Gå til innhold

God natt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En V2 der du fjerner den øverste halvparten blir faktisk også et veldig spennende bilde i panoramaformat.

Scroll opp og ta en titt.

 

Roar

Takk for kommentaren. Det må prøves. Bildet er egentlig ett av bildene i en misslykket timelapse natt til søndag. Det ble såpass mye vind at de fleste bildene ble ødelagt av kamera-shake. Til høyre for bildet kom nordlyset ca klokka 22:30. Det var litt av et skue.

Lenke til kommentar

Spennende med litt annerledes stjernebilde. Noen ganger kan tilsynelatende mislykkede bilder, det vil si bilder som du ikke synes ble slik du planla allikevel være verd å se nærmere på. Dette er et godt eksempel på dette.

 

Vennlig hilsen Ragnar

Tusen takk Ragnar :)

 

Jeg synes det er artigst å ta bildene. Ikke så glad i redigeringen, men det er morsomt å se at det blir til noe. Jeg synes det er veldig artig å se hva dere andre får til. Det er mange gode ideer og utrolig flotte bilder dere serverer.

Lenke til kommentar

Syns det ble flott..har du prøvd med en kaldere versjon?

Mvh Oddmund

Tusen takk Oddmund. Hvitbalansen var satt til sol. Jeg har justert noe ned mot blått, men tar jeg mer blir det lilla i toppen (på min skjerm). En kutt ala det Roar foreslo vil nok gjøre det enklere. Bildet er omtrent slik det var med tanke på farger og metning, men noe lysere da nordlysfargene og stjernene er noe mer framtredende enn det jeg selv opplevde.

Endret av DataFMT
Lenke til kommentar

Flott bilde! Spennende å ta bilder i mørket!

Tusen takk! Det er veldig vanskelig synes jeg, men det er de bildene det er mest spennede å redigere på, og man presser kameraet til det ytterste.

 

I dag fikk jeg Led Lenser T2 QC fra Tyskland (fant den ikke på norske nettbutikker). Det er en LED-lykt som skal være perfekt til "Light Painting", altså at man maler med lys. Har prøvd det så vidt, og det gir stilige effekter. Lykta gir hvitt, rødt, grønt og blått lys som er mykt fordelt (andre LED-lykter har veldig hardt lys).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Flott bilde! Spennende å ta bilder i mørket!

 

Tusen takk! Det er veldig vanskelig synes jeg, men det er de bildene det er mest spennede å redigere på, og man presser kameraet til det ytterste.

 

I dag fikk jeg Led Lenser T2 QC fra Tyskland (fant den ikke på norske nettbutikker). Det er en LED-lykt som skal være perfekt til "Light Painting", altså at man maler med lys. Har prøvd det så vidt, og det gir stilige effekter. Lykta gir hvitt, rødt, grønt og blått lys som er mykt fordelt (andre LED-lykter har veldig hardt lys).

Jeg har prøvd litt med mi vanlige LED hodelykt, men det er et veldig hardt og hvitt lys. Har stått og ønska meg ei helt alminnelig gammaldags lykt med litt gulere lys. En får lete litt i skuffer og skap...Ellers kan man kanskje være litt Petter Smart og bruke et farget tynt tørkle over lykta. det gjelds å ikke være rådvill ;)

Lenke til kommentar

 

 

Flott bilde! Spennende å ta bilder i mørket!

Tusen takk! Det er veldig vanskelig synes jeg, men det er de bildene det er mest spennede å redigere på, og man presser kameraet til det ytterste.

 

I dag fikk jeg Led Lenser T2 QC fra Tyskland (fant den ikke på norske nettbutikker). Det er en LED-lykt som skal være perfekt til "Light Painting", altså at man maler med lys. Har prøvd det så vidt, og det gir stilige effekter. Lykta gir hvitt, rødt, grønt og blått lys som er mykt fordelt (andre LED-lykter har veldig hardt lys).

Jeg har prøvd litt med mi vanlige LED hodelykt, men det er et veldig hardt og hvitt lys. Har stått og ønska meg ei helt alminnelig gammaldags lykt med litt gulere lys. En får lete litt i skuffer og skap...Ellers kan man kanskje være litt Petter Smart og bruke et farget tynt tørkle over lykta. det gjelds å ikke være rådvill ;)

 

Ja, det var et lurt forslag! Blir artig å se hva du får til noe etter hvert.

Endret av DataFMT
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...