1-2 brønner + borre hull. Vi har fjøs så dit går det vel noen k-. van hver dag....

LOZER :yes: kjeder meg i dag, kan ikke noen ta en tur oppo'om ? *grin* :lol::lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...