Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

På-knapp fungerer ikke (?!?!?!?)

Anbefalte innlegg

Hei!

Akkurat satt sammen en ny PC for en kompis. PCen nekter å starte uansett hvordan jeg kobler power-switchen, men så fort jeg quickstarter den med binders-metoden funker alt perfekt.

Har holdt en del på med data, men dette problemet har jeg aldri vært borti. Ikke noe liknende engang.

Så, er det noe jeg kan gjøre/teste for å få den til å fungere?

Specs:

CM Storm Scout II

Asus B85-M Gamer

Intel Core i3

Corsair CX750M

Corsair H60

Kingston Hyperx 4 x 4GB RAM

Samsung Evo 250 GB SSD (Eller noe sånt)

Ikke jeg som har kjøpt komponentene, så er litt usikker på nøyaktige specs på CPU og SSD. Jeg ble spurt om å bygge den, da en annen kompis trodde han kunne det, men feilet.

Tar i mot tips med takk!

Edit: Tok en litt ny variant. Restart-knappen funker nå som power-knapp. Får fungere inntil jeg finner ett vettugt svar på dette.

Endret av Den Ukjente
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være det samme som skjedde med mitt forrige forrige forrige kabinett. På-knappen ble "utslitt", dvs at den plastdelen man trykker på mistet kontakt med bryteren som sitter under. Det er mulig at det bare er for mye mellomrom så du kan døtte inn en papirbit eller noe.

Når du skal demontere knappen så må du komme til fra undersiden så du får klemt festene innover så knappen glir opp av seg selv. Jeg brukte selvfølgelig skrujern fra toppen og bente hardt helt til knappen poppet opp så festene ble dratt av. Jeg dret i hele greiene og lot det være et vakkert hull ned til bryteren :p:D

Eller så er bare bryteren defekt fra fabrikk noe du egentlig ikke kan/ bør teste da du ikke får reklamert kabinettet hvis du har skrudd på deler man egentlig ikke skal skru på.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det godt nok testet for å få godkjent RMA, men hvis man ikke gidder det så kan man skru opp. Man kan ofte også høre om bryteren blir ordentlig trykket på, tenkte ikke på det før nå. Man kan vel ikke få sjekket om bryteren fungerer med multimeter hvis den ikke blir klemt ned av knappen på kabinettet?

Edit; Haughom, virker som det siden han får skrudd på med binders og vet da hvilke pin's knappen skal kobles til. På-knappen går heller ikke å koble feil vei på pinsa da knappen fungerer på samme måte som binders, dvs det blir kontakt når man presser ned og mister kontakten når man slipper. Noe du sikkert visste :)

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...