Harald Staff Skrevet 13. juni 2017 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2017 Men skal lage timeliste i excel ark med total timer til slutt. Er det en formel som regner ut om man skriver 8-16 i samme kolonne f.eks A1 og 8-16 i B1, 8-14 i C1 osv bortover? Nei. Det der er verdens kanskje vanligste regnearkfeil; å skrive to opplysninger i en og samme celle. Excel kan ikke regne med sånt og behandler det som ren tekst. Det er nær 17 milliarder celler på hvert eneste ark, så det er plass nok. Beste hilsen Harald 1 Lenke til kommentar
RuneTh666 Skrevet 16. juni 2017 Del Skrevet 16. juni 2017 Kjempebra. Takk for at du har giddet å lage en sånn samling og delt den. Satyricon fikk alt for mye poeng, men den diskusjonen hører hjemme en annen plass på forumet :-). PS! Det med Satyricon kommer fra et metalhue :-) 1 Lenke til kommentar
Geir Olav Skrevet 15. desember 2017 Del Skrevet 15. desember 2017 Veldig bra samling Harald! Skal hjelpe en venn med å lage en oversikt over Kunder. Disse kundene får fast tilkjøring av mat. I fra et eget ark "Kunder" der alle står opplistet, er det også huket ved hva de skal ha. De kan velge mellom 5 pakker. Når en av de blir valgt skal denne linjen kopieres til et neste ark "Kjørerute Pakke1" Der de kan bli sortert etter adresser og skrives ut. Når kunden finner ut at den skal ha en annen pakke. skal den forsvinne fra "Kjørerute Pakke1" til f.eks. "Kjørerute Pakke2". Nå skal det sies at jeg ikke er spes. god til å forklare, men håper noen kan hjelpe meg Geir Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 16. desember 2017 Del Skrevet 16. desember 2017 (endret) Skal hjelpe en venn med å lage en oversikt over Kunder. Disse kundene får fast tilkjøring av mat. I fra et eget ark "Kunder" der alle står opplistet, er det også huket ved hva de skal ha. De kan velge mellom 5 pakker. Når en av de blir valgt skal denne linjen kopieres til et neste ark "Kjørerute Pakke1" Der de kan bli sortert etter adresser og skrives ut. Når kunden finner ut at den skal ha en annen pakke. skal den forsvinne fra "Kjørerute Pakke1" til f.eks. "Kjørerute Pakke2". Det letteste for deg vil nok være å bruke en Pivot tabell. Da kan du klare deg med 1 ekstra ark og sette inn slicer du kan klikke på for å få frem de forskjellige listene. Hvor effektivt det er å dele opp det som skal kjøres ut på denne måten eller hvordan du skal sortere adressene for å få en fornuftig rute er noe annet... Endret 16. desember 2017 av trn100 Lenke til kommentar
Kobraz Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 (endret) Hei. Takk for et oversiktlig regneark med mange gode formler. Jeg lurte bare på en ting: Under Dato-tid har du regnet ut ukenummer slik: =1+HELTALL((B7-DATO(ÅR(B7+4-UKEDAG(B7+6));1;5)+UKEDAG(DATO(ÅR(B7+4-UKEDAG(B7+6));1;3)))/7) Når jeg skriver =UKENR(B7) får jeg samme svar. Hvorfor bør jeg da bruke den lange formelen over? Endret 8. august 2018 av Kobraz Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. august 2018 Del Skrevet 8. august 2018 Når jeg skriver =UKENR(B7) får jeg samme svar. Hvorfor bør jeg da bruke den lange formelen over? Fordi et liv med Excel blir kjedelig uten litt innfløkte formler som skaper hodebry. 1 Lenke til kommentar
Kobraz Skrevet 9. august 2018 Del Skrevet 9. august 2018 Fordi et liv med Excel blir kjedelig uten litt innfløkte formler som skaper hodebry. Hehe... godt svart Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 9. august 2018 Forfatter Del Skrevet 9. august 2018 Si det. Formelsamlingen er mange år gammel, og ting har kommet til i ettertid, og jeg har glemt mye av hva jeg tenkte den gang da. Men ukenumre er en liten vitenskap i seg selv. Denne tråden forklarer litt: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1814100&do=findComment&comment=24443056 Beste hilsen Harald 1 Lenke til kommentar
Kutler Skrevet 20. februar 2021 Del Skrevet 20. februar 2021 OM dette hjelper! Tusen takk. Jeg får ikke til datodiff-funksjonen likevel da, av en eller annen grunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå