TheNarsissist Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 Hei, jeg går finans og her på BI er fagene på 7.5 studiepoeng. Jeg kunne tenke meg og ta litt enkelfag på UIO når jeg er ferdig for å få en bachelor i samfunnsøkonomi. Slik jeg har forstått det, kan man få fritak fra fag som tilsvarer hverandre. I mitt tilfelle f.eks. matte, stat og mikro. Det jeg lurer på er, går dette egentlig når fagene jeg har fra før av er på 7.5 stp, mens de på UIO er 10 stp? Lenke til kommentar
MegaMann2 Skrevet 13. september 2015 Del Skrevet 13. september 2015 Det lureste er nok at du fyrer avgåre en e-post til studieinfo ved fakultetet som har bachelorgraden du ønsker å ta. Så forteller du hva du har, og hva du ønsker å oppnå. Da kan de veilede deg go fortelle hvilke kurs du må ta på UiO for å få graden godkjent. Afaik kan du ikke bruke fag du allerede har i en bachelorgrad i en annen. Så hvis du bruker fagene fra BI i en grad i finans så tror jeg ikke du kan få en ny bachelor uten å ta 180 nye poeng. Send en e-post til UiO og hør du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå