Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Nett detter ut hele tiden for en kort periode

Anbefalte innlegg

Hei. Leier i et kollektiv men vi har et stort problem med internet.

Til vanlig fungerer det veldig bra og kjapt selv om alle 4 bruker det samtidig, men ca. 1-3 ganger i timen så bare klikker den helt, og jeg får denne erroren når jeg prøver å åpne en nettside: DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET, og den eneste måten for å få det til å virke igjen er å vente noen minutter.  

Jeg har prøvd å google denne erroren, men det eneste jeg får er folk som har problemer med 1 PC. Her mister vi alt på alle devicer samtidig, så det må være noe feil et sted med nettverkstilkoblingen, evt. ISP.    

Utleier har akkurat kjøpt helt ny router, men det endret ingenting.  Noen som har noen idé om hva som kan være feil?  Er det mest sannsynlig noe feil med tilkobling eller settings noe sted, eller er det ISP som fucker opp?    

Har helt måttet gi opp f.eks å spille dota da hver gang dette skjer så ødelegger det hele gamet :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For du det feilmelding på alle sider?

Siden slik jeg forstå det er det muligens DNS serveren på nettsteder ikke oppe eller satt opp.

Kan jo prøve flere nettleser, siden i noen tilfeller kan det være feilmelding som tilfeldigvis dukker opp og trenger ikke å si feilen er det som står.

Det som også kan være greit å nevne om du bruker trådløs eller kabel, siden trådløs kan være ustabilt hvis det er snakk om eldre teknologi (eldre en wireless AC) eller om det er flere trådløs routere som bruker samme kanaler i området.

Lenke til kommentar

Neste gang det skjer, sjekk om du får pinge både google.no og IP 8.8.8.8 fra CMD.

Klarer du å pinge IP, men ikke DNS-adresse kan du nok bytte til Google sin DNS.

Antar dog at det er hele internettlinja som kubber. Anbefaler da å ta kontakt med ISP for å få nytt modem/router.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...