Gå til innhold

Trenger en god Stepping

|SeVen|

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter en Barton xp2500+ med en kjempe bra stepping, jeg kan bestille meg spesifict den steppingen jeg vil. Så jeg lurer på hva de beste steppingen her...

Jeg kan evnt. bestille flere vis det er flere som er interisert. Men må finne en stepping som klokker meget bra, men vet ikke om noen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs.. Passe høy batch(selv om det har vist seg å ha lite å si).

Steppinga MW er jeg ikke så sikker på, men jeg tror ikke den vil være noen storklokker. At det er en "Y" chip er såvidt jeg vet ihvertfall ikke negativt, snarere tvert imot.. Men tilbake til spørsmålet mitt, kan du skaffe meg en med steppingen jeg nevnte?

Lenke til kommentar

Core Barton

CPU Model 10

Manufacturing Process 130 nm

Approximate Transistor Count 54.3 million

Approximate Die Size 101 sq. mm

Performance Rating 2500+

Working frequency 1833 MHz

Package Type OPGA

Operating Voltage 1.65 V

Max Die Temperature 85° C

L1 Cache Size 128 KB

L2 Cache Size 512 KB

Multiplier 11x

FSB Frequency 333 MHz

Stepping Code AQZFA

Manufacture Year 2003

Manufacture Week 35

Production Batch M

Batch Production Number 0102

Denne er vel grei ?

Lenke til kommentar
Det spørs.. Passe høy batch(selv om det har vist seg å ha lite å si).

Steppinga MW er jeg ikke så sikker på, men jeg tror ikke den vil være noen storklokker. At det er en "Y" chip er såvidt jeg vet ihvertfall ikke negativt, snarere tvert imot.. Men tilbake til spørsmålet mitt, kan du skaffe meg en med steppingen jeg nevnte?

Gi meg en komplett kode. Marker det du ikke har med X

Lenke til kommentar

Y,Z og F chipper er det beste.. lavt bachnummer er også en fordel, men har ikke alltid så mye å si. Uke 21,22,29 og 30 vet jeg er ganske gode.. spesielt 29 og 30.

De som oftest klokker best er de med CW,BW og AW stepping.. MW steppinger kan klokke minst like bra, men sjansen for å få en MW som klokker bra er MYE mindre enn med de andre.

Når man skal særlig over 2.5Ghz så er det ingen spesielle chipper som utmerker seg.. det kan være hvilken som helst av de over. Man skal da ha en stor bøtte med flaks.

Min god-chipp: Zxxxxxx0031 AQXEA 0330UPMW

Lenke til kommentar

ok, jeg er ikke helt med, fatter det har noe med tallene og bokstavene på cpuen å gjøre, men hvordan vet jeg om det er bra eller ikke? hva betyr de forskjellige?

SAK

Edit: Leste akkuratt av det som stod på cpuen.. er dette ok eller?

AXDA2800DK4D 9781576250048

AQUCA 0309TPBW 1999 AMD...

Endret av stenkarlsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...