Gå til innhold

Sony Z1 med cyanogenmod

Gjest Slettet+123486210

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+123486210

Hei, faren min har en Sony Z1 med cyanogenmod p.g.a han er en av de som liker å bestemme litt mer...

Men over til problemet, etter den nyeste oppdateringen så har telefonen vert ustabil, så han bestemte seg for å degradere den.

Men nå så er telefonen i en crashloop , vi skal reinstallere cyanogenmod men vi trenger å ta ut alt innholdet først.... er det noen tips? (vi får oss ikke inn til telefonen via vanelig Windows Explorer)

Hvis det hjelper noe så kræsjer prossesen com.android.phone

Endret av Slettet+123486210
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjørte Cyanogenmod før, men det var på Galaxy S3.

Her mener jeg å huske at jeg flashet fra recovery menyen, og at når jeg da flashet, så mener jeg at personlige data ikke slettet.

La bare FW fila på minnekortet, bootet telefonen til recovery og valgte fila for flashing.. Her var det ikke så nøye om det var nyere eller eldre versjon mener jeg å huske.. I værste fall kan man jo flashe samme versjon på nytt, hente ut alt man trenger, og så flashe en annen versjon.
Men som sagt, sjekk opp fakta på dette først.. Er vel omtrent 2 år siden jeg prøvde meg på CM..

Men kan jeg få spørre om et par ting.. Hvordan er batteritiden med CM på denne telefonen?
Har Z1 Compact selv, og den holder så vidt en dag med min bruk.. sånn var det med S3 også.. men når jeg hadde CM på den, så holdt den langt fra en hel dag.. ladet 2-3 ganger i døgnet.

Og har han testet snapchat på CM?

Jeg hadde virkelig problemer med det på S3 med CM.. Fikk ikke filmet mer enn 1-2 sek, og kamera var også ustabilt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+123486210

Kjørte Cyanogenmod før, men det var på Galaxy S3.

Her mener jeg å huske at jeg flashet fra recovery menyen, og at når jeg da flashet, så mener jeg at personlige data ikke slettet.

La bare FW fila på minnekortet, bootet telefonen til recovery og valgte fila for flashing.. Her var det ikke så nøye om det var nyere eller eldre versjon mener jeg å huske.. I værste fall kan man jo flashe samme versjon på nytt, hente ut alt man trenger, og så flashe en annen versjon.

Men som sagt, sjekk opp fakta på dette først.. Er vel omtrent 2 år siden jeg prøvde meg på CM..

Men kan jeg få spørre om et par ting.. Hvordan er batteritiden med CM på denne telefonen?

Har Z1 Compact selv, og den holder så vidt en dag med min bruk.. sånn var det med S3 også.. men når jeg hadde CM på den, så holdt den langt fra en hel dag.. ladet 2-3 ganger i døgnet.

Og har han testet snapchat på CM?

Jeg hadde virkelig problemer med det på S3 med CM.. Fikk ikke filmet mer enn 1-2 sek, og kamera var også ustabilt.

Vi kommer oss ikke inn på noe, bare bootscreen og så kræsj

Skal vi bare flashe den på nytt? ( som vi gjor når vi skulle legge den inn for første gang )

Og batterilevetiden er bedre enn i den nyeste android versjonen......

Men kameraet er dårlig da....

men han bruke tasker så det er kankje ikke noen overaskelse....

Lenke til kommentar

Ok.

På S3 så kom jeg inn i recovery meny bare ved å holde inne hjem knappen sammen med volume opp eller ned, samtidig som jeg slo den på.
Det skal visstnok fungere på Sony også.. men her er det jo ikke noe hjem knapp akkurat.

Har ikke fått det til på min Z1 compact.. Men regner med at CM har byttet ut bootloader på telefonen, og derfor lagt til en annen recovery manager.

Du kan jo prøve denne guiden, det er for stock Z1.. men bør ikke være så ulikt med CM.
http://softstribe.com/android/easy-way-to-enter-recovery-mode-on-sony-xperia-z1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...