Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Herpes utbrudd gir seg ikke?

trengerhjelp21

Anbefalte innlegg

Hei..

Har det siste halve året hatt store problemer med penisen, hadde ubeskytta sex med en jente å fikk både mycoplasma og herpes.

Jeg har siden den gang (april - mai) ikke blitt helt frisk, har vært hos lege og hos olafiaklinikken, ble behandlet for mycoplasmaen, men som alle sikkert vet, herpesen er der for alltid.

Hvertfall.. for over 6 uker siden nå, fikk jeg et nytt utbrudd (tror jeg), jeg gikk til olafiaklinikken å sjekket ut sårene, det var ekle sår med en slags oransj liten prikk i såret, dette var værst på tuppen av penis(glans). Hadde sårene i over 3 uker, til jeg endelig fikk en telefon om at det var påvist herpes i sårene, med andre ord, det var et nytt utbrudd. Problemet mitt er at nå har jeg gått i over 6 uker, det ser ut som om sårene jeg hadde helt på tuppen, var ganske sår rett på innsiden av urinrøret også, og det virker som at disse sårene ikke gror igjen helt. Jeg har bitte litt vondt når jeg tisser (innimellom) og jeg kan se at jeg er litt rød/sår rett på innsiden av urinrøret og på glans der det værste såret satt.

Jeg så i tillegg først igår at jeg har fått et NYTT område med akkurat samme type sår, på forhuden, det svir når det kommer vann på det, og det ser ut akkurat som de andre sårene gjorde, men nå er det jo et helt annet sted, og det har gått såpass lang tid, har jeg virkelig fått et nytt utbrudd igjen? Jeg kan jo ikke leve sånn???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du leser på Wiki-siden så står det at det er litt tilfeldig hvor ofte man får utbrudd, det er nok litt tilfeldig hvor lenge utbruddene varer også. Har nok en del å si på immunforsvaret vil jeg anta :hmm:

Jeg er ikke lege og selv om jeg var det så kunne jeg ikke hjelpe deg over nett, det er ingen husmorsråd som hjelper her. Gå til legen og spør ham om de legemiddlene det står om i Wikien, det vil antagelig hjelpe betraktelig med litt medisin.

Edit; Det går an å ha utbrudd veeeeldig lenge ser det ut som  Jeg søkte på "herpes outbreak lasting a month", mange andre som har samme problemet som deg :hm:

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Herpes er kjipt. Jeg fikk det i en periode hvor jeg hadde seksuell flere ONS, men jeg brukte alltid kondom. Unntatt ved oralsex. Sånn gikk det seg til.

Jeg har ingen medisinsk kompetanse, men legen har informert meg om at utbruddene blir mindre og mindre etter hvert som kroppen bygger opp et forsvar. Medisinene mot dette er også lindrende. Snakk med legen din. Anonymous poster hash: 21cd4...6b8

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...