Gjest Bruker-239845 Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 Heisann, Jeg er ikke spesielt fornøyd med pensumlitteraturen så langt i et kurs jeg tar i statikk/fasthetslære. Det bygger på grunnleggende mekanikk, statikk og fasthetslære som vi tok første år. Hadde en meget bra bok i fjor, men i år er det i større grad håndskrevne kompendier som gjelder og jeg kunne gjerne tenke meg en god bok å bla i. Ved en ren tilfeldighet snublet jeg i fjor over et kompendium for marine konstruksjoner på NTNU. Gode illustrasjoner og veldig god pedagogisk fremstilling. Greier ikke finne linken akkurat nå. Jeg studerer bygg, men prinsippene der og ellers er vel mye de samme. Kanskje det finnes lignende kompendier på NTNU? Noen tips ellers? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Takk for gode svar! Har søkt litt rundt og det ser ut som om 'Statikk' og 'Fasthetslære' av Fridtjov Irgens er mye brukt (både NTNU og andre høyskoler). Er det noen som vet om disse er gode? Har begge på hånd til en god pris, så vurderer å kjøpe de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå