Gå til innhold

Opprette Callsenter.

Kjexx

Anbefalte innlegg

God aften. :)

Etter mye grubling frem og tilbake har jeg funnet ut at jeg har lyst til å starte ett callsenter.

Kan jo fortelle litt om utgangspunktet... Vi er 2 personer som har mulighet til å gjøre dette til en fulltidsjobb +++, lokale, utstyr osv har vi fra før. Så vi er nesten nede på 0 i oppstartutgifter.

Spørsmålene mine her er:

Hvordan forhandle avtaler, ringe markedsansvarlige i div selskap?

Hva lønner seg? B2B, B2P? Selge forsikringsavtaler? Regnskapsystemer? Hms administrasjon?

Hvilke priser kan man forvente å forhandle seg til pr salg? (Eks. Huke inn en ny kunde til ett forsikringselskap)

Noen tips og råd? Har garantert glemt å nevne ting her så flere spm kommer garantert ettersom jeg finner ut mer om dette.

Skulle gjerne vært i kontakt med noen som har kunnskap om akkurat dette.

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikkje berre å hoppe i det?

Å ringe den markedsansvarlige vil nok ofte være den mest fornuftige framgangsmåten. Idieélt sett så burde du fyrst ha snakka med sjefen på toppen i selskapet som deretter sett deg i kontakt med markedsavdelinga for å forhandle fram ein avtale, men å nå fram til toppledelsen direkte er ikkje alltid så lett.

Av den grunn så vil det ofte være hensiktsmessig å rette seg mot mindre selskap der det er lettare å få direkte kontakt med besluttningstakaren. Som nyoppstarta bedrift så vil det ofte være lettare å starte med små selskap for deretter å få større kontrakter etterkvart som dere kan bevise at dere leverer varene. Det er nok ikkje så mange av dei store selskapa som er villige til å gamble på at dere kan gjere ein god jobb, då betaler dei gjerne litt ekstra hos ein betre etablert aktør der dei veit kva dei får.

Kva som lønner seg vil være avhengig av kva avtale dere får i forhold til fortjeneste per salg delt på tid brukt per salg.

Sjå også litt på kva dere har best forutsettningar for å selge, og fokuser på dei områda der dere har best kompetanse.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Jeg vil tro det greieste å starte med er forsikring til privat. Alle vil spare penger. Eneste problemet jeg ser for meg er at man må få ett opplegg fra forsikringselskapet slik at man kan svare på alle spm kunden har i henhold til forsikringen.

Tror også for å lykkes med telesalg må man drive med noe man synes er greit å bli oppringt av selv.

Når det gjelder å forhandle frem avtaler mwd selskapet er jeg helt grønnn. Jeg vet ikke vilke priser jeg kan tilby eller forvente. Er det noen som vet noe om det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...