Gå til innhold

Åpen Folkekirke

Anbefalte innlegg

Å diskutere guds eksistens er teit;

Den teistiske kan ikke bevise noe som helst,

og den ateistiske har kun logisk bevis på at teisten ikke kan bevise noe,

Og agnostikeren Sier ingen som helst.

Diskusjon uten formål.

Nei! Å diskutere guds eksistens er ikke teit!

Det er viktig å diskutere guds eksistens på grunnlag av vår historiske og nå tids kunnskap.

Å diskutere om en gud har skapt universet er heller ikke teit. Det kan være sannsynlig.

Å diskutere den kristne guden er viktig, for han finnes neppe, men så lenge ingen vet, og vi snakker om sannsynligheter - så ligger han dårlig an.

Universet kan være skapt. Jeg stiller meg skeptisk, men personlig tror jeg denne skaper vil protestere vilt og venerisk på enhver hevdet tilknytting til Abrahams gud!

Ingen kan hevde at guds ord er sannsynlig, og absolutt ikke den kristne fortolkning siden de hevder at bibelen er sann. Den kan hevdes å være sann, men ikke sannsynlig.

Bibelen er epoke litteratur, og kanskje det mest betydningsfulle verk noen sinne. Likevel, ingen skrevne ord har forårsaket så mye lidelse og død, men det er samtids menneskets fortolkning som forårsaker denne gjentakende katastrofe.  

Dersom diskusjonen ikke fortsetter, fortsetter katastrofen.

Kun diskusjon kan lede til katastrofens opphør.

Vi lever heldigvis ikke lenger i en verden hvor diskusjon ikke er tillatt, og derfor er det lys i enden av mørket.

Diskusjon er viktig. Ikke teit.

å diskutere gud for å fjerne vrangforestillinger og uvitenhet og løgner kan være nyttig,

men strengt talt så er slike guds diskusjoner nødvendig i dag fordi man har bygd opp en kultur på forestillinger som ikke samstemmer med den egentlige erfaring.

rent vitenskapelig og sosiologisk så kan det være greit å diskutere gud,

men da pga man prøver å finne premisset for hvorfor mennesker reagerer som dem reagerer,

dog jeg forstår ikke noe mer nytte med å diskutere gud.

jeg er ingen ateist,

men sannelig er jeg en av mange som har forstått at å diskutere gud er det samme som å diskutere menneskets behov for å rettferdiggjøre og finne trygghet i en ens handling.

gud er med andre ord et ord man kobler til en følelser,

og den følelsen kobles til en relasjon og historie,

og dermed skal man da ha rettferdiggjort en handling pga "gud" sier så.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

å diskutere gud for å fjerne vrangforestillinger og uvitenhet og løgner kan være nyttig,

men strengt talt så er slike guds diskusjoner nødvendig i dag fordi man har bygd opp en kultur på forestillinger som ikke samstemmer med den egentlige erfaring.

Dersom noen bare kunne fjerne løgnen. Tenk hvilket "kvantesprang" det hadde vært, og hvilke muligheter det hadde åpnet for!

Lenke til kommentar

http://www.dagen.no/Nyheter/stavanger/Snakker-med-de-d%C3%B8de-skal-i-dialog-i-kirken-251060

Her ser vi kva den opne folkekyrkja fører til. Først opnar ein seg for synd, så opnar ein seg for sataniske åndsmakter. Kva vert det neste?

En oppvåkning fra den store kristne løgnen? Men det er kanskje ikke bra at vi ikke lenger mener at alt som står i en eldgammel bok er sant og dømmer folk til evig pine når de ikke er enige med det som står der. Det er grusomt at vi bruker hjernen vår til å tenke...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror

http://www.dagen.no/Nyheter/stavanger/Snakker-med-de-d%C3%B8de-skal-i-dialog-i-kirken-251060

Her ser vi kva den opne folkekyrkja fører til. Først opnar ein seg for synd, så opnar ein seg for sataniske åndsmakter. Kva vert det neste?

Jeg har aldri hatt dialog med de døde og derfor tror jeg ikke på det heller, og jeg synes heller ikke at kirken skal ta opp slike tema. Det vitner om nytenkning og åpenhet for kontroversielle tema. Jeg tror at kirken dessverre styrker sin posisjon i samfunnet på denne måten.

Jeg håper så mange kristne som mulig lytter til Cair Paravel.

Lenke til kommentar

En oppvåkning fra den store kristne løgnen? Men det er kanskje ikke bra at vi ikke lenger mener at alt som står i en eldgammel bok er sant og dømmer folk til evig pine når de ikke er enige med det som står der. Det er grusomt at vi bruker hjernen vår til å tenke...

he he,

min mening er at dem kristne som skal prøve å "vinne hedninger" er enda mer forvillet enn vi som ikke er kristne :)

vi ikke-kristne kan i alle fall være åpne for at svarene er mangfoldige,

men en kristen er bundet til rollen som "hva bibelen sier" av opplæring fra samfunnet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

For omlag hundre til femti år siden snudde folk her i landet i synet på kristendoms tvang her i landet og som et svar på at kristendommen ikke kunne tvinges på folk (hverken fysisk eller psykisk... Man ble frosset ut om man ikke hadde seg med jesus myter og ikke dukket opp i kirken hver søndag... Tvang er ikke bare fysisk...) begynte kirken å se etter andre "assets" de kunne bruke for å trekke folk. For skulle de unngå å bli en klubb for spesielt interiserte, og mest av alt, skulle de klare å BEHOLDE stats støtten, så MÅTTE de gå vekk fra den primitive og strikse "bibelen sier..." politikken kirken til nå ha hatt.  Først ved å gi kvinner likestilling... Dette var en hard kamp og alle de argumentene mørkemennene i dag bruker for å opprettholde intoleransen og diskrimineringen mot homofile bli brukt i den kampen også... Så kom kvinnelige prester og i dag må kirken bøye av for kravene om at likekjønnede kan gifte seg...

At dette strider mot skriften er det ingen tvil om, så slik sett har de kristne mørkemennene helt rett. Det står svart på hvitt at homofili er syndig og at de skal dø fordi gud mener det er en vederstyggelighet (at de kristne mørkemennene ikke tilføyer det som GT påbyr er fordi det ville stemplet mørkemennene som ufattelig primitive og brutale i alles øyne i dag, at de faktisk mener at dette er riktig å gjøre er det ingen tvil om...) og det står svart på hvitt at kvinner er underlagt mannen og at kvinner skal holde kjeft i forsamlinger.

Så det de som er FOR kvinnelige prester, homofilt ekteskap og likestilling egentlig gjør er å vanne ut kristendommen. De prøver å ta ut det primitive, det intolerante og brutale ut av kristendom og fremstille hele kristendommen som kjærlighet, nestekjærlighet og tilgivelse.... For å beholde medlemmene!! Og stats støtten, ikke minst!!! Den norske kirken har over tre milliarder kroner på "bok" (penger de har ranet til seg i løpet av tusen år) og ENORME eiendommer verdt enda flere milliarder og de har GARANTERT råd til å ordne opp i det enorme medlems rotet som har versert i den norske kirken siden kirke departementet tvang dem til å bruke folkeregisteret i 1999, der folk uhemmet, og totalt uten hverken viten eller vilje ller samtykke, ble meldt inn igjen omtrent dagen etter at de meldte seg ut.... Så kan en jo spekulere i hvorfor kirken ikke har ordnet opp i dette rotet... Ville de gjort det om medlemmene automatisk ble utmeldt?

Personlig er jeg sikker på at det ligger en skjult agenda i dette rotet og i uviljen til å rydde opp i dette... Her i landet er det vel oppført mellom 70 til 80% som er medlemmer av den norske kirken. Selvsagt et ALT for høyt tall (tror jeg kjenner tre jeg som er kristne av de hundevis av de jeg kjenner...), men hadde det VIRKELIGE tallet kommet for en dag, som foreksempel at man slettet ALLE medlemer i den norske kirken og gjorde innmeldingen til en aktiv handling i nye lister, (man måtte med andre ord gjøre en aktiv hendling, med vitende og vilje, for å melde seg inn i den norske kirken) så ville medlems tallet NEPPE blirr mer enn 20%... Og selv ikke KRF politikerne ville turd å gi kirken de fire til fem milliardene (prestelønn OG vedlikehold av kirkene ikke medregnet!!!!!) de motar i "medlems" støtte i dag...

Så de som er for å utvanne bibelen for å dekke over at bibelen er primitive og brutale skrifter kjemper ikke en kamp FOR homofile, eller kvinners rettigheter eller kvinnelige prester, de kjemper for kirkens overlevelse her i landet. Gi kirken litt makt igjen og pang, ingen kvinnelige prester, kvinners likestilling vil være saga blott og homofile vil føle steiner på kroppene sine og tvang og indoktrinering vil igjen innføres for å "bevare" overtroen... Bedre blir man faktisk ikke at å tro på slike brutale og primitive påstander, for skal bibelen være styrende så blir den også styrende... For kristendom i seg selv ER primitiv og brutal og veldig lite inkluderende og tolerant...

Så "åpen folkekirke" er egentlig bare en sekts døende gisp og siste krampe trekkinger i en "evolusjon" som ender med at ingen ølenger tro på disse primitive og fordummende påstandene... Gå i kirken til søndag og jeg kan GARANTERE deg at presten ikke nevner et eneste PIP om noe av de primitive og intolerante og hatefulle som også står i bibelen... Å nei, der renner det honning og inkludering og kjærlighet for ALLE pengene, jesus er bare herlig og troen likeså... Alt for overlevelse vet du... Tenk deg hvor mange prester som er utdannet til noe som ikke kan brukes til noen verdens ting utenfor disse rådyre instutisjonene... Vel, de kan bli politikkere da, siden de er så flinke til å innbilde folk illusjoner... For ikke å snakke om alle de andre som lever av å presentere en rekke lovnader og trusler uten å tilby garantier for noe av det.... Ville jo vært katastrofe for kirken om staten ikke finansierte dem lenger og DET VET DE!!

Så den "åpne" folkekirken er egentlig ikke annet enn en illusjon det også... Forhåpentligvis den siste illusjonen de kan innbilde folk...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...