Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Flytte til England!

Valora Nightchild

Anbefalte innlegg

Hello! (beklager for manglende norske bokstaver, men kjopte meg pc i england og finner ikke ut hvordan jeg fikser norsk tastatur)

Jeg skal flytte til England, eller, jeg har bestemt meg for aa flytte dit, typen bor der borte, saa jeg vill ta med meg sonnen vaar bort.

men jeg har noen spm. Har snakket med nav og alt det der, saa vet hva jeg har krav paa av stotte o.l.

Men har noen andre spm.

Jeg maa jo skaffe meg en plass og bo, er det noen norske nettsider jeg kan kikke paa?

Er det noen jeg kan kontakte for aa faa hjelp til aa finne leilighet?

Kan man faa hjelp fra nav til aa finne et sted aa bo?

Jeg maa bli boende i Langley, Slough, siden det er der typen soker jobber naa, og svigers bor der, saa kan faa litt hjelp fra de til barnepass og alt. Kommer ikke til aa ha bil heller med det forste.

Er det noen som hvet om jeg har lov aa kjore bil i England med mitt norske sertifikat? Eller maa jeg ta kjoretimer og teoriprove?

Er det noen sider eller personer/organisasjoner jeg kan ta kontakt med for hjelp til flyttelass?

Hva bor jeg ta med meg av ting? Hadde egentlig bare tnkt aa ta med meg toy! Men ser at jeg maa ha litt mer!

Takker for all hjelp jeg kan faa!! (Maa flytte INNEN 1.Januar 2016)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Få se nå, du har kjæreste og svigers som bor i området du skal flytte til, men vil ha hjelp av NAV, som antagelig aldri har vært i område engang til å finne noe?

Hva med å høre med kjæresten og svigers om de kan hjelpe?

Hvorfor må du ha norske nettsider om boliger i england? Kan du ikke engelsk er det kanskje ikke så lurt flytte dit, eller?

Ellers finnes det flyttebyråer du kan ta kontakt med for å ordne med flytting, men det koster jo så klart...

Men, selg mest mulig, klær og andre småting kan du fint ta med, men store flyttelass er dyrt å ta med seg. Ta med kun det mest nødvendige du ikke kan kjøpe billig i england.

Snakk med NAV å hør hva de kan hjelpe til med, men tipper det ikke er så alt for mye ettersom du flytter uten spesiellt god grunn. Vet NAV kan hjelpe til med flytting i en del situasjoner, men tviler på at å bo samme sted som kjæresten neppe er god nok grunn.

Hvorfor ikke flytte inn hos kjæresten?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

men jeg har noen spm. Har snakket med nav og alt det der, saa vet hva jeg har krav paa av stotte o.l.

Jeg personlig ville vel hatt jobb/skole som førsteprioritet ved flytting. Men, men... støtte er vel kanskje et alternativ for enkelte.

Jeg maa jo skaffe meg en plass og bo, er det noen norske nettsider jeg kan kikke paa?

Flytter du til utlandet må du nok fikse noe selv er jeg redd.

Er det noen som hvet om jeg har lov aa kjore bil i England med mitt norske sertifikat? Eller maa jeg ta kjoretimer og teoriprove?

Hovedregel; Så lenge du har gyldig førerkort i norge kan du kjøre bil i EU land.

Er det noen sider eller personer/organisasjoner jeg kan ta kontakt med for hjelp til flyttelass?

Finnes masse flytteselskaper, både norske og utenlandske.

Med 'hjelp' mener du kanskje her at noen skal fikse det kostnadsfritt for deg, hvilket antagelig blir noe værre.

Hva bor jeg ta med meg av ting? Hadde egentlig bare tnkt aa ta med meg toy! Men ser at jeg maa ha litt mer!

Øh.... kosebamsen din kanskje ?
Lenke til kommentar

Wow, skal si jeg får høre!

Situasjonen min er ikke bare bare, han har ikke jobb enda, derfor vill jeg ha egen plass å bo. Vi (jeg å lille) får ikke bo hos foreldrene hans.

Jeg har utallige grunner til å flytte over til England, hvorfor England? Jo, fordi det er der kjæresten min bor. Hadde jeg ikka hatt kjæreste der hadde jeg nok flyttet til et annet land.

Grunnen til at jeg spurte om norske nettsider er fordi det kanskje er noen norske jobber i england, og evt kanskje jeg kan være lærling der borte.

Mitt lokale NAV kontor snakket om at de kanskje kunne hjelpe med en plass å bo, jeg spurte bare fordi kanskje noen andre hadde hatt erfaringer med dette.

Ellers, takk for svar.

I England?? Får inderlig håpe NAV har noe mer fornuftig å ta seg til...

Dette svaret kunne du spart deg for. Er ikke alle som er så priviligert å kan jobbe når de har en liten en, desverre.

Få se nå, du har kjæreste og svigers som bor i området du skal flytte til, men vil ha hjelp av NAV, som antagelig aldri har vært i område engang til å finne noe?

Hva med å høre med kjæresten og svigers om de kan hjelpe?

Hvorfor må du ha norske nettsider om boliger i england? Kan du ikke engelsk er det kanskje ikke så lurt flytte dit, eller?

Ellers finnes det flyttebyråer du kan ta kontakt med for å ordne med flytting, men det koster jo så klart...

Men, selg mest mulig, klær og andre småting kan du fint ta med, men store flyttelass er dyrt å ta med seg. Ta med kun det mest nødvendige du ikke kan kjøpe billig i england.

Snakk med NAV å hør hva de kan hjelpe til med, men tipper det ikke er så alt for mye ettersom du flytter uten spesiellt god grunn. Vet NAV kan hjelpe til med flytting i en del situasjoner, men tviler på at å bo samme sted som kjæresten neppe er god nok grunn.

Hvorfor ikke flytte inn hos kjæresten?

Jeg både snakker og skriver flytende Engelsk, men er litt lettere om sidene er norske, slik som firma osv.

Jeg personlig ville vel hatt jobb/skole som førsteprioritet ved flytting. Men, men... støtte er vel kanskje et alternativ for enkelte.

Flytter du til utlandet må du nok fikse noe selv er jeg redd.

Hovedregel; Så lenge du har gyldig førerkort i norge kan du kjøre bil i EU land.

Finnes masse flytteselskaper, både norske og utenlandske.
Med 'hjelp' mener du kanskje her at noen skal fikse det kostnadsfritt for deg, hvilket antagelig blir noe værre.

Øh.... kosebamsen din kanskje ?

Å, nei, jeg mente ikke GRATIS hjelp til å få over tingene mine, men kanskje et norskt selskap som kan frakte det til England.

Med hjelp til flytting, kan jo det være flyttebyrå, eller byråer som finner leiligheter for deg.

Hvorfor kan du ikke bo hos din kjæreste?

Skjønner bare ikke poenget med å flytte til England om du skal ha egen bolig..

Kanskje du burde flytte inn til kjæresten din i England, eller at dere kjøpet et hus sammen? Virker veldig snodig...

Han har ikke leilighet akkurat nå, han bor hos sine foreldre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...